Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi turhinta mihin ihmiset käyttävät rahaa?

Vierailija
22.11.2016 |

?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka. Rahat kuluu ja terveys menee eikä mitään jää. Lisäksi vaarantaa muidenkin terveyden ja pilaa ympäristöään.

Vierailija
42/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksen  arvat ja pelit. Ei sieltä kuitenkaan mitään voita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä turhinta rahankulutusta on se kun luetaan joku kotiin kannettu mainos, hoksataan sieltä tavara jota ei tiennyt tarvitsevansakaan ja mennään ostamaan kun halvalla saa. 

Vierailija
44/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Ilotulitteet

Huutokauppakeisari-henkisen vanhan pask.. tavaran kerääminen

Sesonkikoristeet (joulu, halloween, pääsiäinen jne) mitä kaapit sitten pullistelevat

Vierailija
45/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä hankitaan statusarvon vuoksi.

Vierailija
46/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luksusautot. Autolla mennään vain paikasta A paikkaan B. Ei siinä tarvitse silloin olla mikään Ferrari.

Auto ei ole kaikille vain A:sta B:hen pääsyä varten. Kyllä minä saan joka päivä nautintoa siitä kun katselen miten hienolta bmw:ni näyttää ja tunnen miten sen 272 hevosvoimaa minua liikuttaa. Kiva istua nahkapenkeillä ja kuunnella musiikkia hyvällä äänentoistolla.

Sama. Tosin auto on wanhaa hyvää tekoa ja tuplaten minua vanhempi, penkit tässä vaiheessa jo vintage-nahkaa, äänentoistoa ei ole, ilmastointiakaan ei löydy, mutta asennetta senkin edestä ja hevosvoimia 350, konekokoakin "ihan tarpeeksi" :3 Se ei ole vain auto, vaan rakas perheenjäsen.

Vierailija
47/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa asia, jota ei hankita oman todellisen tarpeen tai mielenkiinnon vuoksi vaan koska muillakin on.

Vierailija
48/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukut. Täysin toimivan veskan saa noin satasella vaikka nahkaisena jos haluaa.

Ja sillä tonnillakin saa vaikka minkälaisen laukun, mutta jos merkki ei ole sillä hetkellä IN lifestyle-blogeissa ja instagramissa, niin ei semmoista voi hankkia vaikka olisi täydellisen kaunis, eettinen ja huippulaadukas.

Vierailija
49/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina. Miksi joku haluaa tuhota aivonsa?

THL:n tutkimusprofessori Kalervo Kiianmaa on kumonnut alkoholiin liittyviä myyttejä, ja antanut aiheesta haastattelun:

http://m.iltalehti.fi/terveys/201405080155500_tr.shtml

Harhaluuloja alkoholista

Alkoholi on yleinen päihde, mutta siitä elää sitkeitä harhaluuloja. Yksi niistä on se, että yksikin humalakerta tuhoaisi aivosoluja.

Kiianmaan mukaan tälle ei ole tieteellistä näyttöä.

- Humalaan liittyy muita riskejä, jotka voivat vaikuttaa aivosolujen katoon. Tässä olennaisempaa on korkeampi tapaturma-alttius. Humalassa tapahtuneet tapaturmat, kuten pään kolhimiset voivat aiheuttaa aivosolukatoa, hän toteaa.

- Alkoholin aiheuttamat aivosolujen tuhoutumiset tapahtuvat vuosien yhtäjaksoisella, jopa päivittäisellä alkoholin käytöllä, Kiianmaa sanoo.

Vierailija
50/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat, jalalle epäsopivat ja säähän epäsopivat kengät. On kuluvan sesongin viimeisin takki, upea käsilaukku, meikki kohdillaan, tukka hyvin ja kello näkyy. Kengät on sitten linttaan astutut harmaat (uutena valkoiset) Converset. Näyttää kamalalta ja köyhältä. Eikö ole varaa ostaa enää vuodenaikaan sopivia kenkiä?

Vierailija
51/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on varmaan turhin sekä tuotteet, joissa on merkki+"status"lisä. Lisäksi kaikki maahanmuuttobisnekseen käytetyt verovarat.

Toisaalta, mitäpä se kenellekään kuuluu mihin ihminen työllä ansaittuja varojaan käyttää...

Vierailija
52/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tyhmää ostaa monia asioita uusina, varsinkin sillon jos se maksetaan isolla velkarahalla ja korkoihin menee sit sievoinen summa rahaa.

Saa sitä sit valittaa jatkuvasti ku ei rahat riitä mihinkään.

Vierailija
53/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. luksustuotteet. Vaatteet, kodin irtain, autot, käsilaukut jne. Halvemmat toimisivat yhtä hyvin.

Jatkuva remontointi, ns. ehjän korjaaminen, erityisesti keittiöt ja kylpyhuoneet. Tämä on tolkuttoman epäekologista ja äärimmäisen typerää. Jos on kyllästynyt keittiökaapistoon, sen voi vaikka maalata tai pinnoittaa. Eihän talojen kattojakaan revitä ja uusita 5-10 vuoden välein, jos on kyllästynyt väriin tai pintamateriaaliin?

Vierailija
54/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarpeettoman roinan kerääminen vain keräilyn vuoksi, esim. kerätään vaikka possufiguureita. Kallis kosmetiikka: tutkimukset ovat kerta toisensa jälkeen osoittaneet että halvat tai keskihintaiset tuotteet ovat ihan yhtä hyviä. Tai sitten ostetaan kymmeniä huulipunia, joista yli puolet pilaantuu, kun ei niitä ehdi ajoissa käyttää. Brändituotteet muutenkin: ostetaan se kalliimpi tuote vaikka Pirkka on ihan samaa tavaraa (usein jopa samasta tehtaasta). Aika älytöntä on myös valita hiustyyli, jonka ylläpitämiseksi pitää käydä kampaajalla leikkauksessa ja monivärjäyksessä kerran kuussa. Usein nämä tyylit eivät edes ole hyvännäköisiä. Kalliit lemmikit, esim. monta isoa sairaaksi jalostettua rotukoiraa, joita pitää koko ajan käyttää lääkärissä ja trimmattavana ja hierottavana (!).

Vierailija
55/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito.

Vierailija
56/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-chatit ja -visat.

Vierailija
57/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat (kirjastokortti), ulkomaille biletysreissulle (ikään kuin Suomessa ei voisi), tupakka (mitä vittua?).

Parturi, jos on mies.

Vierailija
58/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturissa käynti. Menee aikaa ja rahaa. Halvempaa ja nopeampaa leikata itse kotona.

Vierailija
59/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoripset, hiuslisäkkeet ja rakennekynnet. Alkoholiin

Vierailija
60/81 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut, että junien ja lentokoneiden paremmat luokat on tuhlausta, mutta toisaalta jos ylimääräistä rahaa on, niin kai sitä on väkisinkin tuhlattava myös turhaan.

Joskus sitä rahaa vain on niin paljon, ettei sitä kaikkea pysty käyttämään vain tärkeisiin asioihin (paitsi jos käyttää rahaa muiden hyväksi).

Thaimaan yölennolla olin erittäin onnellinen, että penkin sai paremmassa luokassa muunnettu sängyksi. Lento oli 12 tuntia myöhässä ja lähti vasta kuudelta aamulla, kyllähän sen olisi kestänyt tavallisessa luokassa tottakai (olen lentänyt useamman pitkän lennon, joista tuo kerta ainoastaan paremmassa luokassa), mutta voin kyllä sanoa, että jatkossa olen valmis maksamaan omasta tvstä ja sängystä, jos aion matkustaa kauas :D Kaikki on suhteellista ja joskus on kiva pistää hieman enemmän rahaa likoon varsinkin, kun kyseessä oli lomamatka :)