Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nainen, jolla on sama etunimi, käyttää sähköpostiosoitettani :(

Vierailija
19.11.2016 |

Sinne tulee vähän väliä tilausvahvistuksia ja rekisteröitymisilmoituksia ties mistä. Yritin laittaa naiselle fb-viestiä, mutta hän ei nähnyt viestiä tai piitannut siitä. Voiko tästä olla minulle jotain haittaa? Mitä tekisit?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole naisen fb-kaveri, viestit menevät johonkin mystiseen kansioon, mitä kukaan ei ikinä lue. Vastaisin jonkun firman sähköpostiin ja pyytäisin heitä ilmoittamaan asiasta naiselle puhelimitse, jos siis et itse saa selvitettyä hänen numeroaan.

Ei tuosta tule kuin vitutusta sulle.

Vierailija
2/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne. Ärsyttävää mutta minkäs teet. Kerran sain häneen yhteyden ja pahoitteli kovasti. Puoli vuotta muisti oman s-postiosoitteensa mutta nyt on taas alkanut jaella minun osoitetani. Oletan ettei ole penaalin terävin kynä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kuolettaa sen osoitteen ja tehdä uuden sähköpostin. En tiedä miten häntä voisi mitenkään estää kirjoittamasta sitä osoitetta tilauksiinsa.

Vierailija
4/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole naisen fb-kaveri, viestit menevät johonkin mystiseen kansioon, mitä kukaan ei ikinä lue. Vastaisin jonkun firman sähköpostiin ja pyytäisin heitä ilmoittamaan asiasta naiselle puhelimitse, jos siis et itse saa selvitettyä hänen numeroaan.

Ei tuosta tule kuin vitutusta sulle.

Hyvä idea, ei olisi tullut itsellä mieleen. Kiitos! ap

Vierailija
5/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille tilausvahvistuksille ei tarvitse tehdä mitään jos itse tilaukset menevät naisen osoitteseen ja laskut myös ko. naiselle. Jos taas joku ihminen lähettää sinulle postia virheellisellä osoitteella niin vastaisin kohteliaasti että teillä on väärä osoite ja pyytäisin varmistamaan ko. henkilön oikean osoitteen esim. puhelimitse. Ehkä nainen sitten vähitellen tajuaisi.

Itselleni tulee joskus nimikaimoille tarkoitettuja sähköposteja. En ymmärrä millainen ihminen ei tiedä tai osaa varmistaa käytössään olevaa osoitetta.

Vierailija
6/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi noista palveluista "unohditko salasanasi" -toiminto ja käy muuttamassa osoite. Tilaa samalla muutama kolli ylimääräisiä rintaliivejä tai kuukuppeja.  

Vierailija
7/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne. Ärsyttävää mutta minkäs teet. Kerran sain häneen yhteyden ja pahoitteli kovasti. Puoli vuotta muisti oman s-postiosoitteensa mutta nyt on taas alkanut jaella minun osoitetani. Oletan ettei ole penaalin terävin kynä...

Ai muitakin tällaisia löytyy! Joo hemmetin ärsyttävää tuo on. ap

Vierailija
8/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa yleensä on se vaihtoehto, että "etkö ole tilannut tätä. Paina tästä linkistä" tai vastaava.

Vierailija
9/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ei saa.   Mul kans sellanen osote, johon tuli edellisen omistajan sähköposteja eri firmoista.  Hieman huvitti kun olen onnistunut sen nappaamaan. Mitäs hylkäsi. Sähköpostiosoitetta ei saa, mikäli se jo käytössä.

Vierailija
10/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyseessä äitini. Yleinen nimi ja ei muista sähköpostiosoitettaan sitten millään... soittaa minulle aina välillä kysyäkseen sitä. Ei ole todellakaan mikään penaalin terävin kynä.

Vierailija
11/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi noista palveluista "unohditko salasanasi" -toiminto ja käy muuttamassa osoite. Tilaa samalla muutama kolli ylimääräisiä rintaliivejä tai kuukuppeja.  

Vaikee tietää salasana tai toinen sähköpostiosoite johon lähettävät uuden avauskoodin.  Wintoosa taitaa lähettää puhelinnumeroon jotain tekstiviestillä.

Vierailija
12/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikee tietää salasana tai toinen sähköpostiosoite johon lähettävät uuden avauskoodin.  Wintoosa taitaa lähettää puhelinnumeroon jotain tekstiviestillä.

Anteeksi. Siis ei salasanaa,  vaan vastauksen siihen tarkistuskysymykseen.  Ei ihan arvaamalla onnistu.

Vierailija
13/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon nyt niin yksinkertainen, etten ymmärrä miten tuollainen on mahdollista. Voisiko joku ystävällinen ihminen laittaa kuvitteellisen esimerkin, miten voi käyttää toisen ihmisen sähköpostiositetta. Ei kai kukaan nyt oikeasti voi muistaa väärin omaa s-postiaan toistuvasti? Tai eikö jossain vaiheessa ihmettele, kun ei saa mistään sellaisista paikoista postia, mihin on osoitteensa ilmoittanut? Mä en nyt ymmärrä tässä jotain.

Vierailija
14/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon nyt niin yksinkertainen, etten ymmärrä miten tuollainen on mahdollista. Voisiko joku ystävällinen ihminen laittaa kuvitteellisen esimerkin, miten voi käyttää toisen ihmisen sähköpostiositetta. Ei kai kukaan nyt oikeasti voi muistaa väärin omaa s-postiaan toistuvasti? Tai eikö jossain vaiheessa ihmettele, kun ei saa mistään sellaisista paikoista postia, mihin on osoitteensa ilmoittanut? Mä en nyt ymmärrä tässä jotain.

Voi olla, että tilaajalla on osoite muotoa maija.meikalainen@hotmail.com ja sitten ap:lla muotoa maija.meikalainen@gmail.com ja ajatuksissaan tai "ajatuksissaan" näpyttelee sen gmail jolloin postit tulee ap:lle. Voi myös olla, että tilaaja on niin yksinkertainen, että luulee, että on joskus avannut gmail.com tilin ja laittaa kaikki "turhat" viestit menemään sinne, eikä koskaan edes jää kaipaamaan niitä.

Vierailija
15/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille tilausvahvistuksille ei tarvitse tehdä mitään jos itse tilaukset menevät naisen osoitteseen ja laskut myös ko. naiselle. Jos taas joku ihminen lähettää sinulle postia virheellisellä osoitteella niin vastaisin kohteliaasti että teillä on väärä osoite ja pyytäisin varmistamaan ko. henkilön oikean osoitteen esim. puhelimitse. Ehkä nainen sitten vähitellen tajuaisi.

Itselleni tulee joskus nimikaimoille tarkoitettuja sähköposteja. En ymmärrä millainen ihminen ei tiedä tai osaa varmistaa käytössään olevaa osoitetta.

Kyse voi olla ihan siitä, että lähettäjä ei muista osoitetta oikein. Esim. poikani osoite on meikalainen.matti@jotain.com, koska matti.meikalainen on varattu ja myönnän itsekin lähettäneeni kerran postia tuohon väärään osoitteeseen, onneksi harmitonta. Nykyään se osoite on toki muistissa laatikossa ja päässäni myös, mutta tuolloin se oli aika uusi.  Joku voi ulkomuistista laittaa sen väärän. Tai sitten käy kuin pomolleni, ei ollut muistanut firman osoitetta, mutta oli laittanut postin gmailiin ihan vaan muistellen, että tää se varmaan oli, vaikka pomo ei omaansa ilmoita koskaan työasioissa ja on tarkka siitä, ettei se lipsu. Meni arvaamalla oikein. 

Vierailija
16/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gmailiako käytätte? Mulla sama juttu.

Vierailija
17/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans gmailista tuli ensin parturin ajanvarausviesti, jota en ollut sopinut. Olin kyllä käynyt vuosia sitten sillä parturilla. Sitten Oma Lidlin salasana oli päivitetty, vaikka en ole Lidlin sovellusta käyttänyt enää vuosiin enkä kirjautunut sinne. Mutta sekin mulla siis on. Nyt en tiedä käyttääkö joku sähköpostiani vahingossa vai kiusallaan...taidan deletoida sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän