Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä työtön/määräaikainen!

Vierailija
18.11.2016 |

Mitä v a p a a e h t o i sTYÖTÄ ajattelit ehdottaa itsesi tekevän (huom. palkatta, hallitus ei luo työpaikkoja) työkkärissä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta silloin kun olin, tein ahkerasti hyväntekeväisyyteen neuleita. Jos jään, sama kävisi. Venäläisiin orpokoteihin meni kolme kokonaista peittoa ja lisäksi tein useita tilkkuja vaaka ry:lle, lisäksi paikallisille järjestöille sukkia myyjäisiin yms. Lisäksi olen sekä työttömänä että töissä ollessa vetänyt yhtä harrastekerhoa. 

Vierailija
2/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, en nosta työttömyyskorvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Otan mieluummin karenssin ja haen sossusta rahaa kuin tee töitä ilmaiseksi.

Vierailija
4/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ihan vapaaehtoisesti hakea takaisin puhelinmyyntiin josta jäinkin työttömäksi vaikka tiedän ajatuksen olevan nykypäivänä aivan järjetön.. Mitä mieltä olette kun kyse olisi varainkeruusta hyväntekeväisyyteen? Tiedän senkin ettei monilla ole nykyään enää varaa  oikein lähteä mihinkään mukaan mutta tarkoitukseni onkin työllistyä jotenkin kun ei oikein muutakaan löydy kun tätä ihmisten vihaamaa puhelinmyyntiä.. Toivon asiallisia vastauksia ja jos lähden tuohon vapaaehtoishommaan niin sitten tekisin sitä esim. ikäihmisten tai lasten parissa, molemmista on myös jonkinverran työkokemusta ja jos joku ihmettelee miksen ole hoiva-alalla niin terveyspuoli alkoi olla esteenä..

Vierailija
5/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousu

Vierailija
6/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, palkaton pakkotyö kiinostaa kuin kilo paskaa.

Vierailija
7/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Otan mieluummin karenssin ja haen sossusta rahaa kuin tee töitä ilmaiseksi.

Sehän ei onnistu, vaan joudut ensin hakemaan työttömyyskorvausta.

Vierailija
8/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta jos olisin tuossa pakkotyötilanteessa, niin yrittäisin keksiä jonkun opiskelun, jota vastaan sen tuen sitten saisi.

Vierailija
9/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa teen vapaaehtoistyötä, siis nimenomaan VAPAAehtoistyötä, syystä että huvittaa. Mut mun vapaaehtoistyö ei tod kuulu jollekin työkkärin tms. mulkulle pätkän vertaa. 😊

Vierailija
10/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan onko se niin, että sossu maksaa kiltisti kaikille, jotka ovat itse karenssinsa hankkineet?

Vierailija
11/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin jotain. Sehän on myös mahdollista, ei tarvitse olla välttämättä työtä mitä tekee.

Vierailija
12/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa teen vapaaehtoistyötä, siis nimenomaan VAPAAehtoistyötä, syystä että huvittaa. Mut mun vapaaehtoistyö ei tod kuulu jollekin työkkärin tms. mulkulle pätkän vertaa. 😊

Ei kuulukaan. Jos on pakko tehdä töitä työttömyystukea saadakseen, pitää tukea alkaa nimittää jollain ihan muulla sanalla, vaikkapa työkorvaus (palkka on liian korkealentoinen siitä summasta).

Vierailija
13/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeutettu ansiosidonnaiseen, joten asia ei koske minua. Vapaaehtoistyösäännös koskee vain työmarkkinatuelle pudonneita pitkäaikaistyöttömiä.

Mietin tässä vaan sitä, että miten vastavalmistuneet, joiden työssäoloehto ei ole vielä täyttynyt? Pitääkö heidänkin alkaa tehdä vapaaehtoistyötä työnhaun sijaan?

Vierailija
14/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Mä olen työmarkkinatuella tällä hetkellä ja jos toi vapaaehtoisjuttu tulee voimaan niin sanon vaan että ei kiinnosta, jolloin saan karenssin ja menen sitten sossun luukulle (tai no Kelahan se viissiin ensi vuodesta lähtien toimeentulotuen maksaa). Sitten karenssin päätyttyä olen taas velvoitettu hakemaan työmarkkinatukea, jolloin haen sitä, mutta saan taas heti karenssin koska en suostu orjatöihin joten palaan sossun luukulle. Ja näin se elämä pyörii :)

Vierailija
15/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni ei vapaaehtoistyötä tehdä työkkärissä vaan jossakin yhteisössä. Voisin taas alkaa kehittelemään jotain kylätoimintaa muiden kaltaisteni kanssa, eli jotain järkevää toimintaa vähintään kerran viikossa.

Lähdetään vaikka porukalla marjaan ja sienimetsään - ai hitsi, eihän se nyt muutamaan kuukauteen onnistu eikä ole käpyjenkeräystäkään tiedossa. No käydään sitten vaikka pilkillä.

Vierailija
16/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyökin ärsyttää niin vapaaehtoinen työ päivärahaa vastaan saa jo ajatuksena aikaan vitutuksen. Eikä se ole vapaaehtoista kun uhataan karenssilla. Suomesta on sipilän kaudella tullut aivan sairas paikka. Työttömiä syyllistetään siitä ettei töitä ole.

Vierailija
17/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Mä olen työmarkkinatuella tällä hetkellä ja jos toi vapaaehtoisjuttu tulee voimaan niin sanon vaan että ei kiinnosta, jolloin saan karenssin ja menen sitten sossun luukulle (tai no Kelahan se viissiin ensi vuodesta lähtien toimeentulotuen maksaa). Sitten karenssin päätyttyä olen taas velvoitettu hakemaan työmarkkinatukea, jolloin haen sitä, mutta saan taas heti karenssin koska en suostu orjatöihin joten palaan sossun luukulle. Ja näin se elämä pyörii :)

En tunne sossun toimintaa, mutta luulin, että työttömyyskorvaus lasketaan tuloksi joka tapauksessa, koska jokaisella on siihen oikeus.

Vierailija
18/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeutettu ansiosidonnaiseen, joten asia ei koske minua. Vapaaehtoistyösäännös koskee vain työmarkkinatuelle pudonneita pitkäaikaistyöttömiä.

Mietin tässä vaan sitä, että miten vastavalmistuneet, joiden työssäoloehto ei ole vielä täyttynyt? Pitääkö heidänkin alkaa tehdä vapaaehtoistyötä työnhaun sijaan?

No tätä minäkin mietin. En ole "pudonnut" työmarkkinatuelle, koska en ole ikinä sen yläpuolella ollutkaan. Olen vastavalmistunut eikä mun työssäoloehto ole täyttynyt.

Vierailija
19/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyteeni kuuluu ahkerasti pillun jakaminen baareissa ilmaiseksi.

Vierailija
20/37 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvasti ottaa karenssia niin eikä ne tuet vähene joka kerralla? Eikai kukaan nyt pärjää muutamalla satasella kuukaudessa jos on vuokrakin maksettavana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi