Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenalan ammattilainen hoi! (hormoneista)

Vierailija
22.11.2016 |

Olen kärsinyt viimeiset 5-6 kk tolkuttomasta väsymyksestä, ruokahalun kasvusta, kuukautishäiriöistä, rintojen yhtäkkisestä kasvusta, päänsärystä ja näköni on myös huonontunut jonkun verran. Alavatsaani on kasvanut kumpu, eli tuntuu että vatsa pömpöttää kokoajan ja on tosi turvonnut. Olen syönyt Minipillereitä vuosia ehkäisyyn enkä siksi reagoinut alkuun noihin kuukautishäiriöihin. Vasta kun tissit kasvoivat kuppikoolla, aloin miettiä että onkohan kaikki kunnossa.
Menin lääkäriin jossa ensi otettiin laaaja verenkuva, joka oli loistava.
Sitten lääkäri määräsi syömään lääkettä jolla käynnistettiin kuukautiset ja vuodon 2. päivänä otettiin verikoe, jossa mitattiin hormoniarvoja. Kävin lukemassa Diacorin sivuilta äsken tulokseni, ja ihmettelen mitä pitäisi ajatella. Olenhan luonnollisesti tässä ehtinyt diagnosoida itselleni aivolisäkkeen kasvaimen yms.
Prolaktiini S-PRL on 600 (viitearvot 109 -557) eli koholla
Lutenisoiva hormoni S-LH on 2,4 (ei mene viitearvoihin oli "vaihe" mikä tahansa) eli kovin matala
Follikkelia stimuloiva hormoni S -FSH oli 9.8 (en tiedä missä vaiheessa kehoni on, tämä siis otettu kuukautiskierron 2. päivänä aamulla).
Osaisiko joku terveydenalan ammattilainen auttaa? Lääkärin soittoa odottelen mutta rauhoittaisi kummasti tätä google-diagnosointia jos joku asiasta teitävä ottaisi kantaa.
Olen siis 33-v nainen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Aivolisäkkeen vajaatoimintaan viittaa.. Olethan pyytänyt lääkäriä soittamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä