Peilikuva vs valokuva
Näytän mielestäni paremmalta peilikuvassa kuin valokuvassa. Poikkeuksena ne kauppojen pyöreät peilit (mitä lie viralliselta nimeltään), jos sellaiseen joskus sattuu katsomaan.
Kumpi on totuudenmukaisempi, peilikuva vai valokuva?
Kommentit (33)
Peilikuva on se, miten itse olet tottunut näkemään itsesi. Se voi siksi näyttää mielestäsi paremmalta, eli siinä on tuttuusvaikutus. Valokuva kertoo, miten muut näkevät sinut.
Itse huomattavasti ylipainoisena saan jotenkin peilin edessä huijattua itseäni ja ajattelen että no en mä ny niiiin lihava ole.. Valokuvissa totuus sitten paljastuu😐
Vierailija kirjoitti:
Peilikuva on parempi!
Mutta valitettavasti valokuvasta näkee sen totuuden.
No valokuva on vain yksi kuvakulma. Totuus näkyy videotallenteesta.
Näytän ystävälliseltä ja kauniiltakin peilikuvassa, mutta valokuvissa olen ankea ja epäonnistunut. Luulen että valokuva vääristää enemmän kuin peili.
Valokuvissa sama ihminen voi näyttää hyvältä tai sitten kamalalta. Pysäytyskuvista sen huomaa myös, kun niissä tosi kauniit tai komet filmitähdet saattavat näyttää ihan kamalilta.
Peilissä sitä näyttää jokseenkin siedettävältä, valokuvissa taas ihan kerrassaan kamalalta. Passikuvassa taas yllättäen näytän kohtuulliselta. Livenä taas näytän kamalalta, ainakin mikäli muita ihmisiä on uskominen. Eli ainakin vaikuttaisi siltä, että valokuva ja muiden ihmisten mielipiteet näyttäisivät kohtaavan.
Terveisin Naispelko23
Peilikuvassa ja valokuvassa vasen ja oikea vaihtavat paikkaa. Koska kukaan ei ole täysin symmetrinen, näyttää valokuva aina vähän oudolta.
Oliskohan totuus siinä kuvassa, jonka yllättäen näet itsestäsi jonkun myymälän peilissä? Siinä kestää aina joku sadasosa sekunti tajuta, että tuo olen minä. Yleensä näky hätkähdyttää.
Minä näytän aina valokuvissa sata kertaa paremmalta. :D
Minua on hyvännäköiseksikin haukuttu ja peilikuvakin on ihan ok. Valokuvat epäonnistuvat toisinaan ja se huonompi puoli pääsee esille.
Eikös passikuva ole mustavalkoinen? Siinä yksi syy siihen ankeuteen. Niin ja se virallisuus.
Just eilen mietin samaa, kun en ikinä saa hyvää kuvaa itsestä, ja peilin edessä kun harjoittelee, niin näytän omasta mielestä kauniilta. Mutta kyllä laskee itsetuntoa kun kuvat aina kauheita. En osaa sanoa miltä todella näytän, ja ulkona olo on aina susiruma vaikka lähtiessä peilikuvaan olin ihan tyytyväinen.
Mun mielestä taas tosi moni näyttää valokuvassa rumemmalta mitä oikeasti ovatkaan.
Hyvältä näytän aina kaikissa kuvissa, joten eiköhän ne molemmat ihan paikkaansa pidä.
Mä näytän passikuvassa ihan sievältä, kun hymyilen (passikuvassa saa hymyillä, kunhan hampaat ei näy), kun taas ajokortin kuvassa näytän linnakundilta, enkä aina meinaa päästä baariin ajokortillani. :D
Toivottavasti ei ainakaan valokuva. Varsinkin passikuvassa näyttää aina niin "upealta".