Onko teidän lapset osanneet kellonajat (sekä viisari- että digitaalikellon) ennen kuin ne tuli koulussa?
Mulle tuli jotenkin yllätyksenä että kolmasluokkalainen ei hallinnut viisarikelloa juuri ollenkaan.
Kommentit (6)
Jaa, a. Ekulin kanssa harjoitellaan. Osaa nyt tasatunnit ja digitaalisesta katsoo tietty numerot, tajuaako aikaa vielä kunnolla, tokkopa...
Oppi eskarissa viisarikellon tasatunnit ja puolikkaat, digikelloa ei vielä osaa, nyt ekaluokalla.
Viisarikello tuntuu nykylapsille aika vieraalta kun kaikki katsoo vain digitaalista aikaa puhelimelta, eikä kodeissa juurikaan enää ole viisarikelloja näkyvilä. Mun piti kolmasluokkalaiselle aluksi opettaa jopa se mihin suuntaan ne viisarit kulkee.
Mä muistan, että viisarikellon oppiminen oli mulle tosi hankalaa. Taisin olla tokalla luokalla, kun opettelin sitä.
Ei osannut, tasatunnut ja puolikkaat tiesi mutta tosiaan itsekin törmäsin tuohon että lapsi ei ollut ihan varma mihin suuntaan ne viisarti menee. Sekin ehkä sekoitti kun koulussa käyttivät pahvikelloja joissa niitä viisareita tietysti pyöritetään milloin mihinkin suuntaan.
Ei. Viisarikellon oppi 1-2 -luokalla, digitaalisen koulussa 3. luokalla.