Kuinka paljon teillä on velkaa?
Meillä 56 000 euroa, eli ihan riittävästi, siis asuntovelkaa!
Kommentit (52)
Noin 140 000 asuntolainaa..Tai no puolet siitä on miehen...
Ei yhtään vielä, mutta ensi vuonna aion nostaa opintolainaa ainakin jonkin verran.
t. 2. vuoden opiskelija
En ole katsonut hetkeen paljonko mutta asuntolainaa on 70-80 000€ (Puolikkaani rivarineliöstä). Olen maksanut tätä vasta vuoden ja alunperin velkaa oli melkein 100 000€ :D
Tämä on elämäni ensimmäinen muttei varmaankaan viimeinen velka.
Ei enää yhtään mutta on jo ikääkin tasan 40v molemmilla
Velaton 1982/225 neliön tiilivuorattu ok-talo 150000e arvoinen
Ja 2 murrosikäistä lasta
Ihan hyvä tilanne, ei loistava mutta vakaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 100k€. Ei haittaa eikä ahista yhtään, makselen tässä ensin kalliimmat pois ja sitten ei ole mitään kiirettä kun on korot niin alhaalla. Kumma kun jotkut pelkää niin hysteerisesti velkaa, ei esim. asuntolaina ole sen kummempi rasite kuin kuukausittain erääntyvä vuokra.
Pienempi rasitehan tuo velka on kuin vuokra. Tiukan paikan tullen voipi aina sopia pankin kanssa lyhennys vapaasta.
Vuokranantajalle onkin huonompi mennä ehdottelemaan et hei mulla on nyt vähän tiukkaa jos en maksakaan tänä vuonna tuota vuokraa ollenkaan.
No juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
No olette te vaan velkaisia. Varmaan haluaisitte päästä siitä pois niin pian kuin mahdollista?
Miksi ihmeessä? Minulla on asuntolainassa negatiivinen korko. Asunto halutulla alueella Helsingissä ja kun lapset lentävät pesästä on tarkoitus myydä asunto ja maksaa laina pois. En ole ottanut elämäntehtäväksi lainanmaksua. Lainaa on siis jäljellä 345k€.
Vielä on velkaa noin satatuhatta euroa, toinen mokoma ja vähän ylikin on jo asuntoa maksettu.
Itselläni on miehen kanssa yhteinen remonttilaina, josta oma osuus noin 6000 €. Miehellä taas lainoja jäljellä noin 70 000 €.
0 eur