Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan joulua ja vielä enemmän tätä joulun "rakentamista" kun Suomi sekoaa viikoiksi!

Vierailija
20.11.2016 |

Se on YKSI viikonloppu. 2,5 päivää. Miksi ihmeessä siitä vouhkataan kuukausikaupalla? Kuka aloittaa juhannusvalmistelut toukokuun puolessa välissä? Suomi on käytännössä halvaantunut Itsenäisyyspäivästä 1.1 asti ja mikään ei etene missään. Järjetöntä!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvä idea tarjoutua lapsenvahdiksi joutuaattona. Sais vanhemmat kerrankin juhlia rauhassa eikä tarttis ostaa lapsille lahjoja, kun tunkis ne hoitoon jonnekin. Kannatetaan!

Vierailija
22/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on tapa taistella kaamosmasennusta vastaan. Kun "pitää rakentaa joulua" on pakko pysyä liikkeessä, pitää koti siistinä, lähteä ostoksille jne. On jotain mitä kohti tähdätä, eikä vain marraskuun harmaus.

Et mitään järkevämpää tekemistä keksi? Vaikka vapaaehtoishommia jos on elämä muuten tylsää. Tai liikunta. Tai tarjoudu lapsenvahdiksi tai koiravahdiksi tai ihan mihin vaan

Harrastan liikuntaa ja ohjaan jumppaa vapaaehtoistyönä. Totta kai sekin piristää, mutta ei ihan riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kyllästynyt tähän kilpavarusteluun. Joka lehti ja mainos on kuukausitolkulla joulun hehkutusta ja ainoa pointti tuntuu olevan ostaminen ja kuluttaminen. Onneksi omat rahavarat kestää touhun mutta persaukisilla on vaikeaa.

Älä turhaan. Ainakin tällä persaukisella on mielikuvitusta. Kerää koristejuttuja luonnosta ja koristelen niitä, vessapaperirullista olen tehnyt kukkia, vanhoista koruista saa paljon hyvää materiaalia. Yksi spraymaalipurkki ja muutamat kynttilät ovat ainoat joulunvarusteluinvestointini.

Vierailija
24/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta tulee mielee loukkaukset ja riidat sukulaisten kesken.

Vierailija
25/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi! Minä olen jouluihminen ja nautin joulusta pitkään ja perusteellisesti!

Meillä on koti koristeltu kauniisti ja jouluisesti joulukuun 1.päivä alkaen. Sisällä tuoksuu isohko pikkujoulukuusi, takan reunusta kiertää koristeltu havuköynnös ja joka paikassa on kynttilöitä, tuoreita kukkia, kauniita koristeita, pöydillä joululiinat, keittiön ikkunalla vuosien varrella keräämäni tontturivistö jne. Ulkona pineyttä valaisevat kymmenet valoköynnökset ja kynttilälyhdyt (meillä on iso tontti). Ennen aattoa vaihdetaan vielä pikkujoulukuusi todella isoon kuuseen, jonka etsimiseen yleensä kuluu aikaa, koska sen nyt vain pitää olla täydellinen 😊.

Kyllä sitä ankeaa, pimeää loska-aikaa riittää ihan tarpeeksi, koko joulukuun voi nauttia joulun tunnelmasta ja vasta Nuutinpäivänä korjaan pois...

Vierailija
26/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on YKSI viikonloppu. 2,5 päivää.

Miten niin yksi viikonloppu? Joulu alkaa ensimmäisenä adventtina ja kestää loppiaiseen eli lähes puolitoista kuukautta.

Joulukiihkoilu ja mainostaminen alkaa marraskuun alkupuolella. Joskus jopa lokakuun lopullakin. Ärsyttää kun joulukin on muutettu kristilliseksi hömpötykseksi ja kulutusjuhlaksi, vaikka joulu (jule) on oikeasti valon juhla, silloin alkaa päivä taas pitenemään.

Vierailija
27/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta täytyy erityisesti lukea lehdestä, missä kaupassa milloinkin on joulurieha menossa. Jos haluaa humuun, voi suunnata kyseiseen kauppaan, jos ei halua, tietää pysyä poissa. Minä menen mielelläni tavarataloon, kun siellä on joulupukki sun muuta, koska pidän joulusta. Tosin oli vähän kurjaa, kun Prismassa mainostettiin jouluriehaviikonloppua eikä lainkaan soineet joululaulut taustalla. Olihan siellä pukki jakamassa karkkia ja ties mitä joulujuttua tehtynä ja tarjolla, mutta kyllä joulutunnelmaan kuuluu ehdottomasti myös ne joulusävelet.

Vierailija
28/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi! Minä olen jouluihminen ja nautin joulusta pitkään ja perusteellisesti!

Meillä on koti koristeltu kauniisti ja jouluisesti joulukuun 1.päivä alkaen. Sisällä tuoksuu isohko pikkujoulukuusi, takan reunusta kiertää koristeltu havuköynnös ja joka paikassa on kynttilöitä, tuoreita kukkia, kauniita koristeita, pöydillä joululiinat, keittiön ikkunalla vuosien varrella keräämäni tontturivistö jne. Ulkona pineyttä valaisevat kymmenet valoköynnökset ja kynttilälyhdyt (meillä on iso tontti). Ennen aattoa vaihdetaan vielä pikkujoulukuusi todella isoon kuuseen, jonka etsimiseen yleensä kuluu aikaa, koska sen nyt vain pitää olla täydellinen 😊.

Kyllä sitä ankeaa, pimeää loska-aikaa riittää ihan tarpeeksi, koko joulukuun voi nauttia joulun tunnelmasta ja vasta Nuutinpäivänä korjaan pois...

Kuulostaa upealta! Meillä koti koristellaan aina ensimmäisenä adventtina ja koristeet poistetaan loppiaisena. Tammikuun 7. päivä alkaakin seuraavan joulun odotus.

Vierailija
29/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten ap stressaa siitä että muut stressaa... Tyhmintä stressiä tähän mennessä...

On niitä jotka laittavat rahaa palamaan jouluna, se suotakoon heille. Meillä sytytetään kynttilöitä, kuusi muutamine rakastamineni koristeineen esille ja kinkku js laatikot uuniin... Nam. Sitten vielä lapselle muutama tarvittava lahja niin johan on joulu meillä. Ai niin ja spotifystä joulumusiikkia.

Stressi lähtee itsestä. Kun ajoissa suunnittelee ja ei yritä suorittaa, ei ole kuvaa millainen joulun tulisi olla, siitä tulee kunnon joulu.

Vierailija
30/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia.

Minä pidän joulusta, joten haen joulutavarat kellarista ja koristelen kodin jouluisaksi. Kuuntelen mielelläni joulumusiikkia.

Joulun vietän yksin ja syön ehkä valmisporkkanalaatikkoa, kalkkunaa ja joululeipää normaaliruokien lisäksi. En pitänyt nuorempana siitä, että jouluaattona piti vierailla puolen suvun luona, ajaa satoja kilometrejä ja koko ajan oli kiire. Nykyinen tapa on parempi. Omaisia voi onneksi tavata muulloinkin. 

Jokaisella meillä on omanlainen joulumme. Sinullakin.

Vierailija
31/35 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kyllästynyt tähän kilpavarusteluun. Joka lehti ja mainos on kuukausitolkulla joulun hehkutusta ja ainoa pointti tuntuu olevan ostaminen ja kuluttaminen. Onneksi omat rahavarat kestää touhun mutta persaukisilla on vaikeaa.

Meillä suurin osa joulukoristeista on ostettu joulun jälkeisistä -50% alennusmyynneistä. Koristeet ovat laadukkaita ja kestävät vuodesta toiseen oikein mainiosti.

Ei pidä sekoittaa markkinointihömppää joulunviettoon 🙄

Vierailija
32/35 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu sucks

Vierailija
33/35 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan joulua enemmän kuin mitään muuta asiaa maailmassa, vihaan typeriä virnistelevia muka iloisia jouluihmisiä, vihaan tuota teennäistä iloisuutta ja joulukoristeita, vihaan sukujouluja vihaan kaikkea mikä liittyy jouluun. Oksettaa käydä kavereilla kun siellä on joulukuusta ja muuta typerää paikat väärällään, ja paistellaan kinkkua, ja tehdään pahaa jouluruokaa. Oksennus tulee pelkästä joulun ajatuksesta.

Vierailija
34/35 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunaika alkaa ensimmäisenä adventtina,no varsinainen joulu jouluaatosta mutta kestää loppiaisen yli.

Nykyisin kaikki muutetaan,nykyään ihmisten joulu alkaa lokakuussa ja loppuu ekan joulupäivän iltana,ihmiset hyökkää tapanin alennuksiin.

Onneksi olen jo niin vanha,että voin juhlia joulua just edellä mainitulla tavalla,

Vierailija
35/35 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistuu koristeet loppiaisen jälkeen,jos on vielä viikonloppu niinkuin nyt,niin kuusi tuikkii vielä sen sunnuntain,ja sitten pois.JOULUON MUUTEN KRISTILLINEN JUHLA 1200-LUVULTA LÄHTIEN.Kristinusko tuli Suomeen toisen vuosituhannen alussa.Ei se nyt ole ihan uusi juttu.Aiemmin joulu oli kekri ja sitten keskitalven juhla myös.Juhannus oli keskikesän juhla,siitäkin tuli myös kristillinen Johannes Kastajan myötä.

Pääsiäinen oli muinaisuskossa kevään ja hedelmällisyyden juhla,kristinuskon myötä siihen osui Kristuksen kuolema ja ylösnousemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä