Oletko saanut OP:sta tällaisen sähköpostiviestin? Verkkopankki Päivitys
Hyvä asiakas,
Pankki- turvallisuusosasto Suorittaa päivityksiä kaikkien asiakkaiden tileille , tämä päivitys on kriittinen , ja se täyttääturvallisuusvaatimukset Suomen lain edellyttämänä. Klikkaa alla olevaa linkkiä, seuraa ohjeita ja asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä seuraavan 48h aikana. Klikkaa tästä Noudattamatta jättäminen voi johtaa tukkeutumiseen verkkopankissa. Asiakaspalvelu OP-Verkkopankki
Kommentit (20)
En ainakaan omaan sähköpostiini ole tuollaista saanut ja selvää on tosta tekstistä että mitään ei kannata klikata. Aika selvä huijausviesti.
Olisikohan pfishingviesti, olisikohan? :D
Älä helvetissä mene klikkailemaan mitään.
En ole OP:n asiakas.
Mihin osoitteeseen linkki vie? Tai mikä on edes osoitteen alkuosa?
Mistä osoitteesta viesti on lähetetty?
En. Op ei lähetä sähköposteja, viestit tulee muuta kautta. Älkää ikinä klikatko noista!
Ei ole tullut. Eikös ne vain lähetä tekstiviestiä, että OP-palvelussa on viesti luettavana.
Locky on viime aikoina levinnyt muka pankista tulleissa sähköposteissa. Tässä kuussa tullut vastaan useita tapauksia.
Mieleni minun tekevi:
Eli olisipa hauskaa käyttää jotain bottiverkkoa lähettämään noille tunnustenhaalijoille miljardi väärää pankkitunnusta. Siinäpä arpoisivat mitä niille tekevät.
En todellakaan ole klikkaamassa linkkiä mutta hirvittää miksi olen saanut viestin. Sattumaako kun olen OP:n asiakas?
En ole saanut. OP ei lähetä s-postia.
Ehkä kannattaisi kuitenkin klikata. On vaarallista, jos tukkeutuu verkkopankissa.
Ilmoittakaa op:lle jos näitä huijausviestejä tulee
Oletko ilmoittanut viestistä pankille?
Vierailija kirjoitti:
täyttääturvallisuusvaatimukset Suomen lain edellyttämänä
"Joo, me ollaan tosi laillisia! Tosi, tosi laillisia! Ollaan, ollaan, usko pois! Mikset uskoisi?"
Siis aina kun luen naista huijauksista niin tulee kylla mieleen vanha kunnon sanonta 'tyhmyydesta sakotetaan'.
Oikeasti ei voi kayda ihan taysilla jos noihin haksahtaa. (Vanhukset on eri asia, eivat jotenkin tajua netista mitaan ja antavat luottokorttinsa numeron kenelle tahansa joka osaa kysya). Varsinkin jos viestin on selkeasti kaannetty jollain Googlella kaantajalla.
Aina kun epäilyttää, kannattaa laittaa pätkä tekstiä Googleen ja katsoa, tuleeko osumia:
http://www.talouselama.fi/uutiset/verkkopankin-paivittaa-noudattamatta-…
EN ILMOITA OP:lle! En jaksa jonottaa puhelimessa ja kuunnella pimpelipom-musiikkia ja kuunnella: "Valitse 1 jos olet......valitse viisi jos...".
Lisäksi joudun maksamaan siitä.
Olen täysin kypsä niin OP:n pankki- , kuin vakuutuspalveluiden (Pohjola) olemattomaan palvelutasoon.
ap
Kaverille tuli tämä viesti. Oli jo vastailemassa kunnes viime kädessä huomasi tekstin joka oli englanniksi ja siinä kyseltiin jotain tunnuksia. Ei vastannut. Onneksi.
Enpä ole. Jos olisinkin, niin varmaan löytyisi roskaposteista.