Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaisi nousta ylös sängystä aamuisin?

Vierailija
24.11.2016 |

Onko teillä mitään toimivia keinoja siihen, kun aamulla väsyttää ihan vietävästi, eikä millään jaksaisi nousta ylös? Olo on hyvin raskas ja puolihalvaantunut. Kirkasvalosta tai masennuslääkkeistä ei ole ollut apua. Kun ei ole töitä, niin ei ole mikään pakko nousta, eikä ole motivaatiotakaan. Mutta olisi kyllä kaikki tärkeitä juttuja, mitä pitäisi tehdä, mutta, kun mitään ei saa aikaiseksi, kun vuorokaudessa on liian vähän tunteja. Aiemmin, kun olin töissä, niin pahinta oli juurikin sängystä ylös nouseminen siinä vaiheessa, kun oli vihdoin päässyt sikeään uneen. Olen illanvirkku ja iltaisin jaksaisin kyllä valvoa vaikka läpi yön.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään mitään ideoita?

Vierailija
2/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy aikaisemmin nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse kärsin samasta vaivasta. Aina on herääminen ollut vaikeaa, ihan sama kuinka paljon tai vähän on nukkunut. Olisi mahtavaa tuntea olonsa pirteäksi edes muutaman tunnin ajan päivässä. Nyt paras virtapiikki ajoittuu iltaan ja alkuyöhön. T

Vierailija
4/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto vaikuttaa myös vireyteen. Suosi kasviksia... Sokerista ei ole kuin haittaa.

Tsemppiä :)

Vierailija
5/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet iltavirkku, tee suosiolla asioita vielä illalla ja nuku suosiolla myöhään aamuun, jos sinun ei kerrab ole pakko lähteä tiettyyn kellonaikaan mihinkään. Saat näin paljon enemmän aikaiseksi vuorokaudessa ja kroppasi kiittää. Eli jätä torkuttelu ja aikaisin herääminen ja kuuntele rytmiäsi.

Vierailija
6/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt verikokeissa viime aikoina?

Vierailija
7/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikatauluta päiväsi. Heräät vaikka 9:00, avaa telkku/radio että saat hieman ääntä ja kuunneltavaa huusholliin, tee mieleisesi aamupala (kahvia/teetä, puuroa, leipää, muroja jogurttia tms), sitten katsot ehkä hetken telkkua, siivoat jos jotain siivoiltavaa, pyykättävää. 11-12 aikoihin lounas, sit voi lähtä käymään vaikka kaupassa ruoka ostoksilla tai puuhastella jotain muuta, ulkoilla tms. Sit voit taas katsella telkkua, tehdä käsitöitä, lukea kirjaa tms. Sit joskus 16-18 aikoihin iltasella teet päivällistä, riippuu miten on tottunut tekemään. Käytä ruuanlaittoon aikaa, ruoan syöminen on mielestäni ihanaa kun se on hetkullista ja itse aikaan saatua. Sit voi vajutella vatsaa ja käydä vaikka lenkillä tai vaan happi hypyllä. Sit onkin jo ilta ja voi alkaa iltapalalle ja muihin hommiin, käydä suihkussa/saunassa, tehdä iltateetä ja katsoa taas telkkua, elokuvaa tai sarjoja, sit viimeistään 11 nukkumaan. (Tää ei ole mikään täydellinen kuvaus kenenkään päivästä, mut ehkä tästä saa hieman vinkkejä jos arki on ihan hukassa!!)

Vierailija
8/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma usein täälläkin.

Itselläni auttaa magnesium ja vitamiinit. Ja säännöllinen liikkuminen. Jos nämä jätän pois, elämästä ei tule mitään.. :p

Vierailija
9/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samaa ongelmaa viime viikkoina, rytmi on venynyt vain iltapainotteisemmaksi, välillä en pääse ylös ennen 12, ja sen jälkeen tuntuu että päivä on jo valmiiksi pilalla. Minulla loppui reilu kuukausi sitten määräaikainen työ, joka oli kolmivuoroa, eikä ollut koskaan ongelmia nousta lyhyidenkään unien jälkeen, vaikka toki aamuisin väsyttikin. Pakko oli nousta ja se riitti. Nyt jos kello herättää vaikka klo 9, niin unta vaan riittää, kun ei ole pakko nousta. Sitten taas havahtuu, että kohta on jo puolipäivä. Tämä tietysti johtaa nukkumaanmenoaikojen venymiseen. Ärsyttää.

Vierailija
10/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En itsekkään jaksanut tänä aamuna.

Vierailija
11/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen liikunta ja terveellinen ruokavalio. Sokeri ja energiajuomat kokonaan pois.

Vierailija
12/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa loppui työt. Kuusi viikkoa vain itkin sängyn pohjalla. Toki vein lapsen tarhaan, siivosin ja tein ruokaa. En ole edes jaksanut hakea töitä. Sairasteltiin myös paljon. Mulla oli järkyttävä itseinho.

Tänään vein varasin pöydän itsepalvelukirpputorilta ja hinnoittelin vaatteet. Kävin salilla.

Huomisesta alkaen menen treenaamaan joka aamu heti kun olen vienyt lapsen tarhaan. Hankin takaisin itsetunnon. Treenin tuoman endorfiinin voimalla haen töitä. Lapsikin kysyy, että milloin mennään lapsiparkkiin.

Vierailija
13/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herännyt viime aikoina vasta ennen kolmea iltapäivällä. Koko ajan venyy myöhemmäksi. En saa unta, jos menen aikaisin nukkumaan. En saanut silloinkaan unta, kun piti töihin mennä kuudeksi aamulla. Menin vuoroihin vain pari tuntia nukkuneena. Ei auttanut edes univelka. Olen vain illanvirkku, eikä sille voi mitään. 

Harrastan säännöllistä liikuntaa, syön vitamiineja ja ruokavalioni on muutenkin terveellinen. Ei auta. 

Onko kellään, joka on kärsinyt samasta ongelmasta, oikeasti mitään hyviä toimivia vinkkejä? 

Ap

Vierailija
14/15 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ VINKKI KAIKILLE!

(Toimii vain jos herätyskellona on puhelin)

Äänitä puhelimeesi pätkä, jossa kerrot joitain noloja juttuja, joita sulle on tapahtunut. Aloita ensin vähän vähemmän noloista, ja etene pikkuhiljaa ihan supernoloihin ja järjettömiin salaisuuksiin, joita et haluaisi itsekään muistella.

Laita tämä äänipätkä puhelimesi herätyskellon soittoääneksi, ja piilota puhelin jonnekkin huoneeseen.

Voit myös ostaa erittäin kovaäänisen herätyskellon, ja laittaa sen johonkin muualle taloon

Kun nouset "paniikissa" sammuttamaan puhelimen herätyksen, soi puolestaan toinen kovaan ääneen olohuoneessa, jonka joudut mennä sammuttamaan ennen kuin jatkat unia. Kun olet noussut sammuttamaan sen, olet kävellyt jo olohuoneeseen(?) jolloin voit mennä siitä suoraan aamupalalle 👍🏻

Vierailija
15/15 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt vieläkää. Tuskin pääsen ennen iltspäivää. Lääkkeet otettu ja kahvi kyllä juotu, silti on ylivoimaista. Ei pysty eikä kykene.