Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitanko minipillerit vai lopetanko hormonaalisen ehkäisyn?

Vierailija
23.11.2016 |

Olen käyttänyt Yazia neljä vuotta, ja nyt minun tulisi vaihtaa joko minipillereihin tai hormonikierukkaan.... Sain minipillerireseptin, mutta mietin, että haenko niitä ollenkaan. (hormonikierukkaa en pidä oikeastaan edes vaihtoehtona).
Minua kiinnostaisi tietää muutunko jollain tavalla jos lopettaisin hormoniehkäisyn, ja netistä löytyy melkein vain negatiivisia kokemuksia minipillereistä. Toki asia on yksilöllinen. Yaz-pillerit ovat muuten sopineet täydellisesti, mutta haluja ei ole juuri ollenkaan.
Millaisia kokemuksia teillä on hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta ja osaatteko neuvoa, mitä minun kannattaisi tehdä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä muutut jotenkin, niin etkö sä silloin muuttuisi normaaliksi itseksesi? 

Tuskin se niinpäin on ollut, että synnyit jotenkin härönä ja sitten hormonipillerit paransi sun luonteen.

Oma mielipiteeni on, että lopeta hyvä ihminen tietysti! 

Vierailija
2/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sä muutut jotenkin, niin etkö sä silloin muuttuisi normaaliksi itseksesi? 

Tuskin se niinpäin on ollut, että synnyit jotenkin härönä ja sitten hormonipillerit paransi sun luonteen.

Oma mielipiteeni on, että lopeta hyvä ihminen tietysti! 

Tätä juuri tarkoitin! Että muuttuisin omaksi itsekseni. Suutun aika helposti ja olen tulinen, ja mietin voiko pillerit vaikuttaa siihen. Aloitin ne 17-vuotiaana, jolloin olin tällainen, mutta on kai tässä vähän aikuistuttukin.... ehkä enää en kiihtyisi niin nopeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 2,5 vuotta sitten kokonaan hormonaalisen ehkäisyn. En ole katunut päivääkään. Alkuun lähti hiuksia jonkin verran ja tuli näppyjä, kuukautisetkin piti lääkkeillä lopulta käynnistää. Mutta limakalvot paranivat, kuukautiset niukentuivat ja kivut vähenivät, mieliala nousi ja tasaantui. Ihan kuin olisin nostanut lasit silmiltä, oli niin iloinen ja elämänjanoinen olo! :) puhumattakaan haluista, huhhuh mikä meno ovulaation aikaan.

Minulle muutos oli ainoastaan positiivinen kun 10 vuoden hormonikooma päättyi, vaikka alkuun vaivasikin hiustenlähtö, finnit ja kuukautisten alkamattomuus :)

Vierailija
4/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit hoitaa ehkäisyn?

Vierailija
5/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit hoitaa ehkäisyn?

Kondomilla jos päätän lopettaa

Vierailija
6/12 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hopp

Vierailija
7/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on minipillerit sopineet muuten ihan ok, mutta halut ovat vähentyneet. Seksistä on suurin nautinto, tunto hävinnyt. Ihan kuin olisi kokovartalokondomin sisällä. Olin pitkään ilman hormonaalista ehkäisyä, mutta miehen toiveesta jätettiin kondomit pois kokeilun ajaksi. En nyt oikein tiedä, pitäisikö jomman kumman mennä steriin vai mitä pitäisi tehdä. Minipillerien plussia on se, ettei mielialanvaihteluja ole, menkat ovat jääneet pois eikä painoakaan ole tullut, melkein päinvastoin. Tuo nautinnon vähentyminen on harmi.

Vierailija
9/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn. Itse söin 8 vuptta yhdistelmäepillereitä ja lopetettuani olen ollut paljon halukkaampi ja tunteet tuntuvat voimakkaampina ja aidompina. Harmittaa että söin noinkin kauan. Minipillereitä kokeilin lasten välissä, mutta kun sain 3 viikkoa kestävän runsaan vuodon aloitettuani, niin lopetin enkä enää yrittänyt uudelleen enkä yritä. Kondomi toimii hyvin myös vakituisessa parisuhteessa.

Vierailija
10/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä minipillereitäkään ei ihan kaikki voi edes käyttää, eli vaihtaminen ei mene ihan heittämällä halutessaan. Itselleni ne eivät käyneet, tavalliset pillerit piti lopettaa 30-v ja aurallisen migreenin takia. Sinnittelin 5 kk, jatkuvat vuodot. Ei mitään satunnaista tiputtelua vaan ihan railakasta vuotoa 5 kk putkeen, hemoglobiiniarvotkin ekaa kertaa sekaisin siksi.

Ei jäänyt vaihtoehtoja kuin kierukka, sen sitten hankin ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
11/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän siitä, onko niitä pillereitä syönyt muuhun kuin ehkäisyyn. Itse olen syönyt kuukautiskipuihin ja akneen ehkäisyn ohella, joten kumpikin kyllä palasi, joskaan ei niin pahana kuin teininä. Myös rinnat ovat vähän pienentyneet, mikä ei omalla kohdallani ole mikään bonus. Toisaalta tunne-elämäni on paljon tasaisempaa ja tunnen oloni pirteämmäksi ja positiivisemmaksi. Sanoisin, että nuo viimeksi mainitut painavat lopulta vaakakupissa eniten!

Vierailija
12/12 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vain ehkäisyyn, menkkakivut/vuodot ei ennen pillereitäkään olleet kovat. Ainoa asia mitä jään kaipaamaan on menkkojen siirto (eli periaatteessa minipillerit olisivat tavallaan turhat, koska niillä ei voi siirtää)....

Päätös taitaa olla nyt se että lopetan koko ehkäisyn. :) Katsotaan mitä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi