Riina Palander ihmettelee HS:ssa: "Eikö sakot voisi tulla sähköpostiin, kun ihmiset asuvat eri paikoissa?"
Kommentit (18)
No jos nainen pysyy vuodesta toiseen moisen miehenvätyksen kanssa niin ei voi olettaa [naisen] olevan se penaalin tervävin kynä.
Mitä jos vaan eläisi niin, ettei tarvisi tällaista edes miettiä? Jos on jatkuvaa ongelmaa siitä että sakot tulee etana-postilla, niin kyllä vika on jossain muualla kuin sakon lähettäjässä.
Jos ensin olisi sellainen ja laite jolla sitä selata jne... miksi ei voi laittaa sakkoa postissa ja se työllistääkin enemmän. Miksi ihmeessä sen sakon tulisi tulla sähköpostiin jota kaikilla ei edes ole.
No kohta ne on tulossa. 5 vuotta ja ihmetellään mitä helkattia me paperilla oikein tehtiin.
Voisiko Kalle mahdollisesti ajatella sitä, että ei ajaisi niitä sakkoja vaan aina rajoitusten mukaan? Sitten ei vaimon tarvitsisi pohdiskella niiden tulemisen osotteitakaan. Itse olen ajanut autoa 32 vuotta, enkä ole kertaakaan tänä aikana saanut ylinopeussakkoja. Maltti on valttia liikenteessäkin, ja pysyy rahat omassa lompakossa eikä mene (minkään) valtion pohjattomaan pussiin.
Palander on ajanut ihan järjettömiä ylinopeuksia, yksikin josta sakko tuli oli 50km/h ylinopeutta. Hän itse vain naureskeli asialle. Ei yhtään sitten ajattele vaarantavansa liikenteen ja muiden ihmisten hengen kaahailullaan?
Voisiko Kalle ihan vaan ajella niin, että sakkoja ei tule. Tai vaihtoehtoisesti pitää osoitetietonsa ajan tasalla niin, että posti tavoittaa ajoissa.
Siis onko näillä oikeasti siellä Nizzassa talo? Näytti ihan vuokrattavalta huvilalta.
Vierailija kirjoitti:
Kalle on Audi-miehiä.
Kalle on yksinkertaisesti idiootti-miehiä.
Hä? Aina kuvitellut, että haastemies tuo ne maksamattomat sakot kotiin ja kertoo niistä :o
Millä tavalla ne sitten saadaan. Postin mukana vai? Olen pettynyt yhteiskuntamme huonoon toimintaan. Posti on peräti epävarma kuljettaja tuollaisille. Saattaa jakaa vaikkapa naapuriin tai hukata lopullisesti. Tai sitten niitten lajittelukone repii silpuksi ja töhrii vaseliinillaan postilähetykset. Yksi mopon seisontatuki ainakin on tälläkin hetkellä jossakin postin järjestelmässä, ehkä eräänä koneenosana,. koska mulle on jäänyt sellainen tulematta vaikka kangasalalainen pappamopoharrastaja väittikin kivankovaan sellaisen mulle maksamiseni jälkeen lähettäneensä.
Minä ihmettelen, että eikö niitä sakkoja vois panna maksellen hopi hopi, kun on kerran niistä selvästi tietoinen?.? Nehän on jättäny veronsakin maksamatta siitä Virossa olevasta tilastaan.
No itse asiassa ne ylinopeussakot tulee Virossa sähköpostiin. Ainakin jos ajoneuvo on Virossa rekisteröity. Olen tämän huomannut, kun yritykseni työntekijät on hurautelleet menemään ja sitten on sähköpostia tullut.
Eli ihan asiaa kysyy, mutta ei ollut vissiin Viron firman auto, jolla ajeli. Ei kai voi olettaa, että virolainen viranomainen pääsee suomalaisiin rekistereihin ja yhteystietoihin käsiksi.
First world problems. Oi aikoja, oi tapoja.