Joulupuu-keräys, mitä lahjaksi teinille?
Ajattelin laittaa pakettiin teinitytölle H&M:n lahjakortin, Tigin shampoo+hoitoainesetin, itse neulotut villasukat ja ehkä vielä kylpypyyhkeen jos löydän jostain halvalla. Mitä mieltä olette, kelpaisiko teinille vai onko ankea? Muita ideoita?
Kommentit (15)
Kuulostaa hyvältä! Lahjakortit ja leffaliput on parhaita. Kannattaa valita lahja sillä ajatuksella, että se voi olla saajan ainoa paketti. Kiitos kaikille jotka tähän osallistuu, erityisesti teinelle tarvitaan paketteja 😊
T. Yks niistä joka noita paketteja asiakkalleen saa jakaa.
Kiitos vinkistä 1, pitää käydä Jyskissä :) Ap
Siis yhdelle teinille noin hieno lahja? Kyllä on ihme jollei kelpaa. Oon itse 25 ja olisin ihan onnessani tuollaisesta lahjasta!
Tostahan saisi lahjat jo kahdelle tai kolmelle :)
Teinille minäkin olen ajatellut laittaa, tai ainakin yli 10-v. Olen kuullut, että lasten paketteja kyllä tuodaan, mutta kaikki unohtavat nämä murrosikäiset. Minä ajattelin laittaa yhden tytön paketin, johon jonkinlaisen kosmetiikkapussin ja siihen sitten jotain sisältöä, hyvä hiusharja, peili ja mitä muuta? Hoitoaine ja shampoo ja saippua, mutta millaiset? Sitten toisen pojan paketin, mutta se onkin jo vaikeampi. Vaikka itsellä on poikia, vieraille pojille on silti vaikeampi keksiä, näille isommille. Mitä pojalle? Jos laittaisi että sopisi monen ikäiselle teinille tai varhaismurkulle. Suklaatakaan en halua laittaa, koska ajattelen allergioita.
Kuulostaa oikein hyvälle lahjalle! Ei varmasti ole ankea.
Vierailija kirjoitti:
Teinille minäkin olen ajatellut laittaa, tai ainakin yli 10-v. Olen kuullut, että lasten paketteja kyllä tuodaan, mutta kaikki unohtavat nämä murrosikäiset. Minä ajattelin laittaa yhden tytön paketin, johon jonkinlaisen kosmetiikkapussin ja siihen sitten jotain sisältöä, hyvä hiusharja, peili ja mitä muuta? Hoitoaine ja shampoo ja saippua, mutta millaiset? Sitten toisen pojan paketin, mutta se onkin jo vaikeampi. Vaikka itsellä on poikia, vieraille pojille on silti vaikeampi keksiä, näille isommille. Mitä pojalle? Jos laittaisi että sopisi monen ikäiselle teinille tai varhaismurkulle. Suklaatakaan en halua laittaa, koska ajattelen allergioita.
Mä laitan pelkästään teini-ikäisille pojille. Leffalippuja, lahjakortteja nuorten suosimiin vaatekauppoihin tai kauppoihin, joista saa pelejä, leffoja tai musiikkia. Suihkugeelejä yms. Eikä teinipoikienkaan suu tuohesta ole.
Vierailija kirjoitti:
Noista shampoista ja saippuoista ajattelin itse, että jotain vähän laadukkaampaa mihin nuorella itsellään ei olisi varaa. Hiusharja ja peili on minusta hyviä, ja kiva ylläri pussissa voisi olla lisäksi myös lahjakortti esim Kicksiin, niin että nuori voisi ostaa itse lisää täytettä meikkipussiin. :)
Pojalle olen jonain vuonna laittanut suihkugeeli + dödö-setin ja pyyhkeen, ja lahjakortin H&M:ään tai Intersportiin tms. Jostain edellisvuoden keräyksestä luin vinkin, että vähävaraisissa perheissä voi olla tosi huonossa kunnossa pyyhkeet ja lakanat koska vähät rahat laitetaan mieluummin ruokaan ym. välttämättömään. Siksi tuo pyyhe voisi olla kiva paketissa vaikkapa koulun liikuntatunteja ajatellen.
Kiitos kommenteista omaan lahjaideaani, rupean siis neulomaan sukkia :) Olen itsekin aika pienituloinen mutta halusin antaa jollekin teinille hyvän lahjan juurikin siksi, että lahja voi olla ainoa minkä hän saa. Ap
Mä laitoin kanssa kahdelle teinille lahjat ja molemmille tigin shampoot ja hoitoaineet, lisänä suihgugeelit.
Muita lahjaideoita pojille, mitä laittaa lahjakortin lisäksi? Muuta kuin suihkugeelit. Olisi kiva laittaa jotain konkreettista lahjakortin mukaan.
MInä vähän suunnitteli laittavani teini-ikäiselle pojalle esim. carcassone lautapelin tms. ja vaikka suklaalevyn ja aku ankan taskarin mukaan (muistelen että jälkimmäiset oli itselleni jouluna ihania, kun sai vetäytyä omaan huoneeseen heti nautiskelemaan lahjasta).
Miltä kuulostaa? Minulla ei ole itselläni varaa laittaa mitään 50 euroa tuntemattoman lahjaan. Jos tarvitseekin olla niin kallis lahja, niin jää osallistumatta koko keräykseen.
Ja menikö se niin, että lahjojen jakajat kyllä sitten miettii sen oikean kohteen? Eli ei tarvitse miettiä esim. allergioita tai sitä, että jos kohde ei meikkaakkaan niin voi olla aikamoinen pettymys jos paketissa on lahjakortti johonkin meikki-liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
MInä vähän suunnitteli laittavani teini-ikäiselle pojalle esim. carcassone lautapelin tms. ja vaikka suklaalevyn ja aku ankan taskarin mukaan (muistelen että jälkimmäiset oli itselleni jouluna ihania, kun sai vetäytyä omaan huoneeseen heti nautiskelemaan lahjasta).
Miltä kuulostaa? Minulla ei ole itselläni varaa laittaa mitään 50 euroa tuntemattoman lahjaan. Jos tarvitseekin olla niin kallis lahja, niin jää osallistumatta koko keräykseen.
Minusta lautapeli on kiva idea. Ja Aku ankka ainakin nuoremmalle pojalle. Eihän se lahjan rahallinen arvo noissa ole se pääasia! Vaan että nuori joka ei muuten saisi ehkä yhtään joululahjaa, saa jotain kivaa.
Olen miettinyt että voisin neuloa villasukkia ja lapasia. Työttömänä minulla on aikaa muttei rahaa… Osaako joku sanoa, yhdistelläänkö näitä paketteja toisiinsa? Vai onko systeemi tiukasti 1 paketti / lapsi? Osaan kyllä neuloa kivan näköisiä sukkia, mutta en haluaisi että ne jäävät sentään kenenkään ainoaksi lahjaksi..
Musta tosi hyvä, oma teinini olisi onnessaan :) jyskissä on nyt kylpypyyhkeitä halvalla.