Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan seurustellut persoonallisuushäiriöisen kanssa?

Vierailija
20.11.2016 |

Mikä häiriö hänellä oli? Miten suhteessa kävi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, psykopaatti-narsistin, ei enää ikinä! Päättyi oikeudenkäyntiin.

Vierailija
2/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, valitettavasti!

Oli hänellä diagnoosi riippuvainen ja vaativa persoonallisuushäiriö. Äärimmäisen rasittava, kontrolloimaan pyrkivä riippakivi hän oli. Huonostihan siinä kävi. Eroon en ole ihan täysin päässyt vieläkään.

Minua hän syytti narsistiksi, kun en halunnut olla hänen kanssaan.

Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihan diagnosoitu?

Loppuiko kaikki oikeudenkäyntiin?

Vierailija
4/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku häiriöhän tolla on, kun mieliala aaltoilee jatkuvasti. Juo liikaa ja koko perhe on kärsinyt tästä. Aina vaan olen yrittänyt jaksaa ja tukeutua niihin hyviin asioihin joita myös on. Mutta on tää raskasta ollut, yli neljännesvuosisata. Ei oo ollu voimia edes erota. Moittikaa vaan.

Vierailija
5/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan psykopaatin kanssa. Se oli ahdistavaa. Onneksi hän löysi kauniimman ja hoikemman ja jätti minut. En ole kuullut hänestä hieman yli kahteenkymmeneen vuoteen. Diagnoosia hänellä ei silloin ollut. Sai sen mielentilatutkimuksessa. Minä luin sen sitten alibista ja kaikki loksahti paikoilleen.

Vierailija
6/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihan diagnosoitu?

Loppuiko kaikki oikeudenkäyntiin?

Oli hänelle toista noista diagnooseista kaavailtu (ihan selkeä tapaus), muttei ollut kuitenkaan sitten halukas käymään hoidossa/keskustelemassa, joten diagnosointi jäi kesken. Ei loppunut täysin, hänestä ei pääse hyvin eroon.

Vierailija
7/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen olevani olleeni vainoharhaisen kanssa naimisissa. Hän aina epäili kaikkien motiiveja. Meillä kun on jokin erimielisyys, siis vain ajattelemme asioista eri tavoilla, niin eksä haukkuu minut moraalittomaksi, vailla omaa tuntoa ja petoksen tiellä olevaksi. Lisäksi eksä on hyvin kontrolloiva.

Mistä lie kyse.

Vierailija
8/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, epävakaan. Nyt olen sitä mieltä, että kaikki tällaiset voitaisiin viedä vaikka joillekin leireille "kuntoutumaan".

Vierailija
9/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, narsistin.

Minä kun ajattelin että tunnistan kyllä narsistin, mutta toisin kävi. Monet itkut tuli itkettyä ja vaikka ero oli hetkellisesti raskas, heti sen jälkeen olo oli 10kg kevyempi. Nyt pidän sitä hyvänä opetuksena tulevaa varten.

Kanssasisaret: Jos suhde tuntuu alussa liian hyvältä ollakseen totta ja mies tunnustaa "rakkautensa" hyvin nopeasti, hälytyskellot soimaan!

Vierailija
10/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, miehellä oli antisosiaalinen persoonallisuushäiriö - todennäköisesti oli/on myös psykopaatti. Myös minä pääsin lukemaan tästä lehdestä pari vuotta suhteen päättymisen jälkeen.

Enpä itse ole sen kummoisempi, minulla on riippuvainen persoonallisuus epävakain ja epäluuloisin piirtein.

Vierailija
11/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, narsistin.

Minä kun ajattelin että tunnistan kyllä narsistin, mutta toisin kävi. Monet itkut tuli itkettyä ja vaikka ero oli hetkellisesti raskas, heti sen jälkeen olo oli 10kg kevyempi. Nyt pidän sitä hyvänä opetuksena tulevaa varten.

Kanssasisaret: Jos suhde tuntuu alussa liian hyvältä ollakseen totta ja mies tunnustaa "rakkautensa" hyvin nopeasti, hälytyskellot soimaan!

Aviomieheni on narsisti ja jonkinsortin lieväasteinen psykopaattikin ja hän ei oma-aloitteisesti ole koskaan tunnustanut rakkauttaan. Tuo on osittain kulttuurikysymyskin. Itse en todellakaan ole narsisti, mutta tunnustan avoimesti tunteeni varhain suhteessa (melkein jo siinä väaiheessa, kun olen ihastunut).

Vierailija
12/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kyseessä oli nainen, jolla oli/on monenlaista mielenterveysongelmaa.

Oli vakavaa masennusta, joka oli välillä psykoottista. Maanis-depressiivisyyttä (kaksisuuntainen mielialahäiriö). Skitsoaffektiivinen häiriö.  Itsetuhoisuutta. Narkomaniaa. Noita nyt ainakin.

Käytös oli holtitonta (ei niitä luotettavimpia kumppaneita, eihän tuollaiset välitä ovatko parisuhteessa vai ei) ja välillä pelottavaa, mutta välillä hän oli hyvinkin ihana. Hänellä oli lääkitystä noihin oireisiin, mutta hän myös "lääkitsi" itseään kaikilla huumeilla mitä käsiinsä sai (lähinnä amfetamiini ja Subutex). Kätensä hän oli piikittänyt surkeaan kuntoon, niissä meni arpijonoja suonten kohdilla.

Itsemurhalla uhkailut olivat yleisiä ja hän myös yrittikin sitä useita kertoja (kerran jopa ehti ripustaa itsensä katosta roikkumaan, mutta onneksi se koukku lähti irti).

Asuimme yhdessä lähes puolitoista vuotta ja kun lopulta erosimme, se oli valtava helpotus. Tuon eron jälkeen ei ole parisuhteet kiinnostaneet, koska tuo edellinen oli niin outoa ja ahdistavaa touhua. M34

Vierailija
13/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä että naiset ovat seurustelleet aina narsistien ja psykopaattien ja epävakaiden kanssa sen sijaan, että seurustelivat esimerkiksi eristäytyvän tai välttelevän kanssa.

Vierailija
14/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, narsistin.

Aviomieheni on narsisti ja jonkinsortin lieväasteinen psykopaattikin ja hän ei oma-aloitteisesti ole koskaan tunnustanut rakkauttaan. Tuo on osittain kulttuurikysymyskin. Itse en todellakaan ole narsisti, mutta tunnustan avoimesti tunteeni varhain suhteessa (melkein jo siinä väaiheessa, kun olen ihastunut).

Rakkaus on eri asia kuin ihastuminen. Jos vannoo ikuista rakkautta jo viikon, kahden tuntemisen jälkeen, niin jotain on pielessä. Se on narsistien käyttämä "love showering" jolla uhri saadaan ansaan.

Jokainen narsisti on tietenkin erilainen, mutta maailmalla tämä on selvästi näkyvä ilmiö. Suomalaisessa kulttuurissa ei olla niin romanttisia, joten se ei täällä ehkä näy niin paljon. Oma narsistini ei ollut suomalainen.

Vierailija
15/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse epävakaa ja ex-puolisoni oli todennäköisesti narsisti. Suhteen päätyttyä alkoi ajojahti, alkaen huoltajuuskiistasta jonka hän hävisi oikeudessa, hän pahoinpiteli minut kostoksi ja tämän jälkeen myös hylkäsi lapsensa täysin. En ole, luojan kiitos, kuullut hänestä 15 vuoteen kuin huhuja.

Vierailija
16/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä että naiset ovat seurustelleet aina narsistien ja psykopaattien ja epävakaiden kanssa sen sijaan, että seurustelivat esimerkiksi eristäytyvän tai välttelevän kanssa.

Eipä näitä "eristäytyviä tai vältteleviä" tapaa yhtään missään. Ei ketään tulla kotiovelta hakemaan, ei naisia eikä miehiä.

Vierailija
17/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksää epäilin skitsoidiksi. Jotain häikkää pakosti ainakin oli tohon suuntaan

Vierailija
18/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä omani löysin

Vierailija
19/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että noiden kanssa on hankala seurustella, kun ne eivät halua seurustella.

Vierailija
20/24 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut eristäytyvä ja välttelevä (ei kyl oo mitään diagnoosia), muutaman vuoden riippuvaisen ja vaativan kanssa seurustelun aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme