Nyhtökaurasta hirveä mahakipu ja järkyttävän hajuisen pierut
Söin nyhtökauraa ja jopas alkoi kamala vatsakipu. Kesti puoli päivää. Nyt iltasella aloin piereskellä ja ikinä ei ole näin erikoiselle ja oksettavalle pieruni haisseet. Lisäksi nyhtökauran seassa oli joku sormenpään kokoinen musta pallero, ihan kuin joku sontapapana. ☹️ Alan todella epäillä, että tuo nyhtökaura valmistetaan jostain lannasta. Siltä se ainakin maistuu...
Kommentit (26)
Kokeilin ja se on ihan uskomatonta paskaa. Tosin mifu oli vieläkin karmeampi keksintö.
Mun mielestä ei maistu lannalta, tosin tykkään ruuasta jossa on muitakin mausteita kuin suola ja pippuri. En toisaalta ole maistanut lantaa niin hankala sanoa, ehkä se sitten maistuukin sille.
I feel your pain. Nyhtökaurassa käytetään soijaproteiinia, ja teksturoidusta soijasta saan itse juuri kuvailemasi kaltaiset oireet joka ikinen kerta.
Mulla meni maha tosi kovalle siitä, niin en osta enää. Harmi, koska ei se musta kuvottavan makusta kuitenkaan ollut.
Lähetit varmaan palautetta? Täällä valittamisesta ei nyt ainakaan ole mitään apua, mutta ymmärrän kyllä tarpeen provoilla.
Vierailija kirjoitti:
I feel your pain. Nyhtökaurassa käytetään soijaproteiinia, ja teksturoidusta soijasta saan itse juuri kuvailemasi kaltaiset oireet joka ikinen kerta.
Höpsö.
Ei nyhtökaurassa ole soijaa eikä soijaproteiinia.
Papuja siinä on. Ja kauraa.
Ihanko totta nyhtökaurassa käytetään soijaa?? Luulin että se tehdään nimensä mukaisesti kaurasta?? Tyhmä minä. Enpä sitten voi sitä syödä. En ole ehtinyt kokeilla, kun ei ole täällä pohjoisen kaupoissa vielä näkynyt. Myötätuntoni ap:lle. Kaiken hypetyksen jälkeen on vihdoin saanut nyhtöä syötäväkseen ja siteen seurauksena on kauheat vatsanväänteet. Mikä pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä nimenomaan mainosteta täysin soijattomana vaihtoehtona, vai onko tilanne muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta nyhtökaurassa käytetään soijaa?? Luulin että se tehdään nimensä mukaisesti kaurasta?? Tyhmä minä. Enpä sitten voi sitä syödä. En ole ehtinyt kokeilla, kun ei ole täällä pohjoisen kaupoissa vielä näkynyt. Myötätuntoni ap:lle. Kaiken hypetyksen jälkeen on vihdoin saanut nyhtöä syötäväkseen ja siteen seurauksena on kauheat vatsanväänteet. Mikä pettymys.
Ei käytetä :)
Tässä aineosat, nyhtökaura nude:
Vesi, kaura 14%, (kauralese, täysjyväkaurajauho, kauraproteiini), herneproteiini 14%, härkäpapuproteiini 9%, jodioitu suola, rypsiöljy.
Ap:lle ei vaan sovi nuo palkokasvit eli herneproteiini ja härkäpapuproteiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä nimenomaan mainosteta täysin soijattomana vaihtoehtona, vai onko tilanne muuttunut?
Ei ole muuttunut. Täysin soijaton on edelleen.
Tuo yksi vaan levittää väärää tietoa. Ehkä siinä toivossa että onnistuisi paremmin löytämään nyhtökauraa kaupasta. Sitä kun on aika vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, papujako sitten kuitenkin lisänä? Kun itsellä nuo palkokasvitkaan ei kuulu vatsan suosikkeihin. Todennäköisesti tulevat tänne Oulun korkeudelle kauppoihin vasta vuoden päästä. Jälkijunassa niin kuin kaikki muutkin "uutuudet", niin en ole päässyt pakkausmerkintöjä tutkimaan.
Ei sopinut mullekaan, karmea vatsakipu siitä. Mietin olisiko jotain yhteyttä siihen, että saan myös viiltävät vatsakivut kaurapuurosta. Mutta kaikissa muissa muodoissa kaura sopii ja toimii.
Kun vielä oli pahan makuista ja suutuntuma inhottava ja hinta kallis, niin helppo päätös ettei kuulu mun ruokavalioon jatkossa. Jää siitä tykkääville enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, papujako sitten kuitenkin lisänä? Kun itsellä nuo palkokasvitkaan ei kuulu vatsan suosikkeihin. Todennäköisesti tulevat tänne Oulun korkeudelle kauppoihin vasta vuoden päästä. Jälkijunassa niin kuin kaikki muutkin "uutuudet", niin en ole päässyt pakkausmerkintöjä tutkimaan.
Okei, joku oli ehtinytkin jo laittaa ainesosaluettelon, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on ainakin ollut useammassakin kaupassa, lähialueista en sitten tiedä. Pienemmille paikkakunnille varmasti tulee tosiaan jälkijunassa ja kauppoihin tilataan vähemmän. Kauppiaalta voi kysellä että onko tulossa.
Joku laittoikin jo tähän keskusteluun mitä sisältää ja netistä löytää lisää vastauksia kysymyksiin.
Up