Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hjallis Harkimon kaikkia kolmea lasta on kiusattu koulussa. Missä vika?

Vierailija
19.11.2016 |

Voisiko olla niin, että kotona ei kuitenkaan ole opetettu jämäkkyyttä ja selviytyvyyttä eikä ole ohjattu hyviin ihmissuhteisiin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin missä vika? No siinä, että kiusaamiseen ei haluta tai pystytä puuttumaan.

Mutta Harry Harkimolle voisi kyllä sellaisia terveisiä lähettää, että hänenkin puolustelemansa yhteiskuntamalli ja tulonjaon vääntäminen vieläkin enemmän rikkaita suosivaksi johtaa ainoastaan koulujen ja varhaiskasvatuksen resurssien vähenemiseen mikä näkyy lisääntyneinä lieveilmiöinä, kuten koulukiusaamisena.

Vierailija
22/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusataanhan Hjallistakin tv:ssä, esim. nyt tämä Nordmanin imitaatio-ohjelma. Sehän antaa ihmisille signaalin että on ihan ok kiusata Hjallista niin miksei myös hänen lapsiaan. Suomi on tällainen kiusaajien maa.

Satiiri julkisen vallan käyttäjästä ei ole millään mittarilla verrattavissa koulukiusaamiseen jonka kohteena on puolustuskyvytön ja avuton lapsi. Sitä paitsi mitä itse olen Nordmanin ohjelmaa katsonut niin se on ihan asiallinen ja osuva, jopa laadukasta poliittista satiiria suomalaisella mittapuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtä rumia niin ei ihmekään

Vierailija
24/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusataanhan Hjallistakin tv:ssä, esim. nyt tämä Nordmanin imitaatio-ohjelma. Sehän antaa ihmisille signaalin että on ihan ok kiusata Hjallista niin miksei myös hänen lapsiaan. Suomi on tällainen kiusaajien maa.

Satiiri julkisen vallan käyttäjästä ei ole millään mittarilla verrattavissa koulukiusaamiseen jonka kohteena on puolustuskyvytön ja avuton lapsi. Sitä paitsi mitä itse olen Nordmanin ohjelmaa katsonut niin se on ihan asiallinen ja osuva, jopa laadukasta poliittista satiiria suomalaisella mittapuulla.

Ei todellakaan ole laadukasta. Et tiedä mistä puhut, juntti

Vierailija
25/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajien vanhemmat tekevät karhunpalveluksen puolustaessaan lasta agressiivisesti. Oman lapsen puolella ollaan tottakai, mutta moni lakaisee ongelman vaan maton alle ja syyttää kiusattua. Kamalaa.

Vierailija
26/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset Vasemmistolaiset terrorisoivat normaaleja ihmisiä. Näin kommunistit toimivat.

Vierailija
27/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset Vasemmistolaiset terrorisoivat normaaleja ihmisiä. Näin kommunistit toimivat.

Vasemmistolaiset koululaiset?? :DDD

Vierailija
28/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vikaa" ei todennäköisesti ole missään. Varsinkaan kasvatuksessa. Lapset ovat tuon kiusaamisasian suhteen niin epärationaalisia, että väärän väriset/pituiset hiuksetkin ovat aihe pilkkaan. Minua kiusattiin koko ala-aste syystä, että isäpuoleni kouluttaa työkseen ihmisten koiria. Eiväthän isät kouluta koiria..

Vierailija
29/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kännissä tulee ladoltua näitä totuuksia. Kyllä ehkä jos ajatellaan että käsittääkseni hänen ex vaimonsa on mensan jäsen ja biologiset totuuden (geenit ja älykkyyden periytyvyys) ja paljon rahaa, niin ehkä palkkaisin ykstyisen opettajan.

Vierailija
30/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forsiuksen kanssa saatu poika on todennäköisesti Vihdissä koulussa.

Vierailija
31/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsiani on kiusattu ja suurin syy siihen oli se, että lapseni oli opetettu riitelemään reilusti. Ei siis lällättämään, lyömään ja tönimään. Koulussa se systeemi ei toimi, iso osa lapsista on alakoulussa eläimen tasolla eli täysin vailla impulssikontrollia.

Kerrotko lisää, mitä on reilu riitely lasen kohdalla?

Aikuisen kohdalla se on asiassa pysymistä ja argumentointia, mutta entä lapsen?

Aivan...voi elämä...ei ihme että suurin osa on kuin apinalauma...se on sitä että olet pienestä asti KASVATTANUT lastasi empatiaan, oikeaan ja väärään, neuvonut ja kertonut toimintamallit, et itse hauku ja väheksy muita jne. Mutta turhaan mä sulle selitän, jos et itse tajua niin ei tule onnistumaan...

Niin minäkin olen. Minulle empatian kasvatus oli omille pojilleni se kasvatuksen ohjenuora. Kodissani on aina ollut yksi pääsääntö: ketään ei saa satuttaa, ei henkisesti eikä fyysisesti.

En silti uskalla mennä vannomaan, että he toimivat asiallisesti koulussa. Tai ehkä nyt jo, kun lähenevät aikuisuutta.

Kaikki eivät ole vanhempien vikaa. Kaikki ei myöskään ole vanhempien ansiota.

Ja niin, en silti ymmärrä vastauksestasi, miten lapsi riitelee reilusti, kun toinen tulee tönimään ja haukkumaan.

En ole tuo edellinen asiallinen vastaaja, mutta kasvatuksessa yksi ydinsana on luottamus. Lapsi voi luottaa aikuiseen ja aikuinen voi luottaa lapseen. Jos on kasvatettu empatiaan ja oikeanlaiseen riitelyyn, mihin kuuluu mm. se, että valitsee sotansa eli ei tartu ihan jokaiseen ikävään sanaan, niin ei ole koulussakaan vasta aikuisuuden kynnyksellä kykenevä elämään muiden kanssa.

Miten toimia, kun toinen tulee tönimään ja haukkumaan? Ensisijaisesti kannattaa poistua paikalta ja olla provosoitumatta. Samalla todetaan sanallisen, että ei hyväksytä toimintaa eli tönijälle sanotaan, että älä töni, haukkujalle todetaan, että en kuuntele. Ei tartuta täkyyn ja ryhdytä vastatoimiin, vaan poistutaan paikalta. Kaikki tämä kerrotaan myös kotona aikuiselle, jonka kanssa pohditaan, onko tilanne sellainen, että siihen tulee puuttua vai pelkästään tilapäistä. Kaikkeen ei tartuta! Mutta jokainen lyönti, ruhje, mikä tahansa väkivallanteko viedään tiedoksi poliisille. Jos koulussa ei itsenäisesti pyritä estämään väkivaltaa, on turha ottaa sinne yhteyttä, yleensä siellä vain hyssytellään. Lisäksi poliisin saapuminen paikalle kertoo kiusaajille, että heidän kanssaan ollaan tosissaan, kyse ei ole leikistä. Samalla se on viesti rehtorille siitä, että AVI ottaa pian yhteyttä ja kysyy, miksi koulussa ei toimita ohjeiden mukaan.

Vierailija
32/32 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hjallis ei ole julkisen vallan käyttäjä. Hän vain sattuu olemaan sellainen jota on helppo imitoida ja siis näin kiusata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi