Jos hallitus tekee minusta orjan tulee työnjälki olemaan sen mukaista
Hallitus siis valmistelee sitä että työttömien olisi PAKKO tehdä "vapaaehtoistyötä". Mikä siinä. Mutta ainakin minun tapauksessani työn jälki tulee olemaan luokatonta.
ps ymmärtääköhän hallituksessa kukaan että se aika on sitten pois työnhausta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus siis valmistelee sitä että työttömien olisi PAKKO tehdä "vapaaehtoistyötä". Mikä siinä. Mutta ainakin minun tapauksessani työn jälki tulee olemaan luokatonta.
ps ymmärtääköhän hallituksessa kukaan että se aika on sitten pois työnhausta?
Veikkaan että koko elämäsi on yhtä luokatonta... :)
Mutta kiukuttele vaan ja syytä muita!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija alkaa saada elokuussa 2017 yleistä asumistukea joka nostaa tuloja, asumistuki ((hesessä yksinasuvalle 400€/kk)) ja opintoraha riittää hyvin yksiön vuokraan isommassa kaupungissa ja siihen lisäks laina ja mahdollinen pieni määrä toimeentulotukea niin elää ihan hyvin.
Ei opintorahaa kaiketi loputtomiin saa.
Olen itse saanut onneksi käydä töissä, ja työni laatua on aina kiitelty. Takaan, että tämä tulee muuttumaan jos joudun työttömäksi ja pakotettuna johonkin palkattomaan orjatyöhön. Vahinkoja nimittäin sattuu, yllättävän paljon ja yllättävän kalliiksi tulevia sellaisia.
Onko sulla sisäpiiritietoa miten tuo asumistukeen liittyvä uudistus toteutetaan? Jos ei ole niin olen lähes 100% varma, hallituksen tähän mennessä tekemien päätösten perusteella että se toteutetaan siten että laina lasketaan opiskelijan tuloksi vaikka sitä ei ottaisikaan.
Jälleen kerran, ne jotka ovat ryssineet luottotietonsa ovat ns paremmassa asemassa koska laina ei ole vaihtoehto mutta luultavasti niille jotka sitä saavat, se lasketaan tuloksi riippumatta siitä otatko vai et. Ymmärtääkseni näin tehdään sossussa jo nyt niiden kohdalla joilla luottotiedot on puhtaat.