Tunnetko ketään joka ei mielestäsi ansaitsisi olla rakastettu?
Mulla on paljon lapsuuden traumoja (syistä joihin tässä nyt en lähde) ja tämä yksi satuttavimmista. Koen siis irrationaalisesti jotain sellaista että en saa rakastaa saati olla rakastettu vaan tuollainen on häpeällistä. Miten tällaista vyyhtiä lähtisi purkamaan, kun se häiritsee elämääni liikaa ja parisuhteen kuitenkin joskus haluaisin (tosin nyt kun kirjoitin tähän edes tuon, koen että en ansaitse sellaista eikä kukaan koskaan voisi minun kanssani haluta parisuhteeseen eli turha edes haaveilla sellaisesta saati psyykata itseään tällaisen syyn takia)...
Kommentit (8)
Aika moni mies on jostain käsittämättömästä syystä rakastettu naisen taholta. Vaikka ei sitä mitenkään ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
No jos satuttaa tahallisesti muita ihmisiä, niin en tiedä ansaitseeko silloin olla rakastettu.
Mitä tarkoitat tällä satuttamisella ja onko se siis uhrin päätettävissä vai kenen että tämä ei ansaitse rakkautta? Onhan kautta aikain esim. vankilaan kirjoiteltu vaikka kuinka paljon...
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies on jostain käsittämättömästä syystä rakastettu naisen taholta. Vaikka ei sitä mitenkään ansaitse.
Eli pelkkä miessukupuoli riittää mielestäsi siihen ettei yleismaailmallisesti ansaitse rakkautta, ts. pyytämättä ja tahtomatta? Oletko lesbo?
Tunnen miehen, joka on pettänyt kaikissa suhteissaan. Viimeisimmässä petti tiiviisti häiden molemmin puolin.
En ole varma, ansaitseeko tuollainen tyyppi rakkautta.
No ehkä jotkut pahimmat pissapäät. Mutta enpä tiedä onko ne edes rakastettuja, vaikka olisivat suhteessakin. En anna parisuhderakkaudelle sellaista merkitystä. Luulen että jos ihminen käyttäytyy niin että tavalla tai toisella vahingoittaa/yrittää loukata muita, ei tämä ko. henkilö tunne itsessään rakkautta, ja sehän ei riipu kenenkään ihmissuhteista.
Naiset rakastavat pettäjiä ja hyväksikäyttäjiä, koska heillä on jotain, mikä kunnollisilta miehiltä puuttuu: hyvä ulkonäkö, menestyksen tuoma itsevarmuus ja kokemusta naisten käsittelystä.
Ikävä kyllä tunnen. Mt-ongelmainen, joka on pilannut käytöksellään useiden ihmisten elämän. En ole itse enää tekemisissä hänen kanssaan, mutta häneen kiteytyy se miten oikeasti kaikki eivät ole rakkauden tai välittämisen arvoisia.
No jos satuttaa tahallisesti muita ihmisiä, niin en tiedä ansaitseeko silloin olla rakastettu.