Voiko olla mahdollista että uusi kumppani pystyy kontrolloimaan kaikkea?
Seuraan sivusta tuttavani elämää enkä voi käsittää kuinka hänen uusi kumppaninsa määrää aivan kaikesta. Asuinpaikasta, autosta, ruuasta, lapsista, lomista jne jne.
Tuttavani vain myötäilee eikä koskaan vaadi asioiden tapahtuvan niin kuin hän haluaa. Aiemmassa elämässään oli hyvin määrätietoinen ja ehkä jopa hieman itseriittoinenkin.
Nyt häntä viedään kuin pässiä narussa ja tilanteesta kärsii jo tuttavani lapsikin.
Onko kokemuksia/näkemyksiä vastaavasta?
Itse en osaa muuta kuin kädet silmillä toivoa että tuttavani järkiintyisi ja alkaisi pitämään puoliaan. Mielestäni heidän suhde ei ole terve ja olen huolissani.
Kommentit (5)
Anna olla. Älä tunge liian lähelle tai saat pian kaverisi miehen katseen niskaasi. Kerto kaverille, että olet paikalla jos apua tarvitsee, mutta älä tee muuta.
Kaverisi, mies siis, kyllä tottuu. Maan tapa on tällainen. Jos kaverisi on nainen, sano että yrittää kestää asian kuin mies konsanaan.
Näin tapahtuu kun ollaan suhteessa väärästä syystä.
Jos kumppanini astuisi aina ylitseni kaikessa niin lähtisin ja nopeasti.
Tuossa suhteessa on sivuutettu täysin yhteinen elämä ja siihen kuuluvat kompromissit.
Jos haluaa elää täysin omilla päätöksillä ja ajatuksilla niin sinkkuna olo sopii paremmin kuin hyvin. Miksi pilata toisen elämä.
Jokainen kuitenkin elää omaa elämäänsä ja on uskomatonta kuinka annetaan toisen päättää siitä.
Joutunut persoonallisuushäiriöisen uhriksi.
Minulla vähän samankaltainen tilanne, mutta en itsekään osaa tehdä mitään. Tuntuu, että olen tulossa hulluksi.