Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti vatsalle hellävarainen rautalisä?

Vierailija
19.11.2016 |

Onko sellaista? Mulla hemoglobiinit laskenu hyvää tahtia tässä raskauden aikana ja olen syönyt välissä obsidania ja ferrodania, molempia huonoin tuloksin. Alhaisen hemoglobiinin takia on jatkuvasti heikko ja välillä aika kuvottavakin, laiska olo eikä saa juuri mitään aikaiseksi. Noi rautalisät laitto oksentamaan, eikä yhden tabun oton jälkeen pystynyt syömään moneen päivään juuri mitään=vielä heikompi olo ja maha aivan tajuttoman sekaisin muutenkin noista. Siinä on vaan se että jos hempat vielä laskee, niin joutuu tippaan ottamaan rautaa suoraan suoneen, että mielummin kokeilisin jotain toista vaihtoehtoa ensin. Mutta onko sellaista? Suosituksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii obsidan. Oon joutunut syömään sitä jo puoli vuotta kun rautavarastot oli melkein tyhjät. Syy ei koskaan selvinnyt mutta epäilen erästä lääkettä jota joudun käyttämään. Välillä maha on löysällä mutta mua se ei haittaa. Mieluummin niin kuin ummetusta.

Vierailija
2/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii obsidan. Oon joutunut syömään sitä jo puoli vuotta kun rautavarastot oli melkein tyhjät. Syy ei koskaan selvinnyt mutta epäilen erästä lääkettä jota joudun käyttämään. Välillä maha on löysällä mutta mua se ei haittaa. Mieluummin niin kuin ummetusta.

Mulle tuo ei sopinut, eikä Ferrodan vaikka molempien pitäisi olla hellävaraisia ja vatsaa ärsyttämättömiä :( Kun se yksikin tabletti aiheuttaa semmosen järkyttävän oksennustautimaisen olon, ei oo varmaan koskaan ollu yhtä pahaa oloa paitsi noroviruksen aikoihin. Aina välillä oon kokeillut noita syödä ainakin silloin tällöin jos olisi avuksi, mutta ei.. Se olo pakottaa siihen ettei voi syödä edes yhtä viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salus Floradix Kräuterblutsaft. Löytyy luontaistuotekaupoista. On ihan oikeasti tehokas ja vatsaystävällinen, en saanut tästä mitään sivuoireita ja hemppari lähti nopeasti nousuun. Olen kokeillut myös apteekissa myytäviä tablettivalmisteita ja maha ei siedä niitä yhtään. Mulle suositteltiin tätä neuvolasta raskausaikana ja ei oikeasti kannata aliarvioida tätä sen takia että on luontaistuote, kokeile!

Vierailija
4/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sopinut Retafer. Nyt ostin semmoisen kun RaMaVit jossa on c-vitamiini samassa. Olen vasta pari päivää käyttänyt mutta vielä ei ole vatsa oirehtinut mitenkään. Obsidan ei taas käy mulle.

Vierailija
5/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko, veriletut, pinaatti... Siis ihan rautapitoiset ruoat ovat ainoat "rautalisät", joita oma vatsani sietää. Joskus olen ollut ihan rautatiputuksessa, joka muuten on todella tehokas ratkaisu, mutta ei tietysti tehdä kuin vasta hemoglobiinin laskettua melko alas ja kun mitkään apteekin rautalisät eivät tule kyseeseen.

Vierailija
6/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön Ferrofortea. Pitäisi olla vatsaystävällinen ja hyvinimeytyvä.

Vierailija
7/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi ottaa rautalisää nestemäisenä ollenkaan, aiheuttaa kamalan oksureaktion :D Elivo Rauta passasi mulle, Obsidan taas laittoi mahan sekaisin.

Vierailija
8/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salus Floradix Kräuterblutsaft. Löytyy luontaistuotekaupoista. On ihan oikeasti tehokas ja vatsaystävällinen, en saanut tästä mitään sivuoireita ja hemppari lähti nopeasti nousuun. Olen kokeillut myös apteekissa myytäviä tablettivalmisteita ja maha ei siedä niitä yhtään. Mulle suositteltiin tätä neuvolasta raskausaikana ja ei oikeasti kannata aliarvioida tätä sen takia että on luontaistuote, kokeile!

Oi, kuulostaa hyvältä. Varmaan löytyis Ruohonjuuresta tai vastaavasta? Muutenkin oon yrittänyt vältellä kaikkea keinotekoista ja tämmöiset luonnollisemmat vaihtoehdot ovat kyllä hyvin tervetulleita.

Ja noita rautapitoisia ruokia olen yrittänyt popsia, mutta ne aiheuttaa ihan älytöntä närästystä :( 

Vierailija
9/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös joko Floradixia tai Floravitalia, ovat parhaimpia juuri siksi, että ovat luonnollisia. Mun lääkäri jopa varoitti noista obsidaneista ja muista, että ovat pahasta.

Ethän ota maitotuotteita yhtä aikaa? Kalsium heikentää raudan imeytymistä ja C-vitamiini tehostaa.

Vierailija
10/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös joko Floradixia tai Floravitalia, ovat parhaimpia juuri siksi, että ovat luonnollisia. Mun lääkäri jopa varoitti noista obsidaneista ja muista, että ovat pahasta.

Ethän ota maitotuotteita yhtä aikaa? Kalsium heikentää raudan imeytymistä ja C-vitamiini tehostaa.

En ottanut maitotuotteita silloin kun noita rautatabuja söin, niiden kanssa otin c-vitskupitoisia hedelmiä ja tossa Ferrodanissa itsessään oli lisäks c-vitamiinia mukana tehostamassa imeytymistä. En oo koskaan ollu mikään herkkävatsainen mutta nuo rautalisät aiheutti ihan järkyttävät olot....

Vierailija
11/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso peukku tälle, suosittelen! Ja löytyy ihan markettienkin hyllystä.

Kokeilin monia rautavalmisteita, mutta maha ei kestänyt. Kräuterblutsaft oli ainoa, joka ei vaikuttanut mahaan. Ja on oikeasti tehokas, oma hemppani nousi tämän avulla muutamassa viikossa 90-> 125!

Vierailija
12/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: voiko apteekki vaihtaa tuon rautavalmistemerkin reseptistä? Lääkäri ei suostu muuttamaan reseptiä (????) vaikka saan kauheat vatsavaivat ja oksettaa juuri tuosta Obsidanista....

Vierailija
13/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compiron FE! Sopii mun vatsalle, jolle mikään muu rautalääke ei ole sopinut. On nestemäinen ja hörppään aina appelsiinimehun kanssa niin ei maistu pahalle ja c-vit. auttaa imeytymään.

Vierailija
14/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää herranjumala ottako noita obsidaneja ja muita vastaavia etenkin, jos niistä tulee oireita. Uskokaa, mitä elimistönne yrittää teille niillä oireilla kertoa!

Vierailija
15/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kokeiltu, mutta suun kautta otettava rauta ei minulle sopinut. Retafer oli pahin oireiden aiheuttaja. Ferinject oli ainoa haitaton ja toimiva, suosittelen siis lämpimästi sitä suonensisäistä rautaa.

Vierailija
16/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kräuterblutsaftia/muita floradix -rautamehuja saa marketistakin. Prismasta ja cittarista olen molemmista löytänyt vitamiini- ja luontaistuoteosastolta. Ja suosittelen sitä, pysyi koko raskauden ajan hemoglobiini 130-140 välillä.

Vierailija
17/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: voiko apteekki vaihtaa tuon rautavalmistemerkin reseptistä? Lääkäri ei suostu muuttamaan reseptiä (????) vaikka saan kauheat vatsavaivat ja oksettaa juuri tuosta Obsidanista....

Kaikki rautavalmisteet on käsittääkseni käsikauppalääkkeitä, et tarvitse reseptiä.

Obsidania ei kannata syödä, siinä on sitä aftoja aiheuttavaa ainetta, ja jos väkisin syö sillä voi pilata suolistonsa pysyvästi.

Jos Floravitalista tulee paha olo (mulla tulee koska se on ällön makuista), niin kannattaa ottaa iso lasi tuoremehua ja ryypätä siitä hengittämättä perään. 2 tuntia syömättä ja juomatta sekä ennen että jälkeen rautalitkun juonnin, mutta älä ota aamulla tyhjään mahaan vaan iltapäivällä tai illalla. Näillä spekseillä olen itse saanut sen pysymään sisällä, ja olen tosiaan näitä huonosuolisia tiputus"asiakkaita".

Vierailija
18/21 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. En voinut käyttää mitään rautavalmisteita, kun olin raskaana. Paistoin ison paistin ja söin sitä joka päivä. Smoin kuin pakastepussista parsakaalia. Hemppa nousi tosi hyvin ja nopeasti.

Vierailija
19/21 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kräuterblutsaft sopi vatsalle viikon verran. Sitten alkoi kamala suolen kipristely. Suoli oli kipeä peräaukkoon asti. Kipu kesti pari viikkoa. Lopetettava oli sekin.

Vierailija
20/21 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan sopinut ainakin mulle, Retaferista meni vatsa ihan soossiksi. Kräuterblutsaft on -kuulemma- myös hellä vatsalle, eikä makukaan ole öklö (mun mielestä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän