Tämä on sitä tasa-arvoa Suomessa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611242200031661_uu.shtml
Eri säännöt miehille ja naisille. Minkä takia? Eikö kaikki pitänyt olla siellä tasa-arvoisia?
Kommentit (11)
Niin kauaa kuin tuota armeijan eriarvoisuutta ei ratkaista ei naisilla ole mitään moraalista oikeutta puhua tasa-arvosta tai naisten syrjimisestä tässä maassa.
Naisilta hiukset vaan lyhyeksi niin kuin miehiltäkin. Ei ole mitään syytä miksi naisten ei pitäisi leikata hiuksia lyhyeksi.
Voi teitä reppanoita.
Pahoittelen vaikeaa äitisuhdettanne.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä reppanoita.
Pahoittelen vaikeaa äitisuhdettanne.
Mitä hemmettiä äideillä on tekemistä tämän asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauaa kuin tuota armeijan eriarvoisuutta ei ratkaista ei naisilla ole mitään moraalista oikeutta puhua tasa-arvosta tai naisten syrjimisestä tässä maassa.
Tässä näkee näiden alapeukuttajien moraalin.
Asepalvelus on ainoa tasa-arvo ongelma mikä lukee laissa. Miehet pakotetaan käymään armeija tai siviilipalvelus vankilan uhalla. On se nyt paljon suurempi ongelma yhteiskunnassa kuin joku palkkatasa-arvo joka johtuu siitä että naiset itse menevät aloille jossa ei saa palkkaa.
Milläs nämä alapeukuttajat sitten perustelee sen että vaikka naiset tulee vapaaehtoisesti armeijaan niin niiden ei tarvitse noudattaa samoja sääntöjä kuin miesten? Eikö tasa-arvo ole juuri sitä että kaikilla on samat säännöt ja kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti?
Itse tiedän näitä heviletti kavereita, joiden on armeijan takia pitänyt leikata tukkansa lyhyeksi. Ja eivät tykänneet. Miksei sama voisi olla naisillekin?
Joko naisia huolitaan pioneerikoulutukseen? 2000- luvun alussa ei huolittu, syyt liittyivät sukupuolten välisiin fysiologisiin eroihin. Onko puheet tasa-arvosta nostaneet (keskimäärin) naisten fysiikan miesten tasolle vai onko joukkojen suorituskyvyn annettu tarkoituksella laskea? Itse en haluaisi naisia sota-ajan joukkoihin. Toisaalta samapa tuo, taidan itsekkin olla niihin jo liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän näitä heviletti kavereita, joiden on armeijan takia pitänyt leikata tukkansa lyhyeksi. Ja eivät tykänneet. Miksei sama voisi olla naisillekin?
Koska naiset ei halua..... Miehet ei edes halua armeijaan= no ne pakotetaan sinne kuitenkin. Miehet ei halua leikata hiuksiaan lyhyiksi= ne pakotetaan siihen kuitenkin.
Naisten ei edes tarvitse mennä armeijaan. Kun ne sinne vapaaehtoisesti menee niin kuitenkaan niiden ei tarvitse noudattaa mitään samoja sääntöjä kuin miesten.
Sitten naiset vielä kehtaa edes valittaa jostain tasa-arvosta tässä yhteiskunnassa.
Tasa-arvovaltuutetun lausuntoja armeijasta
*2011: Maanpuolustuskorkeakoulun pääsykokeen Cooperin-testivaatimuksia naisille helpotettava
*2009: Vaatimus miesten lyhyistä hiuksista puolustusvoimissa ei syrji miehiä
*2008: Vaatimus sotilasammattihenkilömiesten lyhyistä hiuksista ei syrji miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset ei halua..... Miehet ei edes halua armeijaan= no ne pakotetaan sinne kuitenkin. Miehet ei halua leikata hiuksiaan lyhyiksi= ne pakotetaan siihen kuitenkin.
Naisten ei edes tarvitse mennä armeijaan. Kun ne sinne vapaaehtoisesti menee niin kuitenkaan niiden ei tarvitse noudattaa mitään samoja sääntöjä kuin miesten.
Sitten naiset vielä kehtaa edes valittaa jostain tasa-arvosta tässä yhteiskunnassa.
Milläköhän alapeukuttajat perustelee alapeukkunsa?
Miksi naisia ei koske samat säännöt kuin miehiä? Vai eikö naisia yhtäkkiä kiinnostakkaan tasa-arvo?
Perinteistä touhua. Naiset on olevinaan niin tasa-arvoisia mutta kuitenkin heille pitää laittaa eri säännöt kuin miehille. Vaikka naiset on siellä VAPAAEHTOISESTI!