Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa, kyn työsopimuksessa lukee: suostuu tekemään ylitöitä?

Vierailija
23.11.2016 |

Tarkoittaako tämä sitä, että en voi kieltäytyä ylitöistä, jos esimies niitä ehdottaa.

Otin vastaan kiitollisena 15h viikossa sopimuksen, opiskelen ja tärkeät kirjoitukset tulossa keväällä. Haluan panostaa näihin tosissani, enkä kykene joustamaan enempää töihini kuin tuon sovitun määrän. Kursseja on vielä jäljellä yms.

Stressaa, että kirjoitukseni menevät huonosti töiden vuoksi. :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuskohta jossa velvoitetaan ylitöihin on laiton. 

Vierailija
2/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä ota työpaikkaa. Voit tosiaan joutua joskus tekemään lisätunteja.

Kannattaa valita tulevaisuus, jossa voit valittaa kun ei saa töitä ja ei ole työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torppaat tapaus kerrallaan. Eihän kukaan kykene AINA ylitöihin. Jos torppaat isommassa mittakaavassa, rikot sopimusta.

Vierailija
4/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä saanut itse päättää rastittaako ylityökohdan?

Itse en siihen pistänyt merkkiä. Teen kyllä mielelläni ylitöitä mutta oman jaksamisen rajoissa.

Vierailija
5/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä saanut itse päättää rastittaako ylityökohdan?

Itse en siihen pistänyt merkkiä. Teen kyllä mielelläni ylitöitä mutta oman jaksamisen rajoissa.

Vierailija
6/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaako tuleva työnantaja arvostaa enemmän: Arvosanojasi vai työkokemustasi ja joustavuuttasi?

Vierailija
7/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne edes ole ylitöitä vaan lisätöitä

Vierailija
8/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaako tuleva työnantaja arvostaa enemmän: Arvosanojasi vai työkokemustasi ja joustavuuttasi?

Oleellisempi kysymys olisi, että kumpaa sinä itse arvostat enemmän?

Vierailija
9/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy työnantajalta? Ethän voi olla 24/7 varalla ja valmiina töihin, jos et saa siitä korvausta.

Vierailija
10/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimuskohta jossa velvoitetaan ylitöihin on laiton. 

Näin se menee. Ylitöihin ei voi velvoittaa, niistä saa aina kieltäytyä. Tällöin sopimuskohta jossa velvoitetaan ylitöihin on pätemätön. 

Vierailija
11/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaako luulet minun arvostavan enemmän, K-marketin kauppiaan ajatuksia, vai tulevaisuuttani?

Oletko oikeasti tosissasi, että mun täytyisi joustaa arvosanojeni, jatko-opiskeluni ja loppujen lopuksi uramahdollisuuksieni kustannuksella, vain pitääkseni jotain Perttiä tyytäisenä. Joo, ja Suomi nousuun tosiaan tällaisella mentaliteetillä. Kai pitäisi olla jokaiselle selvää, ja myös pyrkimys siihen, että nuorelle KOULUTUS on tärkeintä.

Ainiin, mutta täähän Suomi, eihän täällä saakaan kukaan muu pärjätä, paitsi Sipilöiden lapset.

Vierailija
12/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä alan työehtosopimuksen alla tollasia soppareita saa ehdotella?Ylityötä saa teettää vain työntekijän suostumuksella ja tapaus kerrallaan .

Vierailija
13/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solilleko olet menossa?

Ei kannata.

Vierailija
14/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityöhön täytyy pyytää suostumus joka kerta erikseen. Sopimuksen maininta on laiton. Vaikka allekirjoittaisit, se ei sido sinua tekemään ylitöitä.

Vierailija
15/15 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä ei ole rastia, ei sinua kysytä tekemään edes tuntia lisää. Eli vaikka jossain vaiheessa olisi mukava saada lisää töitä, niin olet ilmoittanut, että kiitos ei.

Tuo rasti kertoo sen, että sinua voi pyytää ylitöihin. Se ei kerro, että automaattisesti teet niitä aina, kun pyydetään.