Miesopettajista suuri pula peruskoulussa!
Peruskouluopettajista yli 70 prosenttia on naisia :O
Katselin oman ala-asteeni kotisivuja ja kauhistuin. Kaikki henkilökunta oli naisia, paitsi talonmies.
Yhdestä opettajan etunimestä en tosin ole varma, voi olla kumpi tahansa.
Miehet, teitä tarvitaan varsinkin ala-asteelle! Ei siellä ole mitään kuria nykyisin ja lapset saavat vääristyneen mallin kaikesta.
Kommentit (45)
Eikö maahanmuuttajamiehistä voisi pikakouluttaa apuopettajia naisopettajien tueksi. Onhan monilla heistä kokemuksia taisteluolosuhteistakin, ja varmasti sinkkuopettajamme olisivat mielissään :)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pari mies opettajaopiskelijaa ja he ovat sitä mieltä että eivät yhtään ihmettele ettei ole miesopettajia enempää.
En ihmettele minäkään. Rankka duuni, huono palkka koulutukseen nähden ja naisten silmissä turn off -ammatti. On toki tässä hyviä puoliakin, mutta vaatii tietynlaisen luonteen
T. miesope aineissa
Päiväkodeissa tilanne on vielä naisvaltaisempi. Itse olen töissä (keittiöllä) koululla jossa on opettajina/avustajina/hoitajina n. 10 naista ja kolme miestä.
Nämä kolme miestä ovat kaikki luokkien 4-6 luokanvalvojia. Pakostikin tulee mieleen kurinpidolliset syyt ja nämä luokat käyttäytyvätkin ruokalassa parhaiten ja myös suhtautuvat opettajaan rennosti.
Ikävä yleistää mutta aivan selvästi nimenomaan naisopettajilla (ainakin minun työpaikallani) on selvästi eniten ongelmia kurinpidon kanssa.
Tänään seurasin vierestä kun naisopettajat/-hoitajat paimensivat esikoululaisia. Lapset metelöivät (oikeasti huusivat ja riehuivat) ja yksi hoitaja ensin pyytää keskustelemaan hiljempaa. Kun ei toiminut niin tuo ilmoitti että nyt syödään ja KUKAAN ei saa keskustella. Tästä seurasi se että heti kun yksi lapsi puhui niin muut lapset huusivat että "käskettiin olla hiljaa !!!" ja sitten tilanne oli taas täysi kaaos johon yksikään opettaja/hoitaja ei enää reagoinut. Ja tämä (vastaava tilanne) toistuu päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti noin on. Ja suurin osa naisopettajista ei pysty / osaa opettaa poikia. Yksi opettaja valitti parin vuoden ajan kun ei saa luokan poikiin mitään kontaktia eivätkä ne tottele häntä. Joka viikko itkuvirsi wilmassa että tehkää vanhemmat jotakin. No pojat ovat kurissa kotona ja muilla opettajilla, tuo nainen vain ei koskaan ole aikaisemmin opettanut tuon ikäisiä poikia ja ei tiedä auktoriteetin hankkimisesta yhtään mitään.
Nyt on toinen opettaja (eri lapsella) ja hänkin itkee kun ei saa tokaluokkalaisia rauhoittumaan. Kyseinen nainen onkin sellainen, että huokailee ja on ns. vässykkä, joka ei saa otetta yhtään mihinkään. Pojathan ottavat vallan jos se heille annetaan.
Ja sitten haukutaan poikia ja pistetään erityisopetukseen ja toiseen luokkaan kun ei osata käsitellä.
Naisopettajat sucks.
-Poikien mutsi, joka pitää omat kersansa kurissa
Opeta lapsesi käyttäytymään. Ei opettajan pidä hankkia auktoriteettia erikseen - se kuuluu asemaan jo valmiiksi. Jos mun lapset käyttäytyisivät huonosti edes yhden opettajan tunnilla, elektroniset vempeleet olisivat takavarikossa seuraavan lukuvuoden alkuun saakka. Lapset tietävät tämän myös, joten näitä viestejä ei tule
Oliko tuo jostain sinun fantasiastasi?