Jos hallitus tekee minusta orjan tulee työnjälki olemaan sen mukaista
Hallitus siis valmistelee sitä että työttömien olisi PAKKO tehdä "vapaaehtoistyötä". Mikä siinä. Mutta ainakin minun tapauksessani työn jälki tulee olemaan luokatonta.
ps ymmärtääköhän hallituksessa kukaan että se aika on sitten pois työnhausta?
Kommentit (24)
Montako tuntia päivässä käytät aktiiviseen työnhakuun?
No minä käytän ainakin työnhakuun joka päivä 6-8 tuntia. Sen verran menee aina uusien hakemusten ja seeveen muokkaamiseen. Jos pakotetaan menemään päiviksi johonkin hömppään niin en pysty kunnolla hakemaan töitä prkl.
Jep, oma jälkeni tulee olemaan myös huonoa jos tuollaiseen päädyn.
Miksi hallitus ei yhtä suurella innolla yritä luoda niitä oikeita työpaikkoja, joista maksetaan ihan oikeaa palkkaa? No ei kiinnosta ja miksi kiinnostaisi kun näin saadaan lähes ilmaista työvoimaa (orjia).
Olen hakenut töitä vanhusten avustajana, vaan eipä ole löytynyt, mutta lapsiperheet uikuttavat tarvitsevansa piikaa. En menisi lapsiperheeseen edes palkattunakaan, vanhuksia voisin hyvinkin autella vapaaehtoisena muutaman tunnin viikossa. Mutta toisaalta nämä vapaaehtoishommat vievät sitten taas töitä niiltä, ketkä hakevat ihan oikeita palkkatöitä. Eli suo siellä vetelä täällä. Vapaaehtoistyö voisi toimia niin, että ensin voisi olla vaikka vanhuksella vapaaehtoisena ja jos homma toimisi hyvin, tehtäisiin sitten se oikea palkkatyösoppari. Vapaaehtoistyötä voisi tehdä vaikka 2-3 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
No minä käytän ainakin työnhakuun joka päivä 6-8 tuntia. Sen verran menee aina uusien hakemusten ja seeveen muokkaamiseen. Jos pakotetaan menemään päiviksi johonkin hömppään niin en pysty kunnolla hakemaan töitä prkl.
Kuka muka oikeasti tekisi näin :DD
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako, lusmu?
:D
Sinä ja kaltaisesi ette ilmeisesti ymmärrä, että nämä ilmaistyöt vähentävät ihan oikeita palkattuja työpaikkoja. Mitä enemmän näitä pakotetaan, sitä vähemmän tarvitaan enää oikeita työntekijöitä ja pian harvalle maksetaan enää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä uusi cv? Noin paljon hakemuksia ja vapaita työpaikkoja. No onhan kumma ettei natsaa...
Samaa mieltä! Onneksi sossunluukulta saa rahaa, jos ei muualta. Jos kaikki suostuisivat ilmaistyöhön, taloudellinen tilanne huononisi entisestään.
Jos kaikki saisivat kunnon palkkaa työstään, myös ostovoima kasvaisi ja talous lähtisi nousuun.
Aiheutan miljoonavahingot.
Kytken jäteveden ja juomaveden ristiin. Piikitän käytetyillä ruiskuilla. Sammutan työkoneen junanraiteille. Pudotan rautakangen raamisahaan. Vedän kaivinkoneen muuntajaan että pimenee koko eteläsuomi. Jätän jalkeluauton ilman käsijarrua ylämäkeen ja poistun autosta.
Ehkä saisin potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako, lusmu?
:DSinä ja kaltaisesi ette ilmeisesti ymmärrä, että nämä ilmaistyöt vähentävät ihan oikeita palkattuja työpaikkoja. Mitä enemmän näitä pakotetaan, sitä vähemmän tarvitaan enää oikeita työntekijöitä ja pian harvalle maksetaan enää palkkaa.
Nimenomaan. Ei totakaan vittuilijaa (joka on tod näk kyllä joku äitinsä helmoissa elävä trolli) enää hihitytä kun työpaikka menee sen takia että sen työt teetetään ilmaiseksi orjilla. Vielä vähemmän hihityttää siinä vaiheessa kun hänkin huomaa olevansa orja.
Millä tuohon orjatyöhön pakotetaan jos vaan kieltäytyy? Heilahtaako häkki vai lakkaako tuen rippeet?
Mä olen ollut vasta 5 vkoa työttömänä, enkä ole tehnyt ensimmäistäkään hakemusta. Olen vain siivonnut kaappeja, tehnyt tarkasti harkittuja joululahjaostoksia, nukkunut päiväunia, itkenyt entisen työpaikkani aiheuttamaa pahaa oloa, olen tuntenut lähes suunnatonta vihaa ja kuvotusta. Haen ja vien lapsen päiväkotiin. Teen ruoan. Leikitään.
Mä en toivo yleensä kenellekkään pahaa, mutta eräälle naiselle toivon suurta kärsimystä elämänsä loppuun saakka! Jos tässä maailmassa on mitään jumalaa, vaikka siihen en uskokkaan, niin voisitko jumala kurittaa paskapäitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä uusi cv? Noin paljon hakemuksia ja vapaita työpaikkoja. No onhan kumma ettei natsaa...
No kuule. Olen akateeminen Helsingissä. Juuri äsken alkanut etsimään työtä, hakualueena myös naapurikunnat. Kyllä vapaita työpaikkoja ilmoitellaan monta viikossa ja lisäksi haen piilotyöpaikkoja. Teen jokaiseen paikkaan juuri sitä työtä varten räätälöidyn hakemuksen ja cv:n. Cv:n osalta muokkaan aiemmasta työkokemuksesta esille haettavan työn kannalta olennaiset asiat. En usko yleisluontoisiin cv-teksteihin, mielestäni ne pitää räätälöidä haettavan työn kannalta olennaisiin asioihin. Kyllä siihen aikaa aika paljon menee, joka viikko kun hakee useampaa työpaikkaa. Ja miksikö? Koska todellakin haluan saada työn.
Vierailija kirjoitti:
Millä tuohon orjatyöhön pakotetaan jos vaan kieltäytyy? Heilahtaako häkki vai lakkaako tuen rippeet?
Ei tarvi mennä "orjatyöhön". Kerrot vaan, että et tarvi mitään tukia ja avustuksia vaan pärjäät omillasi, niin kukaan ei ole pakottamassa mihinkään.
Olen jo jonkin aikaa miettinyt että pian on helpompi olla ikuinen opiskelija kuin työtön, ainakin se olisi mielekkäämpää. Vituttaa se kyyläys mitä pian tulee niiden työttömien haastatteluiden osalta ja nyt tämä että pakotetaan "vapaa-ehtoistöihin" ja varmaan heikentävät pian sitä työmarkkinatukea.
Opiskelijana riittää kun käy koulussa, saa ilmasen ruuan ja toki tulee jotain juttuja mitä pitää tehä vapaalla mut ne voi jättää tekemättä kun sanoo vaan ettei osannut tai jotain. Opiskelija alkaa saada elokuussa 2017 yleistä asumistukea joka nostaa tuloja, asumistuki ((hesessä yksinasuvalle 400€/kk)) ja opintoraha riittää hyvin yksiön vuokraan isommassa kaupungissa ja siihen lisäks laina ja mahdollinen pieni määrä toimeentulotukea niin elää ihan hyvin.
Vaikka lainanottaminen vituttaakin niin säästyypä noilta kyykytyksiltä. Lisäksi jos välillä tuee fiilis et vois tehä töitäkin kun opiskelijat on joillakin aloilla haluttuja työntekijöitä niin saa tienata kuukaudessa yli 600€ ennen ku tuet laskee. Työtön saa tienata vain 300 ja sekin vissiin oli kusetusta tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Aiheutan miljoonavahingot.
Kytken jäteveden ja juomaveden ristiin. Piikitän käytetyillä ruiskuilla. Sammutan työkoneen junanraiteille. Pudotan rautakangen raamisahaan. Vedän kaivinkoneen muuntajaan että pimenee koko eteläsuomi. Jätän jalkeluauton ilman käsijarrua ylämäkeen ja poistun autosta.
Ehkä saisin potkut.
Mulla olis just hyvä homma sulle.
Terrafamen uraanikaivoksiin tarvittais tunnelinperälle yksi dynamiitinkäsittelijä.
Mikä olis hyvä kosto entiselle työnantajalle? En haluaisi viedä käräjille koska se on pitkä prosessi, enkä voi edes koska itse irtisanouduin painostuksesta (3kk karenssi). En halua myöskään että entiset kollegat joutuisivat kärsimään. Sydämeni pohjasta vaan vihaan kaikkea pahaa mitä eräs teki minulle muutaman kaverinsa myötäillessä. Mä en ymmärrä miten niin kylmää ja itsekästä ihmistä voi edes olla olemassa? Mä en ymmärrä miten joku haluaa satuttaa pienen lapsen äitiä. Mulla on niin paha olo kaikesta, että en pysty edes hakemaan töitä. Itken jatkuvasti. En ole oikeutettu enää työterveyteen, jossa oli lääkäri joka tiesi työpaikkamme tilanteen. Siis tottakai voin sinne mennä, mutta maksan 80€ käynnistä!
Mun on hirveän vaikea ymmärtää miten muut ihmiset voivat elää itsensä kanssa jos tietävät miten asiat on.
Olen samaa mieltä ap!