Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomas Enbuske: Aion tappaa itseni

Vierailija
19.11.2016 |

http://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbuske/2016/11/18/aion-tappaa-itseni/

Olen täysin samaa mieltä. Tapan mielummin itseni kuin joudun johonkin kauhujen vanhainkotiin.
Tai sairastun ja hitaasti kituen kuolen. Sivistyneeseen maahan kuuluu eutanasia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viimeksi tänään mietin samaa. En voi käsittää kuinka niin moni jaksaa kiikuttaa paskat housuissa raihnaisena toisten riesana kymmenkin viimeistä vuottaan. Luulen, että tähän suhtautumisessa on sukupuoliero ja miehethän tekevät itsareita muutenkin enemmän vaikka naisilla esim. masennusta todetaan paljon enemmän.

Vierailija
22/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eenpuskelle eutanaasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tarkoituksella sotketaan itsemurha ja eutanasia. Jokaisella on oikeus tehdä itsemurha. Miten tämä liittyy eutanasia-lakiin? Jos haluaa tehdä itsemurhan, niin keinoja löytyy. 

Tuossa yritetään jonkin "itsemääräämisoikeuden" perusteella ajaa eutanasiaoikeutta. Ongelma tässä on se, että oikeus on toisen velvollisuus. 

Aiemmin asiaa ajettiin sillä perusteella, että esim. neliraajahalvaantunut ei pysty itse tekemään itsemurhaa. Olen viime vuosina nähnyt yhden tällaisen ihmisen haastattelun eikä siinä puhuttu lainkaan eutanasiasta vaan tämä ihminen tahtoi matkustella ja toivoi, että jossain vaiheessa lääketiede kehittyy ja auttaa häntä.

Jos ihmisellä kädet toimii, niin "eutanasian" voi tehdä itse. Vai onko kyse siitä, että jostain muusta syystä ihminen ei PYSTY sitä tekemään. Siis sen takia, että se tuntuu liian raskaalta ja vaikealta itse tehtynä. Jos näin on, niin onko oikeutta vaatia lääkäriä tekemään sitä? Miksei oikeus tehdä itsemurha riitä Enbuskelle, eikö kykene?

Huomattava osa suomalaisista tuntuu kannattavan eutanasiaa eli toisen ihmisen surmaamista tämän pyynnöstä. Siksi on erikoista, että nettikeskusteluissa itsemurha puolestaan yleensä tuomitaan erittäin jyrkästi. Sitä pidetään raukkamaisena ja halpamaisena tekona, johon kellään ei missään tilanteessa pitäisi olla "oikeutta".  

Vierailija
24/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset tekee paljon itsemurhia.

Vierailija
25/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on muuten hieno twisti! Eutanasiaa ei myönnetä mielisairaille. Määritellään siis kaikki eutanasiaa toivovat mielisairaiksi, problem solved.

Elinkautista istuva pedofiili anoi eutanasiaa, koska ei voi elää tekojensa kanssa ja ei usko koskaan voivan haluilleen mitään.

Sitä ei myönnetty, luulen että kostetaan tahallaan pedarille. Kuitenkin parikymppinen nuorena hyväksikäytetty nainen lopetettiin, kun ei saanut traumojaan käsiteltyä.

Eutanasia onkin jonkinlainen palkinto, ei rangaistus. Rangaistus on eutanasian epääminen.

Vierailija
26/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se näyttää aina siltä, että sillä olisi päällä sietämätön päänsärky?

Luuleeko se, että älykäs ihminen ei voi olla avoin tai hyväntuulinen?

Tuomakselle tiedoksi. Kyllä voi. :)

Ei se älykkyys tule sinne päähän ulkoisilla maneereilla.

Hyvää viikonloppua kaikille. ;)

Piristit päivääni, kiitos:D

Vierailija
27/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kokenut niitä kipuja, mitä esim. syöpä aiheuttaa terminaalivaiheessa (ja jo sitä ennen) niin turha tulla hurskastelemaan, että kyllä sitä kaikki valitsevat elämän viimeiseen asti. Elämää ei ole välttämättä muutenkaan jäljellä kauan joten se kuolema on silloin helpotus ja pääsy tuskasta. Inhimillistä päästää kärsivä pois, jos oma toive niin on.

Vierailija
28/28 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskonnolla onkin täysin perverssi suhde elämään. Täällä ei eläessään saisi tehdä oikein mitään kivaa, mutta silti täältä ei saisi lähteä poiskaan."

Hyvin sanottu ja ikävä kyllä täysin totta.

Kuulkaas hihhulit: te idiootit satuolentoinennehan ette muuten päätä MINUN elämästäni ja oikeudestani kuolla arvokkaasti. Olette halveksittavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi