Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan pissassa verta?

Vierailija
22.11.2016 |

7kk ikäisen kollikissan hiekkalaatikosta löytyi tänään oranssia pissaa. En käsitä mitä se on? Kissalla on laatikossa kristallihiekkaa eli valkoista. Kissa voi muuten hyvin. Leikkii ja syö. Ei arista vatsaa. Syö yleensä joka päivä kuiva ja märkäruokaa. Nyt oli pari päivää ilman märkäruokaa, kun mies ei sanonut sen loppuneen. Voiko olla siitä johtuvaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla vaan kuiva. Eli kun ei märkäruokaa ole saanut ja syönyt enemmän nappuloita mutta ei ole tajunnut juoda enemmän vettä kuitenkaan.

Jos alkaa käymää joka tunti tai useammin vessassa, niin sitten luultavammin virtsatuöehdus. Eli seurailet :)

Vierailija
2/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vain suosiolla eläinlääkäriin. Jos kunnassasi/lähikunnissa on päivystävä eläinlääkäri 24/7 nii sinne soitto. Jos ei ole, heti aamulla soitat. He kyllä ottavat vastaan jos huoli on aitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatientulehdus esimerkiksi aiheuttaa verta virtsassa ja se pitää aina hoidattaa eläinlääkärillä. Veri virtsassa on aina huolestuttavaa. 

Märkäruoka ei kyllä vaikuta tuohon, vaan vaiva on ollut varmasti jo kauemminkin. Seuraisin virtsaamista, verta ei ole aina siinä alkuvirtsassa vaan eläin voi pissata sekä tavallista että veristä virtsaa samoihin aikoihin ja huomenna sitten eläinlääkäriin.

Vierailija
4/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin munuaisiissa vika . Heti lääkäriin!!!! Antavat heti lääkityksen! Se on sellaista jurnukipua kissalle johon tottuu ja voi olla ettet huomaa mitään pikkuinen yrittää kestää!

Vierailija
5/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juo hyvin. Nyt en ole nähnyt kupilla. Kävin ostamassa nyt oikein märkää ruokaa. Söi hyvällä ruokahalulla. Seurailen eka vointia. En eläinlääkäriin ihan pienestä lähde, kun kissa on kuitenkin virkeä ja leikkisä.

Vierailija
6/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä juo hyvin. Nyt en ole nähnyt kupilla. Kävin ostamassa nyt oikein märkää ruokaa. Söi hyvällä ruokahalulla. Seurailen eka vointia. En eläinlääkäriin ihan pienestä lähde, kun kissa on kuitenkin virkeä ja leikkisä.

Kun virtsassa on verta mene heti viemään kissa sinne lääkäriin! Usko minua! Kissasta et näe miten voi , munuaiset ovat tuhoutumassa ja fuskaavat !!!!!!!!!

Se on kivuliasta . Kissa juo paljon myös. Se on tulista pissaa! AUTA NYT SITÄ ELÄINPARKAA!!!!!!!!

Vierailija
7/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo munuaisvaiva on siitä pirullinen ettei näy missään ekana ja sitten onkin jo liian myöhäistä kun oireet ilmaantuvat!!! SIKSI HETI LÄÄKÄRIIN!

Vierailija
8/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vinkkinä sitten vaan, että virtsatientulehdus ja ne kivut eivät näy eläimistä ennen kuin tilanne on todella paha. Verivirtsa on jo merkki että tulehdus on paha.

Kyseessä voi olla myös virtsatiekiteet, jotka aiheuttavat sen tulehduksen. Ne ovat paha juttu, koska varsinkin uroksilla ne aiheuttavat tukoksen, jolloin kissa ei voi virtsata. Sitten tulee kiire, tukoksessa kissa selviää hengissä vajaan vuorokauden ja hoitona se joudutaan leikkaamaan. 

Siksi se kissa viedään ajoissa kun virtsatulehdusta epäillään, homma paranee antibiootilla, kipulääkkeellä ja ruokavaliomuutoksilla. Jos viet sitten kun kiteet aiheuttavat ongelmia, on hoitona varmasti röntgen+ultra, leikkaushoito, lääkitykset, ikuinen lääkeruokavalio. Mieti jälkimmäisen kustannuksia.

Vierailija
9/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa heti aika lekuriin. Virtsatietulehdus/virtsakiteet ovat HYVIN kivulias vaiva. Kommenttisi "en ihan pienistä lähde lekuriin" oli todella välinpitämättömän törkeä. Kuvittele itsellesi jatkuvat kivut ilman että saat hoitoa. Kissa peittää kivut täydellisesti halutessaan.

Terveisin eräs eläinlääkäriasemalla työskentelevä, joka on kyllästynyt välinpitämättömiin omistajiin joiden laiskuuden takia eläimet kärsivät hiljaa ja vaivat pahenevat/kroonistuvat.

Vierailija
10/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita märkäruokaan lisäksi vettä, että saisi siitä lisää nestettä. Mun 10 v kollilla on ollut pennusta asti virtsavaivoja eli kiteitä ja välillä tulehduksia. Joskus kissa on muuten virkeä, syö hyvin jne., mutta panttaa pissaa ja sitten taas joskus on niin, että käy kyllä ihan hyvin laatikolla, mutta on muuten ruokahaluton ja apaattinen. Näistä minä tunnistan, että nyt on taas jotain meneillään.

Kolleilla nuo virtsavaivat taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus ja parhaiten niitä pystyy ehkäisemään sillä, että kissa saa riittävästi nestettä.

Jos kissasi on virkeä, syö ja pissaa normaalisti, ei tosiaan tarvitse heti kiiruhtaa lääkäriin. Mulla ei ole kristallihiekka käytössä, mutta muuten valkoista hiekkaa ja kyllä siinä on välillä "värivirheellisiä" kiviä. Olen joskus tehnyt ihan niin, että olen ottanut tällaisia punaisia  kiviä sormiini ja huuhdellut juoksevassa vedessä. Jos siinä olisi verta, niin se tietysti huuhtoutuisi pois eli kokeile tätä, jos näkyy vielä punaista hiekassa.

Mun kissa saattaa olla pissaamatta yli vuorokauden, eikä sillä ole mikään pielessä. Kun kolli oli pieni ja oli ekan kerran vuorokauden pissaamatta, lääkäri sanoi, että äkkiä päivystykseen, tulee virtsaumpi. No ei ollut mitään, ei tulehdusta, ei kiteitä ja rakko normaalin kokoinen. Tällaista tapahtui monta kertaa. Turhia käyntejä, joiden jälkeen terve kissa oli säikky ja stressaantunut ja minä monta sataa köyhempi. Nykyään katselen vähän pidempään ennen kuin lähden lääkäriin. Tämä kollinkoltiainen on vaan superlaiska ja näin ollen hidas aineenvaihdunnaltaan. Aina ei kannata heti uskoa pahinta.

Vierailija
11/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan veri joka on väärässä paikassa on AINA OIRE VAKAVASTA!!!Ymmärrätkö veri ei kuulu virtsan sekaan!!! LÄÄKÄRIIN JA HETI! Siellä on oikea vakava vaiva!

Vierailija
12/12 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotin kissaa paljon ja annoin enempi märkäruokaa. Vaihdoin hiekan et voin seurata paremmin pissannut väriä. Nyt pissa normaalia ja kissa voi edelleen hyvin. Olin kasvattajan yhteydessä ja näillä ohjeilla kaikki hyvin. Onneksi en uskonut teitä. Ois mennyt turhaan rahaa eläinlääkäriin.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän