Avuttomat ja aina apua vailla olevat naiset
Onko teillä muilla kokemuksia otsikon mukaisista naisista?
Itselleni on tullut hiljalleen ajatus että on olemassa tietty osa naisista sellaisa jotka eivät saa elämäänsä sillä tavalla järjestykseen ettei tarvitsisi pyydellä apua vähän väliä ja että eivät olisi ongelmissa.
Näille naisille on yhteistä, että tutuilta tai puolitutuilta pyydetään apua auton korjaukseen, tietokoneen/puhelimen korjaukseen, kyytiä, apua hajonneen pesukoneen/jääkaapin yms... kanssa. Näillä ei ole ikinä ajatuskaan maksaa avusta ja sitä ei enää muutaman kerran jälkeen edes kehtaa pyytää kun kaikesta näkee että hädin tuskin auton tankkaukseen riittää 10€ laittaa. 
Ja tässä en tarkoita normaaleita ihmisiä jotka joskus tarvitsevat apua. Se on ihan ok. Vaan juuri näitä jotka tarvitsevat apua vähän väliä ja auttaminen on aina yksipuolista.
Monella voi olla taustalla kaikenmaailman ongelmia, eroja, työttömyyttä yms... Mutta jotenkin tuntuu että yleensä se oma itsekunnioitus ja oman elämän hallinta ja vastuun kantaminen on heikkoa.
Miehistäkin löytyy kaikenmaailman reppanoita, mutta tuntuu että hekin vähemmän tarvitsee ulkopuolista apua.
Kommentit (6)
Täällä yksi jonka lähipiirissä oli useampikin tällainen. Hiljalleen vierotin heidät itsestäni, "ei ole aikaa nyt".
Kitinää tuli, mutta olen tyytyväinen. Eihän se näitä naisia muuttanut, nyt ruinaavat muilta, mutta itse olen helpottunut.
Joo tuttua on. Entinen ystäväni muuttui tällaiseksi. On nykyään tosi rasittava...
Meillä oli työpaikalla tällaisia naisia, jotka teettivät eräällä hyväntahtoislla miehllä useammankin tunnin kestäviä korjaus- ym. hommia ja mies sai palveluistaan vain tekemisen ja joskus jopa maksamisen ilon. Hyväksikäyttäjänaisten keskuudessa pettymys oli suuri ja pahat puheet alkoivat, kun tämä mies meni naimisiin "ulkopuolisen" kanssa eikä joutanut enää palvelemaan näit'ä työpaikan naisia.
Minä taidan kuulua luettelemiisi naisiin. Menin ihan hämilleni kun luin tämän tekstin. Pakko myöntää että paljon olen joutunut apua pyytämään. Yritän jatkossa tarjota omaa apuani myös vastaan.
Miehillä se on siitä kiinni, että ei kehdata pyytää apua. Yritetään pärjätä omilla, sillä se tuntuu nololta pyytää toiselta apua.
Otsikko oli provosoiva, mutta teksti hyvin ok. Näitä ressukoita on tosiaan sekä miehissä, että naisissa, ehkä enemmän naisissa. Mutta onneksi heitä ei ainakaan omassa tuttava- ja ystäväpiirissäni ole.