PUHETERAPEUTTI
Oletko kunnallisella vai yksityisellä? Oletko tyytyväinen työhösi, mitä hyvää, mitä huonoa? Mikä on palkkasi? Harkitsen hakemista kouluun. Kiitoksia tuhannesti vastauksista!
Kommentit (16)
Olen yksityisellä palkollisena, aiemmin olin kunnallisella. Palkka 3400. Työ on ihan mukavaa ja palkitsevaa, työllisyystilanne hyvä. Kuluttavinta on reissaaminen ja lukuisat yhteistyötahot. Teen siis terapiaa kouluissa ja päiväkodeissa, viikossa vierailen n. 15 eri paikassa.
Pystyisitkö vastaamaan minulle yhteen kysymykseen liittyen itse koulutusta? Täällä oli joskus se puheterapeutti vastaa ketju mutten enää löydä sitä... itselläni siis ei tule R aina puhtaasti puhuessani, vaan täytyy keskittyä puheeseen jotta saan sen ns kunnolla pärisytettyä. Estääkö tämä puheterapeutiksi opiskelun/voiko asialle tehdä jotain? Olen 22v ja tämä ongelma ei ole minulla ollut lapsesta saakka
Minuakin kiinnostaa: estääkö oma ei-täydellinen artikulaatio puheterapeutiksi opiskelun? Itselläni ei s ole ihan puhdas ja puhetapani ei muutenkaan ole mitään Yleisradio -tasoa selkeydeltään. Logopedian opinnot kuitenkin kiinnostaisivat tosi paljon.
Yksittäinen artikulaatiovirhe ei estä opiskelua. Meillä s-vikainen opiskelija pääsi itse puheterapiaan korjaamaan artikulaatiovirheen opiskeluaikana, ja sittenkään artikulaation ei tarvitse "korjautua täydellisesti", kunhan tietää miten äänne tuotetaan ja osaa tuottaa sen tarvittaessa (vaikka lapselle mallintaessa)...
Kiitos paljon sulle, yliopistolta mulle vastattiin tähän aika ympäripyöreästi!😊
Miksi ottaa opiskelijoiksi puhevikaisia, kun meitä ihan hyvin puhuviakin on hakijoissa? Puheviat ovat tulleet tutuiksi omien perheenjäsenten ja työkaverien kanssa, ennen kuin joku väittää, ettei me tavikset voida ymmärtää mitään puhevioista.
up