Pääsin tänään diabeteslääkkeestä eroon..
Aamulla piipahdin lääkärillä ja hän sanoi, kun on pidemmän aikaa ollut sokerit erinomaiset, ei niitä lääkkeitä kannata syödä. Mittauksia jatkan edelleen.
En mä ennenkään ole mikään terveydenperikuva ollut. Siitähän tuo diabetes2:n tuli.. Ylipainoa muuten ei ole! :D
Menin sitten kauppaan ja ostin duuniin kaksi Fasun ruiskuori lihapiirakkaa, syöty.
Äsken työkaveri toi (lidlin) nakkicroisantin, kun hän ei jaksanut syödä, niin antoi mulle.. Syöty. Kahvihuoneessa oli ihania pieniä vadelmamunkkeja, söin kaksi.
Illalla lupasin viedät muksut pitsalle.
Tää tabletiton elämähän alkaa hyvin.
Kommentit (9)
Liikutko nykyisin enemmän, vai mistä tilanteen parantuminen voi johtua.
Ravinnon kuitupitoisuuden lisäyksellä voi olla muuten mahdollisuus vähentää sokeriongelmia.
Ainakin nykytutkimus on sitä mieltä että osalla II-tyyppisistä olisi lähinnä suolistomikrobiston laadussa vikaa ja kun se korjaantuu, korjaantuvat myös sokeriarvot.
Meinasin onnitella ap.tä, mutta tuon aloitusviestin sisältö oliķin tympeä ja typerä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollaisia lääkäreitä on? Minulla on ollut diagnoosi 6 vuotta, kertaakaan ei lääkäri ole kysynyt tai katsonut verensokeriarvojani. Mittailen niitä kyllä itse mutta eivät ne ketään kiinnosta. Näiden kuuden vuoden aikana on muistaakseni kerran otettu ns. pitkä sokeri, mutta sitäkään ei lääkäri katsonut tai ainakaan sanonut mitään siitä.
Hoidan kyllä itseäni tunnollisesti ja verensokeriarvoni ovat mitä pitääkin, paitsi jos nukun aamulla tavallista pitempään, sokeri saattaa olla hiukan yli 6. Mutta en ymmärrä mitä sillekään voisi tehdä, enhän nukkuessani syö mitään enkä voi lenkillekään aamuyöstä herätä.
Itse korjasin oman tilani pudottamalla nopeasti painoani yli 20 kiloa ja lenkkeilemällä aika ahkerasti.
Lääkitys oli pakko poistaa, sillä lenkeillä alkoi sokeritaso olla vaarallisen alhainen. Välillä alkoi siis näkö pimentyä.
Painoni nousi sen jälkeen aika paljon, mutta arvot olivat edelleen hyvät ja nyt paino on lähes lähtötasossa ja kohta pitäisi tehdä uusintamittauksia. Jos ei hyvä tilanne ole jatkunut, niin sitten laihdutan taas uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
0/5 trolli
Ei välttämättä, sillä lääkityksestä pääsee usein eroon pelkästään liikuntaa lisäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5 trolli
Ei välttämättä, sillä lääkityksestä pääsee usein eroon pelkästään liikuntaa lisäämällä.
Ja nyt on merkkejä jopa siitä, että ykköstyyppisestä voisi päästä eroon, sillä calmet-rokotuksen on havaittu saavan aikaan sen, että insuliinia tuottavia soluja ilmestyy takaisin haimaan. Tutkivat nyt miten tilasta saa pysyvän.
Missä tuollaisia lääkäreitä on? Minulla on ollut diagnoosi 6 vuotta, kertaakaan ei lääkäri ole kysynyt tai katsonut verensokeriarvojani. Mittailen niitä kyllä itse mutta eivät ne ketään kiinnosta. Näiden kuuden vuoden aikana on muistaakseni kerran otettu ns. pitkä sokeri, mutta sitäkään ei lääkäri katsonut tai ainakaan sanonut mitään siitä.
Hoidan kyllä itseäni tunnollisesti ja verensokeriarvoni ovat mitä pitääkin, paitsi jos nukun aamulla tavallista pitempään, sokeri saattaa olla hiukan yli 6. Mutta en ymmärrä mitä sillekään voisi tehdä, enhän nukkuessani syö mitään enkä voi lenkillekään aamuyöstä herätä.