Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä annat joulupuu keräykseen tänä vuonna?

Vierailija
23.11.2016 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mieluummin jotain naapurin mummolle ja siskon lapsille

Vierailija
22/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään! Joskus vein jotain, mutta sitten sain kuulla (esim. täältä av palstalta), miten oli paskoja lahjoja ja aivan liian halpoja!

Niinpä päätin, että en enää pahoita kenenkään vieraan lapsen mieltä, vaan annan nekin paketit omilleni.

Samasta syystä en osallistu. Ostan omalle lapselle ja osallistumme tähän keräykseen mielummin. http://www.homeinstead.fi/ole-joulupukkina-seniorille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja jotain 20 000 euroa. Eiköhän siinä ole tarpeeksi. 

Vierailija
24/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä leffaliput tai lahjakortin jonnekin urheiluliikkeeseen.

Vierailija
25/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Eläinsuojeluyhdistykselle laitoin 50 € ja ostin niiden kalenterin.

Vierailija
26/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostavia kirjoja. Lasten ja nuorten lukutaito on huolestuttavan heikko.

Vierailija
27/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Pojat ei näköjään voi edes hamahelmiä tehdä. 

Joulun lapsi -keräykseen olen lahjoittanut perinteisesti. Siellä ei sentään jaotella noita leluja noin urposti.

Vierailija
28/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään! Joskus vein jotain, mutta sitten sain kuulla (esim. täältä av palstalta), miten oli paskoja lahjoja ja aivan liian halpoja!

Niinpä päätin, että en enää pahoita kenenkään vieraan lapsen mieltä, vaan annan nekin paketit omilleni.

Onks tää totta? Miten jollain on pokkaa? Itse en kehdannut edes pikkukakarana valittaa lahjoista vaikka tulikin vain muutama ja "epämieluisiakin". Nykyvanhemmat antaa mallin miten avoimesti on lupa näyttää pettymys lahjoihin ja osoittaa kiittämättömyys. Mutta mitä turhaan kun joku "idiootti" lahjan on antanut, ei siis ole perheen rahoista pois. Joulussa tärkeintä on kallis tavara ja minä minä minä, mitä sitä muille joulumieltä jakamaan.

No on, itsekin olen kokenut. Annettiin paljon ja osa kalliita joululahjoja kummilapselle, yhteisarvo lähempänä 300 arvoa / joulu. Omasta halusta tätä teimme. Kunnes alkoi tulla kommenttia, että valitettiin jonkun lahjan olevan väärä, ja joistain lahjoista pyydettiin kuittia, jotta voisivat vaihtaa kaupassa. Meni maku täysin joululahjojen antamiseen, lopetettiin tyystin.

Vierailija
29/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Omat lapseni huolehdin, hommaan minkä pystyn. Pienen avustuksen suuntaan laitokseen vanhuksille iloa tuomaan, vaikka kauniin kukkakorin, led-kynttilän ja jotain syötävää. Olen ärsyyntynyt kun kaikki iloa tuottavat ja aineelliset kampanjat suunnataan pelkästään lapsille, on aika muistaa välillä niitä oikeasti yksinäisiä siellä laitoksissa ja kotona.

Juuri tämä! Ensijaisesti omat lapset. Ja sen jälkeen he, jotka todella tarvitsevat hyvää joulua, vanhukset. Vanhukset ovat ryhmä, jotka eivät kehtaa pyytää joulua, he ovat yksin ja ottavat vastaan vain elämän, mitä se onkin, joulunakin. Päivä on samanlainen kuin muutkin, lääkkeet, lepo  ja vessassa käynnit. Yksinäisyys! Haloo!

Vierailija
30/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö lahjat kristityille edes

Miksi pitäisi mennä kristityille? Ei Nuorkauppakamari ole mikään kristillinen järjestö. Eikä joululahjojen antaminen sinänsä kuulu edes kristilliseen jouluun.

Meillä yhteistyökumppani on Osuuspankki. Se vain on hankalaa, että OP on auki vain klo 10-13 enkä pääse koskaan siihen aikaan hakemaan lappua tai viemään lahjaa säkkiin. Pitäisi varata asiakaspalveluaika, jotta ovi avattaisiin iltapäivällä minua varten.

Vierailija
31/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joulupuun pitäjällä provisiopalkka, vai miksi täällä mainostaa?

Vierailija
32/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En anna ikinä. 

Vierailija
33/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pari lahjaa, jotka jäivät omalta lapselta viime jouluna. Hän siis sai kaksi samaa dvd:tä ja kahdet nukenrattaat. Laitoimme toiset varastoon varakappaleiksi, mutta kun näyttävät olevan laatukamaa, emme varmaankaan tarvitse noita varaston täytteenä olevia rattaita ja dvd:tä. Teen siis kaksi lahjaa, ostan dvd:n kylkeen vielä jonkun karkkipaketin tms.

Vierailija
34/34 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö lahjat kristityille edes

Miksi pitäisi mennä kristityille? Ei Nuorkauppakamari ole mikään kristillinen järjestö. Eikä joululahjojen antaminen sinänsä kuulu edes kristilliseen jouluun.

Kristilliseen jouluun lahjojen antaminen kuuluu, ja vielä hyvin perustein. Mutta viime joulun alla täällä Turun suunnalla kerättiin joululahjoja maahantulijoille, muslimeille, jotka eivät joulua vietä. Joululahjat kumminkin kelpasivat. Olin osallistumassa siihen, sain maahantulijan nimen ja lahjatoiveen "turkkilaista suklaata ja karamelleja". Jäi sitten lahja antamatta, kun ei ollut sitä Turkin reissua juuri suunnitelmissa joulun alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä