Amalgaamista
Keskustelin ystäväni kanssa vakavasti amalgaamipaikoista ja hän suositteli niiden poistamista.
Onko kenelläkään kokemuksia, onko poistaminen vaikuttanut mitenkään terveyteen (siis positiivisesti)? Tai oletko huomannut haittaa amalgaameista.
Tiedän, että teoriassa amalgaami voi vaurioittaa verisuonia ja näin lisätä veritulpan riskiä. Löytyykö muita syitä?
Operaatio on kuitenkin aika kallis. Kertokaahan kokemuksia, please.
Kommentit (3)
..yleisiä lieviä oireita: päänsärky, kivut,säryt..lukematon määrä haittavaikutuksia, toisilla tulee voimakkaammin esiin kuin toisilla..kai johtuu siitä paljonko sitä liukenee. Yhden tiedän alle 20v tytön joka tuli tosi väsyneeksi, ei jaksanut tehdä mitään..meni lopulta siihen ettei jaksanut kun maata, en muista kaikkia oireita mutta sillä todettiin amalgaamimyrkytys..kun paikat poistettiin, tila alkoi vähitellen kohenemaan mutta meni aikaa ennenkö toipui kokonaan, sitä oli niin paljon liuennut elimistöön.. netistä oon lukenu aika paljon amalgaamimyrkytysoireista ja ihmisistä joilla tullu voimakkaita oireita.
Amalgaamien poiston voi tehdä ns " suojauksessa" mikä ehdottomasti kannattaakin jos ne poistaa!! se tehdään niin että kaikki amalgaamihöyry ja mitä siitä liukenee, imetään imurilla, koko muu suu on suojattu toimenpiteen ajan. Ainakin kaikki biohammaslääkärit tekevät niin. Jotkut sanovat ettei sillä oo merkitystä, mutta sillä todella on väliä liukeneeko ne höyryt ja muut suun limakalvoille vai ei. eräällä naisella oli tullu hirveitä kipeitä rakkuloita suuhun kun ei oltu tehty suojauksessa, ehdottomasti kannattaa!! amalgaameilla voi olla yhteys tosi moniin juttuihin, kokenut vyöhyketerapeutti sanoi että jos on amalgaameja, voi olla tuloksetonta tehdä esim vyöhyketerapiaa kun elimistö kuormittuu niistä niin paljon. Tuloksia monella alkanut tulemaan vasta kun amalgaamit poistettu. sellasta, onneksi itellä ei ole, miehellä yksi ja pitäs varata aika poistamiseen,,
minulla on suu täynnä amalgaamia ja olen terve kuin pukki. Ainoa kiistaton yleispätevä haitta on esteettinen, ja se on varmasti yksi syy siihen, että nykyään käytetään muovipaikkoja. Muovi ei vain ole yhtä kestävää kuin amalgaami.
En kiellä etteikö amalgaamista voisi tulla ongelmia joillekin, mutta jos ei ole mitään vaivoja tai oireita, joiden voisi epäillä johtuvan amalgaamista, on paikkojen vaihto-operaatioon ryhtyminen ehkä vähän hätävarjelun liioittelua.
Mun mielestä ennen oli se käsitys,että vaihtaminen ei kannata,kun vaihto-operaatiossa liukenee amalgaamia elimistöön.Kannataa kysyä hammaslääkärien mielipidettä.Itselläni on muutama vuosi sitten todettu yks harvinainen ihosairaus ja tulee kyllä mietittyä,että olisko amalgaami yks osasyyllinen,tiedä häntä...