Miehillä, jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti mielenterveysongelmia
Indiana Universityn tekemän tutkimuksen mukaan miehillä, jotka pitävät itseään pelimiehinä, ja jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti useammin mielenterveysongelmia kuin "betamiehellä".
Minusta on hauskaa, että tämä asia on tiedetty tälläkin palstalla jo vuosikausia, mutta silti tarvittiin oikein yliopiston teettämä tutkimus aiheesta...
Kommentit (37)
Entä naisilla jotka haluavat kontrolloida miehiä?
Itse olen muiden mielestä betamies, omasta mielestäni täysi alfa. Tämä on jännä ilmiö, en tiedä mistä se johtuneekaan. Mutta anyways, minulla ei ole mielenterveyden kanssa mitään ongelmia, olen terve kuin pukki sillä mentaaliosastolla.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus koski miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muiden mielestä betamies, omasta mielestäni täysi alfa. Tämä on jännä ilmiö, en tiedä mistä se johtuneekaan. Mutta anyways, minulla ei ole mielenterveyden kanssa mitään ongelmia, olen terve kuin pukki sillä mentaaliosastolla.
Jos olet omasta mielestäsi alfa, olet todennäköisemmin mielenterveysongelmainen. Kuulostatkin kyllä ihan siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet omasta mielestäsi alfa, olet todennäköisemmin mielenterveysongelmainen. Kuulostatkin kyllä ihan siltä.
höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Indiana Universityn tekemän tutkimuksen mukaan miehillä, jotka pitävät itseään pelimiehinä, ja jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti useammin mielenterveysongelmia kuin "betamiehellä".
Minusta on hauskaa, että tämä asia on tiedetty tälläkin palstalla jo vuosikausia, mutta silti tarvittiin oikein yliopiston teettämä tutkimus aiheesta...
Jep.
Tuo pitäisi muotoilla niin, että haluavat yrittää kontrolloida naisia. Ei kukaan pysty kontrolloida naisia yleisesti. Kaksi tai kolme vätystä tuo kontrollointihaluinen varmasti löytää, miehiä tai naisia. Mutta ei enempää.
Yksi paljon paneva ja siihen tähtäävä mies lähipiirissäni kyllä kärsii oikeasti itsetunto-ongelmista, jota kompensoi ylitsevuotavan röyhkeällä käytöksellä. Mitään mutu-diagnoosia en lähtisi tekemään, mutta ihan inhimillisiä, ehkä pahempiakin, riittämättömyyden tunteita siellä komean ja lihaksikkaan kuoren alla on.
Naisten kontrolloimishaluja en ole kyseisestä tyypistä havainnut. Lähinnä vaan kiinnostaa saada ihailua mahdollisimman monelta.
En oikein tiedä miksi edes kirjoitin tämän. Ehkä siksi että ihmiset tajuaisivat että ne arkielämän Bile-Danitkin on ihmisiä, eikä niiden itsevarmalle kuorelle kannata ihan mitä vaan ilkeyksiä laukoa, koska se saattaa pistää koko ihmisen entistä enemmän sekaisin. Sitten on pakko olla vielä enemmän röyhkeän itsevarma ja kehittää kuorestaan vielä kovempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen omegamies ja on helvetinmoiset mt-ongelmat.
Minä taas gammamies ja päästä viiraa täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama ja luulot johtuvat siitä, että minulla ei ole koskaan naisia. Se taas johtuu siitä, että ei vaan kiinnosta jahdata, koska yksin on kivempaa. Aina kuitenkin kun tutustun johonkin naiseen, niin 90% kerroista nainen osoittaa muutakin kuin kaverillista mielenkiintoa.
Ei voisi vähempää kiinnostaa kontrolloida naista, tai ketään muutakaan. Riittää vallan hyvin kun kontrolloi itse itseään.
M
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on "hauskaa", että tässä tuodaan esiin sukupuoli.
Ihan kuin kontrollihaluiset naiset olisivat OK ja mieltään terveitä?
"miehiä nyt vähän kuuluukin alistaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus koski miehiä.
Feministejä ei ainakaan kiinnosta tällainen sukupuolittunut tutkimus ja diagnoosi. Pääasia kun naisia ei arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ja luulot johtuvat siitä, että minulla ei ole koskaan naisia. Se taas johtuu siitä, että ei vaan kiinnosta jahdata, koska yksin on kivempaa. Aina kuitenkin kun tutustun johonkin naiseen, niin 90% kerroista nainen osoittaa muutakin kuin kaverillista mielenkiintoa.
Juuri näin.
Eiköhän tuo päde ihan kaikkiin, joilla on tarve kontrolloida muita ihmisiä.
Alfamies on siis pelimies ja betamies on kilttimies? Entä ne normaalit miehet, joita suurin osa miehistä on? Mitäs ne ovat?
On betamiehelläkin mt-ongelmia, jos se on kilttimies eli katkera naisvihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusta itsessään nyt lukematta kerron kuitenkin, että ei kannata vetää hiekkaa mihinkään ruumiinaukkoon siitä, että tutkimus koskee vaan miehiä. Mahdollisesti se tehtiin siksi, että toisen sukupuolen kontrolloimiselle ja mielenterveyshäiriöiden korrelaatiolle ollaan löydetty aiemmin viitteitä ainoastaan miehistä. Mahdollisesti kontrolloimishalustaan vahvasti ilmaisevia löydettiin vain miehistä. Olisi kyllä kiva tietää, miten kontrollointihalu on tässä tutkimuksessa määritetty. Jos ollaan kysytty suoraan kyselylomakkeella tyyliin "haluaisin rajoittaa toisen sukupuolen edustajien vapautta/käytöstä tai päättää heidän tekemisistään, kyllä vai ei" niin en ihmettele, jos enemmistö "kyllä"-vastaajista on vain miehiä.
Silti, en kyllä luota automaattisesti Iltasanomien uutisointiin ko. tutkimuksesta. On näitä tutkimustuloksia ennenkin skandalisoitu ja väritetty toimittajien ansiosta, joko tahallisesti tai tahattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusta itsessään nyt lukematta kerron kuitenkin, että ei kannata vetää hiekkaa mihinkään ruumiinaukkoon siitä, että tutkimus koskee vaan miehiä. Mahdollisesti se tehtiin siksi, että toisen sukupuolen kontrolloimiselle ja mielenterveyshäiriöiden korrelaatiolle ollaan löydetty aiemmin viitteitä ainoastaan miehistä. Mahdollisesti kontrolloimishalustaan vahvasti ilmaisevia löydettiin vain miehistä. Olisi kyllä kiva tietää, miten kontrollointihalu on tässä tutkimuksessa määritetty. Jos ollaan kysytty suoraan kyselylomakkeella tyyliin "haluaisin rajoittaa toisen sukupuolen edustajien vapautta/käytöstä tai päättää heidän tekemisistään, kyllä vai ei" niin en ihmettele, jos enemmistö "kyllä"-vastaajista on vain miehiä.
Silti, en kyllä luota automaattisesti Iltasanomien uutisointiin ko. tutkimuksesta. On näitä tutkimustuloksia ennenkin skandalisoitu ja väritetty toimittajien ansiosta, joko tahallisesti tai tahattomasti.
Piti vielä siis sanoa, että tutkimus itsessään ei ota kantaa siihen, onko kontrollointihalu hyvä vai paha juttu tai varsinkaan siihen, että se olisi paha toisella sukupuolella mutta hyvä toisella. t. sama
Itse olen omegamies ja on helvetinmoiset mt-ongelmat.