Miksi tummat piirteet ja karvat omaava mies on miehekkäämpi?
Usein puhutaan siitä kuinka eteläeurooppalaiset tummat miehet ovat maskuliinisia miehiä. Näillä yleensä on tummat paksut karvat, mutta miksi esim pohjoiseurooppalainen vaaleatukkainen ja partainen mies sinisillä silmillä on jotenkin feminiinin oloinen?
Kommentit (35)
Etelä eurooppalaisethan on ihan sellaisia feminiinisiä. Herkästi Itkeviä mammanpoikia
Hyi mä en tykkää mistään etelän hetelmistä, ne vasta naismaisia ovat. Ja lyhyitä!
Jossain Saksassa-Hollannissa on komeimmat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan suomalainen mies, ruskeahiuksinen. Mutta karvaa on kropassa. Nykyään tuntuu, että miehen karvattomuutta arvostetaan ja siksi oma karvaisuuteni saa oloni tuntumaan ei-haluttavalta. Jos olisikin uusi naistuttavuus kiikarissa, niin oma karvaisuuteni saa itseni epävarmaksi. Joten nyt olisikin kiinnostavaa kuulla, onko etelä-eurooppalaisista miehistä pitävien turn-off, neutraalia vai positiivista? Vai onko se sama juttu riippumatta siitä, mistä mies tulee?
Pidä toki karvasi, älä vain ajele pois! Karvattomia, sheivattuja pikkupoikia näkee joka paikassa mutta harvoin kunnon karvaisia miehiä.
Oli kyllä niin hölmö aloitus. Et taida olla käynyt etelän mailla. Tummat etelän miehet on paljon pienempiä, sirompia kaikin puolin feminiinisempiä niin ulkoisesti kuin ajatusmaailmaltaan kuin vaaleat pohjoismaalaiset. Etelän miehet viettävät peilin edessä aikaa enemmän kuin suomalaiset naiset. Yleisesti jopa suomalaiset naiset tuntivatkin olevan miehekkäämpiä niin ulkoisesti kuin sisäisesti kuin tummat etelän miehet. Toki on poikkeuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoiseurooppalaiset vaaleat miehet on kyllä pidempiä, lihaksikkaampia ja fyysisesti vahvempia, jos laitetaan riviin heitä ja eteläeurooppalaisia tummia miehiä.
Silti se lähi-idän ahmed on eroottisempi! Näin on
Minusta nämä Ahmedit ovat kaukana miehekkäistä, vaikka kuinka tummia ja parrakkaita olisivat. Itse en ole edes 170 cm pitkä nuori nainen ja nämä tulijat ovat itseä ainakin päätä lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen selitys on se, että vaaleus on vauvamaista. Lapsilla on usein vaaleat kutrit, jotka aikuistuessa tummuu. Keskenkasvuiseksi mielletty ei ole miehekästä. Nämä on tietenkin tiedostamattomia mielteitä, tuskin moni tietoisesti ajattelee että vaalea=nuori.
Oli kyllä niin puusta temmattu ajatus ja aivan päin honkia. Suurik osa maailman lapsista on tummia ja pysyvät tummina. Eikä värillä ole mitään merkitystä maskuliinisuuteen tai feminiinisyyyten. Kyse on puhtaasti makuasiasta. Minusta vaaleat naiset ovat miehekkäämpiä ja vahvempi rakenteisempia kuin tummat eteleän naiset. Etelän yhteisöt tuntivat yleensäkin paljon feminiinisimmiltä. Tämä on kuitenkin vain minun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoiseurooppalaiset vaaleat miehet on kyllä pidempiä, lihaksikkaampia ja fyysisesti vahvempia, jos laitetaan riviin heitä ja eteläeurooppalaisia tummia miehiä.
Myös eteläeurooppalaisissa on vaaleita ja suomalaisissa tummia. Esim mun miehellä 192/97 on myös tumma tukka , ruskeat silmät ja ihon sävy on oliivi. Sukupuussa löytyy 1700-luvulta saksalainen esi-isä. Muuten supisuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan suomalainen mies, ruskeahiuksinen. Mutta karvaa on kropassa. Nykyään tuntuu, että miehen karvattomuutta arvostetaan ja siksi oma karvaisuuteni saa oloni tuntumaan ei-haluttavalta. Jos olisikin uusi naistuttavuus kiikarissa, niin oma karvaisuuteni saa itseni epävarmaksi. Joten nyt olisikin kiinnostavaa kuulla, onko etelä-eurooppalaisista miehistä pitävien naisten mielestä se karvaisuus turn-off, neutraalia vai positiivista? Vai onko se sama juttu riippumatta siitä, mistä mies tulee?
Minusta karvat (selkäkarvoja lukuun ottamatta) on turn-on. En tosin ole erityisesti E-Eurooppalaisten miesten perään, en ihastu värin (vaalea/ristiverinen/punapää/tumma) perusteella. Mutta ne karvat, niitä harvemmin vaaleilla on, ja se on harmi.
Nämä etelän machokulttuurin edustajat ovat järjestään lapsellisia mammanpoikia. Geeleillä puunattu peilin edessä joka karva, mutta miehekkyys on kaukana. Kiukuttelevia kakaroita ainoastaan. Jos ei suosiolla niin väkisin...Aina noihin, yleensä yksinkertaisimmat, kuitenkin lankeaa ja seuraukset saa yksin kantaa. On nähty niin monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan suomalainen mies, ruskeahiuksinen. Mutta karvaa on kropassa. Nykyään tuntuu, että miehen karvattomuutta arvostetaan ja siksi oma karvaisuuteni saa oloni tuntumaan ei-haluttavalta. Jos olisikin uusi naistuttavuus kiikarissa, niin oma karvaisuuteni saa itseni epävarmaksi. Joten nyt olisikin kiinnostavaa kuulla, onko etelä-eurooppalaisista miehistä pitävien naisten mielestä se karvaisuus turn-off, neutraalia vai positiivista? Vai onko se sama juttu riippumatta siitä, mistä mies tulee?
Paul Stanley -karvaisuus on turn on. Niska ja selkä yh.
Ite en värin perusteella valitse, on ollu vaaleta ja mustaa ja siltä väliltä. Kevytrakenteisia ja lihaksikkaita kaikki, enkä tykkää karvasista. Miehekkyys tulee muualta ku parrasta tai pituudesta.
En sanoisi vaaleita miehiä feminiinisiksi. Tummat karvat korostavat maskuliinisia piirteitä kuten ulkonevaa kulmakarvatasoa. Lisäksi tummapiirteisillä miehillä on yleensä muutenkin vähän maskuliinisemmat ja rujommat kasvonpiirteet. Yksilöissä on tietenkin vaihtelua. Itse tykkään nin vaaleista kuin tummista.
Vaaleat hiukset on Keski-Euroopasta tulleiden germaanien ominaisuus. Muilla pohjoisessa asuvilla kansoilla on tummat hiukset ja ovat melko lyhyitä.
Pelkkä stereotypia. Väri ei vaikuta piirteisiin. Olen nähnyt NIIIN paljon noita tummia eteläeurooppalaisia miehiä joilla on todella pehmeät kasvonpiirteet, paksut täyteläiset huulet ja vielä tummat pyöreät nappisilmät siihen päälle, niin eivät tosiaankaan näytä maskuliinisemmilta kuin pohjoismaiset miehet. Vaaleita hiuksiakin on erilaisia, joillakin ne ovat paljon hennommat ja sellaiset ihan supervaaleat, jolloin vaikutelma on aika poikamainen (ei kuitenkaan feminiininen!) siis sen värin puolesta, mutta muut piirteet voivat silti olla maskuliiniaisa kuten vahva luusto ym., ja sitten joillakin taas enemmän sellaiset luonnonvaaleat, ja heillä se karvoitus on yleensä jotenkin paksumman oloista ja ja jos viiksi- ja partakarvat ovat vielä paksut ja karheat niin ei todellakaan näytä vaaleahiuksinen mies tippaakaan feminiiniseltä. Kokonaisuus on de mikä ratkaisee, kehon ja kasvojen luusto, leveät hartiat ym. Ei kannata uskoa kaikkia näitä stereotypioita. Voimakas kontrasti ihon ja hiusten välillä luo draamaa ja näyttää tavallaan sitä kautta "maskuliinisemmalta", mutta miehellä jolla on tummat hiukset SEKÄ tumma iho, ei ole tälläusta kontrastia, eikä ole väriensä puolesta mitenkään maskuliininen. Eli pätee ainoastaan vaaleaan ihoon, koska juuri kontrasti on se mikä luo sen draaman vaikutelman, ei tummuus itsessään.
Ei mitään syytä tuntea epävarmuutta! Karvaiset miehet, ihan tavalliset suomalaiset siis, nimenomaan ovat maskuliinisia ja vetävät ainakin itseltäni polvet veteläksi.