Työtön! Aiotko hakea töihin Uuteenkaupunkiin mersuja tekemään?
Kommentit (41)
En aio rikkoa kolmivuotiaalta perhettä lähtemällä monen sadan kilometrin päähän töihin. Miehen yritys ja yrityksen asiakaskunta sitovat perhettämme tälle paikkakunnalle, joka on kuitenkin kasvukeskus eikä mikään takahikiä. Mahdollisuudet löytää töitä täällä ovat ihan kelvolliset ja täällä on myös monia oppilaitoksia, jossa voin kouluttautua tarvittaessa uuteen ammattiin.
Opiskelen korkeakoulututkintoa, aion hakea tuotantotyöntekijäksi.
En, koska en asu lähelläkään Uuttakaupunkia ja luen pääsykokeita varten. Kolmanneksi minua ei kiinnosta autot ja niiden valmistus pätkän vertaa. Neljänneksi en halua muuttaa tuollaiseen tuppukylään.
Olen kyllä ihan varma, että nuo työpaikat täyttyvät ja niistä tullaan jo kilpailemaan jonkun ajan päästä.
Sinäänsä mitään estettä muuttamiselle ei olisi, koska minulla on erittäin vähän siteitä nykyiseen asuinpaikkakuntaani. Tosin tuolta olisi aika hankala käydä vanhemmillani ja sisaruksillani.
En olrn juuri valmistunut ammattiin ja haen oman alani tai edes sitä lähellä olevia tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
En, kun joutuisin heräämään aamulla ja ei olisi näin vapaata kuin nyt ja palkka on suunnilleen sama kuin tuet.
Tuet liki 3000 €? :O
Aion. Jos palkkaavat minut, niin pitää löytää jokin huone vuokralle. Kotini pidän Helsingissä vaikka olenkin perheetön.
En usko että valitsisivat. Mulla on nivelreuma ja tuossa työssä tarvitaan sorminäppäryyttä.
Vierailija kirjoitti:
En, kun joutuisin heräämään aamulla ja ei olisi näin vapaata kuin nyt ja palkka on suunnilleen sama kuin tuet.
Mene muualle trollailemaan, työttömien vihaaja.
En aio. Perheeni asuu toisella puolella Suomea. Sekö pitäisi rikkoa?
On mahdollista, että olen työtön ensi vuonna. Valmistun korkeakoulusta kuukauden päästä ja on helsinkiläinen, joten ei, en nyt ensimmäiseksi hakisi duunarityötä toimialalta, joka ei liity opintoihini.
Kaiken maailman sihteeri paikkoja avautuu täällä jatkuvasti vaikka ne ei niin innosta ja kaipa omalla kokemuksellani saisi jonkin aspatyön jos en jostain syystä halua jatkaa kassahommia myös valmistuttuani.
Täältäkö Opteam tosiaan rekrytoi niitä autonvalmistajia?
Kampanjoitteko myös Ylilaudalla ja Suomi24:ssä yhtä aktiivisesti?
En.
Syitä on monia 😝
Matkaa sinne on yli 500 km. Minulla ei ole ajokorttia ja julkisilla arvioitu matka-aika on yli 15 tuntia.
Haluan asua perheeni kanssa eikä miehen kannata irtisanoutua työstään. Meillä tulot tippuisivat dramaattisesti vaikka mieskin saisi töitä sieltä autotehtaasta.
Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä enkä pysty tekemään yli 5 tunnin työpäivää. En pysy hereillä pidempää aikaa yhtäjaksoisesti.
En usko että minua huolittaisiin autotehtaalle töihin, sillä kärsin tasapaino- ja koordinaatio -ongelmista. Lisäksi minulla kädet tärisee ja pudottelen tavaroita. Olen myös kömpelö ja hidas. Nämä ovat kaikki sairauden oireita.
Lääkäri on kieltänyt vuorotyön enkä pääsisi läpi terveystarkastuksesta.
Sairauteeni ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä. Ainoastaan sairauden etenemistä voidaan hidastaa.
No en hae, ei kiinnosta.
Sitten ne ääneen lausutut syyt on perhesiteet, lasten koulu, haen koulutukseen täällä, työmatkat 500 km, masennus, lapsuuden traumat, väärä koulutus, kissat ja onhan niitä syitä.
En koska aloitan huomattavasti mielenkiintoisemmissa hommissa tuplaten paremmalla palkalla (kuin autotehtaalla) vuoden alusta.
Vierailija kirjoitti:
Täältäkö Opteam tosiaan rekrytoi niitä autonvalmistajia?
Kampanjoitteko myös Ylilaudalla ja Suomi24:ssä yhtä aktiivisesti?
Ylilaudalta löytyy kaikkien alojen ammattilaiset, enkä edes valehtele. Lasten seassa on oikeasti fiksua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Perheeni asuu toisella puolella Suomea. Sekö pitäisi rikkoa?
Ainakin se pitää elättää. Kautta historian on käyty perheelle leipää hakemassa pitkänkin matkan päästä.
En hae. Liian pieni palkka enkä rupea tekemään vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et hae niin mikä on syy?
No sinä olet siis lähettänyt jo hakemuksesi sinne ja haet kavereita lähtemään mukaan ?
Vai haluatko vain leikkiä TE-kuulustelijaa oman työttömän elämäsi täyttämiseksi ja auktoriteetinkaipuusi tyydyttämistarkoituksessa ?