Mitä ostatte joululahjaksi anopille ja appiukolle?
Anopilla ja appiukolla ei ollut toiveita,aikaisempina vuosina ostanut mm.muumikuppeja ja alvar aallon tuikkukynttilä juttuja.anoppi ei käytä meikkejä tai hajuvesiä eikä appiukkokaan käytä hajusteita.molemmille kuitenkin ois kiva jotain hankkia.mitä noin 60 nainen ja 65 vuotias mies voisi tarvita? Korujakaan ei kumpikaan käytä.mun pää ihan tyhjä auttakaa :D
Kommentit (24)
Helpoiten asia hoituu, kun nainen ostaa omille vanhemmilleen lahjat ja mies omille. Niin me on tehty.
Anopille en mitään, appiukolle teetän kuvakirjan (vuosittainen perinne) ja teen piparkakkutalon tmv.
Ennen kuin kukaan ehtii kommentoimaan enempiä, anoppi on kuollut.
En tiedä, mitä mies on ajatellut äidilleen lahjaksi. Appiukko saa kynttilän haudalle.
Teen heille tilkkupeiton miehen vanhoista boksereista.
Lahjakortti esim. ravintolaan tai kauppaan? Konserttiin tai stand up-showhun? Teatteriin?
Voisiko olla jokin, mihin menisitte kaikki yhdessä, esim. viikonloppu kylpylässä? Omat vanhempani ja puolison vanhemmat arvostavat eniten lahjoja, jotka ovat sellaisia jotka käytämme yhdessä. Olemme käyneet yhdessä syömässä eri kaupungissa ( pienemmän budjetin lahja ) ja lomareissulla ( kalliimpi lahja) .
Ei tarvitse olla mitään konkreettista, vaan jokin josta jää kivoja muistoja mieleen.
En jaksa ymmärtää tätä aikuisten kesken vaihdettavia joululahjoja. Kaikilla on kaapit täynnä roinaa muutenkin.
Kirja tai jokin herkkukori, jossa kaikkea kivaa: oliiviöljyä, kahvia, suklaata, keksiä, viiniä jne... Riippuen siitä mitä syövät.
Mä olen ostanut mm. Marja Kurjelta huivin, käsineitä ja kravatin.
Aikuiselle miehelle on tosi vaikea ostaa mitään! Tänä vuonna ajattelin sellaista kiukaalle laitettavaa makkaraputkea :D
Onko heillä saunaa? Pellavaiset laudeliinat+löylytuoksu/ pesukinnas.
Herkkukori: Suklaata tai muuta tykkäämäänsä karkkia, jotain parempaa hilloa, keksilajitelma, joku suolainen säilyke makunsa mukaan (hirveä, villisikaa esim.), glögiä tai viinipullo, pähkinöitä.
Itse annan tänä vuonna viiniä ja suklaata, ehkä joku kaunis kuusenkoriste, syystä että kielsin heitä lahjomasta meitä millään sen isommalla.
Yleensä molemmille kirjat, ovat lukuihmisiä. Joskus ollaan ostettu kausikortti teatteriin tai leffaan, viime vuonna museokortit.
En mitään!
Jos haluat jotain viedä niin jotain omatekemiä joululeivonnaisia.
Omalle äidille kelpaisi jokin joulukukka-asetelma, isälle ehkä Rapalan vuosiuistin vaikkei mikään erikoinen kalamies olekaan.
Anoppi ja appi ovat noin kymmenen vuotta nuorempia, kovia menemään milloin minnekin. Leffaliput tai joku muu aktiviteettilahjakortti olisi varmasti osuva. Viinipullot joulupöytään myös ovat aina kelvanneet, vaikken itse alkoholilahjoja tykkää antaa enkä saada.
Toisaalta uskon, että molemmille mieluisin lahja on saada lapset perheineen joulun aikaan kyläilemään.
Me ollaan ostettu anopille kirppikseltä iittalan iso tuikkukippo johon ostetaan sit nätti iso kynttilä ja kääritään sellofaaniin ja lahjanauhaan. Viime vuonna annettiin samantyylinen lahja ja anoppi spekuloi oikein ääneen että nyt on ihan iittalan liikkeessä käyty ostoksilla. Eli kirpparilta ajateltiin tänä vuonnakin ostaa jotain hyvää tavaraa lahjoiksi, kaiken ei tarvitse olla uutta ja kallista.
En ole miettinyt. Miehen päänvaiva miettiä vanhemmilleen lahjat.
Emme vaihda aikuisten kanssa lahjoja. Mutta kirja on sitten se, mitä ostetaan jos ostetaan.
Jos appi ja anoppi lukee, kirjoja katselemaan. Uusin dekkari ja uusi kohtuullinen hömppä, Pehkonen suomalaisista, Riley käännöshömpästä
Ostan Aarikan korun anopille ja vaikka löylykauhan apelle.
Ei ole anoppi eikä appiukko elossa, puolison sisarukset ovat ja se on hän, joka huolehtii heidän lahjoistaan. Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että asia kuuluisi minulle.
Vien vanhemmille joulukukkia kunnon hienon asetelman tai useammankin. Joskus ostin käyttövaatettakin, mutta enää ei oikein voi, kun parin viime vuoden ostokset on muistisairas äiti ihan heti piilottanut jonnekin vintin uumeniin laatikkojen alle jonnekin komeroista
En mitään koska en osta muillekaan.