Mikä eteen, omistan vain yhdet housut ja ne on nyt perseestä rikki.
Paikkaaminen ei onnistu pidemmälle koska kangas lahoa ympäriltä. Uusiin ei ole varaa ja kaikki muut housut ei mahdu läheskään jalkaan. Kirpparille pääsen vasta perjantaina.
Kommentit (17)
Juot varmaan kaljaa niin kuin muutenkin aina maanantaisin.
suurenna niitä pieniä pöksyjä? saumat auki ja lisää kangasta. Ota se kangas vaikka niistä revenneistä.
Ompele sinne sisäpuolelle kunnon paikka.
no sit sun varmaan pitää käyttää hametta. Toinen vaihtoehto on, että isonnat paikkaa niin paljon, että se ulottuu sellaiseen kankaaseen, joka ei ole hiuki kulunut
Tee pöksyistä shortsit ja paikkaa reiät ja hapristumat lahkeiden kankaasta. Kirpparilta saat halvalla paksut damaskit tai legginssit sääriesi suojaksi. T:Niksipirkko
Leikkaa jostain tukevasta housujen värisestä kankaasta pala. Käytät sitä palaa tukikankaana, jonka ompelet repeämän kohdalle sisäpuolelle. Sitä ennen voit sitten kääntää housujen repeämän reunaa ja ommella sen niin ettei repeämä pääse leviämään. Koska ompelet sisäpuolelle sen tukikankaan, ei ole niin väliä että ettet saa repeämän reunoja yhteen.
Tietenkin kun lopputulos ei ole esteettisesti miellyttävä, kannattaa pukea pitkä paita housun päälle.
Miten sä pärjäät yksillä housuilla? Tai no, ethän sää pärjääkkään:)
Kuljet hameessa ja sukkahousuissa. Jotkut halvat Pirkka-sukkahousut maksaa alle kolme euroa. Palautat pulloja tai jotain. Iso paita vyötärölle sidottuna? Lainaat kaverilta housut tai jotain.
Kun saat rahaa ostat vaikka Tokmannilta 9 euron collegehousut kotihousuiksi, niin ei kotona ollessa kulu ykköspöksyt puhki.
Mene kierrätyskeskukseen tai lahjoituskirppareille ja osta useammat housut.
Mulla ei oo konetta millä ompelisin. Sikstoiseksi sakset on niin tylsät ettei kankaan leikkuu onnistu.
Vierailija kirjoitti:
no sit sun varmaan pitää käyttää hametta. Toinen vaihtoehto on, että isonnat paikkaa niin paljon, että se ulottuu sellaiseen kankaaseen, joka ei ole hiuki kulunut
Ap on varmaan Reiska 47v.
Katso Torista, jos joku myy housuja lähiseudulla.
Pistät ne väärinpäin jalkaan, niin ne ovatkin yhtäkkiä perseestä ehjät!
Minulla oli sama ongelma. Kävin kaupassa ostamassa uudet housut.
Miksi housut hajoavat aina perseestä? Onko tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Kai ne peilin kautta otetut selfiet ja puhelimen salamavalo jotenkin syövät sen kankaan.
Helpoin konsti on laittaa paita tai neule kietaistuna vyötärölle - hihat vaan eteen solmuun. Rentoa ja käytännöllistä :)
Toinen, mutta ei lähellekään yhtä tyylikäs vaihtoehto on alkaa käyttää "paitulia" koko ajan :D
Vierailija kirjoitti:
Pierusi syövyttää kankaan.
Onneksi olkoon. Sinusta tuli juuri muotitietoinen.