Mies ei ota kuvia minusta :( mistä se kertoo?
Mies ottaa kuvia itsestään vauvamme kanssa ja mä otan paljon kuvia miehestäni vauvan kanssa, joista hän tykkää ja lähetteleekin niitä kuvia ystävilleen ja sukulaisilleen. Mutta ainoat kuvat joita minusta ja vauvasta on omat liikahtaneet selfiet :(
Vauvasta mieheni kyllä ottaa kuvia ja eläimistämme. Ja jos meillä käy vieraita jotka käy katsomassa vauvaa niin mies hienosti aina rajaa minut pois niistä kuvista. Ristiäisissäkin osasi todella taitavasti ottaa kuvia joista kaikista mut oli rajattu pois vähän hassustikin.
Mistäköhän tämmöinen johtuu?
Mikään kauhea ryhävalas en mielestäni ole.
Kommentit (36)
Meillä mies haluaisi ottaa kuvia vain silloin, kun näytetään lasten kanssa suunnilleen idiooteilta. Ja videokuvata myös, siis sellaisia mahdollisimman rumia ja typeriä kuvia ja videoita. Häntä itseään ei sais kuvata lainkaan, ja onkin aika herkkä epäonnistumaan kuvissa, on usein silmät kiinni ja muutenkin epäkuvauksellinen. Ei siis ruma, vaan sellainen, joka epäonnistuu kuvissa.
Matkoilla tulee otettua kuvia, kotioloissa harvoin.
Minä olen aina pitänyt valokuvaamisesta ja miehelle valokuvaus ei ole ollut ennen lapsia ollenkaan tärkeä juttu. Hän on mm. ennen seurusteluamme tehnyt lukuisia ulkomaan matkoja yksin ilman kameraa ja minä taas olen teinistä saakka kulkenut kamera lähes aina mukanani vaikka kamerat olivatkin silloin filmikameroita. Niinpä joskus olen huomannut, että perheemme reissulla en ole ollut yhdessäkään kuvassa kun olen ne itse kuvannut ja selfieitä en juurikaan harrasta. Sanoin asiasta miehelleni ja siitä lähtien myös hän on alkanut kuvaamaan, onhan kamera nykyään aina kännykässä. Joskus minun pitää ihan kieltää häntä kuvaamasta kun se tuntuu menevän jo liioittelun puolelle.
Jaa-a itsekkin kun valokuvia tässä selasin niin tajusin ettei yhtään kuvaa ole ikuistettu minusta ja vauvasta. Vain mies ja vauva tai sit sukulaisia ja vauva.
Jos siis nyt kuolisin, ei pojalla ois pahemmin muisteltavaa äidistään.
Ennen kuin lapsemme syntyi mies kyllä otti aika useesti selfieitä meistä ja laittoi sosiaaliseen mediaan.
Mutta nyt kun vauva syntyi niin ei voi enää ottaa kuvia musta :( ulkonäkönikään ei mielestäni ole muuttunut huonompaan suuntaan vaan itse ainakin olen ihan tyytyväinen kroppaani: kerrankin mulla on tissit ja painokin on alhaisempi kuin ennen raskautta. Mutta tietysti naamasta väsymys näkyy, silmät vähän punoittaa ja mustat renkaat silmien ympärillä. Näkyy se väsymys miehellänikin, mutta ei ole edes tullut mieleenkään että lopettaisin hänen ja vauvan spontaanin kuvailun vaikka väsymyksen merkkejä näkyy :D
Olen sanonut miehelleni asiasta mutta hän ei itse osaa sanoa mitään syytä tähän ja ihmetelee että kaikenlaista mäki pohdin. Siksipä tulin tätä tälle palstalle pohtiin..
Ap
Lievää linssiluteilua ja suoranaista huomioh****sta aistittavissa! :D Miten te voitte olla edes noin huomion perään?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina pitänyt valokuvaamisesta ja miehelle valokuvaus ei ole ollut ennen lapsia ollenkaan tärkeä juttu. Hän on mm. ennen seurusteluamme tehnyt lukuisia ulkomaan matkoja yksin ilman kameraa ja minä taas olen teinistä saakka kulkenut kamera lähes aina mukanani vaikka kamerat olivatkin silloin filmikameroita. Niinpä joskus olen huomannut, että perheemme reissulla en ole ollut yhdessäkään kuvassa kun olen ne itse kuvannut ja selfieitä en juurikaan harrasta. Sanoin asiasta miehelleni ja siitä lähtien myös hän on alkanut kuvaamaan, onhan kamera nykyään aina kännykässä. Joskus minun pitää ihan kieltää häntä kuvaamasta kun se tuntuu menevän jo liioittelun puolelle.
Ihana mies kun ottaa sinut huomioon. :) Ja ymmärrettävää tässä tapauksessa se ettei ottanut sinusta kuvia ,kun ei kerta muutenkaan otellut kuvia esim reissuilta tai itsestään.
Mutta AP:n tapauksessa mies ottaa kyllä itsestään ja muista kuvia, niin melko harmi ja outo juttu kyllä.
En ota vaimosta kuvia,miksi ottaisin sillä näen hänet livenä koko ajan.
Mihin te tarviitte kymmeniä ellei satoja kuvia?
Kerronpa tähän oman tapaukseni. Olen mies. Joskus otin vaimosta kuvia, mutta joka kerta kun otin kuvia alkoi se marmatus "älä ota kuvaa, näytän kauheelle, näytän läskille, en o meikannut, älä ota"... Noh, ei sitten oteta. En ole ottanut kuvia 10vuoteen hänestä. Kun rouva ei halua, niin ROUVA EI SITTEN HALUA.
Ettei vaan sunkin kohdalla olisi kyse tästä? Olet joskus sanonut ettet tykkää että susta otetaan kuvia ja thats it. Ei sitä montaa kertaa jaksa kuunnella. Ainoa mikä sun jutussa kuulosti oudolle on se, että rajaa sut pois yhteiskuvista... sellaseen en ole kuitenkaan itse lähtenyt, mutta noin muuten... Kysy mieheltäs. Ei pitäis olla sekään vaikeaa.
Vain hullu ylpeilee vaimollaan. Vai mten se menikään?
Älkää ny viittikö tehä numeroa tollasesta asiasta, ei se "kerro" välttämättä yhtään mistään jos mies ei ota kuvia susta.. älkää tulkitko jokaista ihmisen käytöksen nyanssia merkiksi jostain vakavasta
Sama homma täällä. Yritin ehdottaa miehelle hääkuvan ottamista, mutta jotenkin sai senkin sumplittua niin ettei tullut kuvan kuvaa siitä päivästä. Siis vihkiminen maistraatissa eikä sukulaisia kuvaamassa, joten kuvia ei todellakaan ole ainuttakaan. Juu, ei ole mun naamaa näkynyt miehen fb-sivuilla tai muuallakaan...
Meillä minä olen aina se valokuvien ottaja ja mies on päässyt hyvin usein mukaan kuvaan. Lasten synnyttyä sama juttu jatkui. Kahden ekan vauvan aikana meillä oli vain filmikamera, joten on vain muutama kuva, missä minä olen lasten kanssa. Sen huomasin vasta jälkeenpäin kun kuvia katselin. Asuimme vieläpä ulkomailla, joten sukulaisten ottamia kuviakaan ei ollut.
Sanoin miehelle asiasta ja ei hän ollut edes huomannut koko asiaa! Sen jälkeen hän alkoi ottamaan myös minusta kuvia ja nyt kun lapsillakin on kaikilla kännykkäkamerat, niin minusta on kuvia paljon.
Minun ex oli ruma, ei ottanut minusta kuvia ikinä. Samoin ei siskonikaan. Liekkö kateus?
Juu sama ongelma ollut, nyt ei sitten ole kuvia minusta lasten kanssa, vaikka hoidin heitä kotona vuosikaudet. Kun käytiin anoppilassa, niin siellä sanottiin kuvia otettaessa, että "älä sinä tule kuviin, otetaan kuvia vain sukulaisista". Tunteet on viilenneet sekä mieheen että hänen sukuunsa. Jotain outoa on ihmisessä, joka ei ota kuviin puolisoaan.