Opiskelukaverit kiusaa koska en halua juoda alkoholia :/
Ne ei tarjoa juhlissa alkoholitonta ja saattaa "opettaa" (painostaa) juomaan jos käyn niissä. Opin pian olemaan käymättä ja nyt minut jätetään kaikessa ulkopuoliseksi.
Kommentit (9)
Jos et halua juoda niin sitten et vain juo. Maksasi ja sedämesi vain kiittää ja jääpä sulla aikaa järkevämpään. Ei alkoholista tule yleensä kun vain riitoja, itku kohtauksia ja aamulla kamala krapula ja morkkis. Hyvin harvoin bileissä vältetään kaikenlaiset draamailut.
Alkoholin käyttämättömyydestä pilkkaavat ovat lapsellisia.
Kuinka kauan olet opiskellut? Aloittitko tänä syksynä? Minä en ole oikein koskaan juonut ja opiskelukaverit tottui siihen aikanaan, niin kuin muutkin kaverit. Kuljin kyllä kaikki kissan ristiäiset läpi opiskeluaikana. Sitten on työpaikan illanvietossa ihmetelty, mutta ei enään sielläkään :)
Älä välitä niistä. Sinä itse päätät elämästäsi.
Jos he haluavat juoda niin juokoot mutta mikään ei velvoita sinua siihen jos et itse halua.
Ole viisas ja toimi niinkuin itse oikeasti haluat.
Mutta hyväksy myös se että kaikki eivät halua sinua seuraan illanistujaisissa.
Voit aivan hyvin käydä illanistujaisissa vaikka et juokaan. Ota itse mukaan alkoholittomat juomat (jos mahdollista). Jos olet tarpeeksi varma asiasta etkä taivu niin ei ne kauaa jaksa jankuttaa. Saa olla kontrolloiva ihminen joka yrittää toista pakottaa juomaan. Vaikka kyllähän se niin on että ne jotka eivät juo eivät monesti ole yhtä hauskoja kuin ne jotka juovat (mutta riippuu ihmisestä). Kumpi on ahdistavampaa, se että jäät ulkopuolelle vai se että muut ahdistelevat juomisen suhteen?
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pikkuhiljaa alkaa ottaa tuntumaa alkoholiin vähintäänkin että tietää omat rajansa sen suhteen. Jos menee tottumattomana ottamaan nopeassa tahdissa liikaa ja jos vielä väkeviä niin saattaa mennä nopeasti tosi huonoon kuntoon ja jopa sammua. Noloa jossain hienommissa juhlissa sitten jos niin tapahtuu.