Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja: Vuokria voisi alentaa 500€/kk, ja silti asunnot tuottaisivat voittoa

Vierailija
17.11.2016 |

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/208373-kansanedustaja-vvo-voisi-alenta…

"Kansanedustaja Sari Tanuksen (kd.) mielestä pääkaupunkiseudulla on vääristynyt tilanne korkeiden asumiskustannusten ja asumistukijärjestelmän vuoksi.

– Hyvä esimerkki uskomattomasta asuntobisneksestä on pääosin ammattiliittojen omistama VVO. Se teki viime vuonna 371 milj. liikevaihdolla uskomattomat 225 milj. euroa voittoa, Tanus sanoo kannanotossaan.

– VVO omisti viime vuonna 32500 asuntoa, joita se vuokraa. Jos se alentaisi jokaisen asuntonsa vuokraa 500e/kk, saisi se kuitenkin voittoa vielä 30 milj. euroa eli yli 8 % liikevaihdosta, Tanus jatkaa.

Tanus toteaa kuitenkin, ettei VVO:ta voi yksin laittaa tikun nokkaan, sillä se hallitsee vain neljää prosenttia vuokramarkkinoista."

No, lampaat äänestää ensi vuonnakin SDP-KOK-KESK akselin valtaan, niinkuin viimeiset 50 vuotta, ja mikään ei muutu. Mutta kovasti mutistaan kädet nyrkissä taskussa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä asumistukia / vuokria mikään puolue halua muuttaa.

Vierailija
2/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä asumistukia / vuokria mikään puolue halua muuttaa.

Ei tietenkään, miksi haluaisi? Kun kansa ei millään tavalla tuo ilmi että asialle pitäisi tehdä jotain, miksi mikään puolue ajaisi asiaa? Päinvastoin, kansa KANNATTAA puolueita jotka ovat tämän tilanteen saaneet aikaan. Miksi ihmeessä siis syntyisi vastavoimaa?

Mitä mahdat tuumia, tapahtuisiko mitään jos KOK-SDP-KESK kannatus tippuisi 2-3 prosenttiin?

Kysyisikö joku ehkä, että "mikäs teitä nyt vaivaa, mitä te oikeen haluutte?"

No, nyt ei ainakaan kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt sanoisin, että ei toi voi pitää paikkaansa. Minä vuokraan esimerkiksi kaksiota, jonka vuokra on 850€ Tampereen keskustasta. Sen vastike on 250€/kk. Asunnon hankintahintaa ei välistä jäävällä summalla pysty kuolettamaan 15 vuodessa (pankin maksimimaksuaika kun kyseessä ei ole oma asunto) vaan pitää maksaa omasta pussista lisää. Jos vuokraa nyt pienennettäisiin 500 eurolla, homma muuttuisi aivan mahdottomaksi.

Nyt joku sanoo, että asuntojen ostohinnat laskevat sitten, mitta enpä usko. Minä olen nimittäin myös rakentanut omakotitaloja, eikä niitä pysty sen halvemmalla rakentamaan. Juuri ja juuri saa rakennuskulut pois kun myy näillä hinnoilla, eikä rakennuskuluihin silloin sisälly työpalkkoja. Siksi viimeksi rakentamamme omakotitalo onkin nyt vuokralla. Ei niin, että siitäkään voittoa saisi, mutta pysyy ainakin omaisuus itsellä.

Vierailija
4/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrani laskisi 500 eurolla, en tarvitsisi lainkaan asumistukea.

T: VVO:n vuokralainen, pienipalkkainen yh

Vierailija
5/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sanoisin, että ei toi voi pitää paikkaansa. Minä vuokraan esimerkiksi kaksiota, jonka vuokra on 850€ Tampereen keskustasta. Sen vastike on 250€/kk. Asunnon hankintahintaa ei välistä jäävällä summalla pysty kuolettamaan 15 vuodessa (pankin maksimimaksuaika kun kyseessä ei ole oma asunto) vaan pitää maksaa omasta pussista lisää. Jos vuokraa nyt pienennettäisiin 500 eurolla, homma muuttuisi aivan mahdottomaksi.

Nyt joku sanoo, että asuntojen ostohinnat laskevat sitten, mitta enpä usko. Minä olen nimittäin myös rakentanut omakotitaloja, eikä niitä pysty sen halvemmalla rakentamaan. Juuri ja juuri saa rakennuskulut pois kun myy näillä hinnoilla, eikä rakennuskuluihin silloin sisälly työpalkkoja. Siksi viimeksi rakentamamme omakotitalo onkin nyt vuokralla. Ei niin, että siitäkään voittoa saisi, mutta pysyy ainakin omaisuus itsellä.

Ei tietenkään koske kaikkia asuntoja. Eiköhän PK-seudun asunnot ole suurin konnakopla, mutta aloituksessa on kyse vain VVO:n asunnoista.

Vierailija
6/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrani laskisi viidelläsadalla eurolla, pystyisin elämään pulloja keräämällä :D

Vierailija
7/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää ensi vaaleissa kristillisdemokraatteja. Vaikka ette jakaisi samaa vakaumusta, niin heillä on ihimillistä politiikkaa, johon varmasti monet voivat samaistua.

Vierailija
8/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun leikattais vielä elintasomaahanmuutto pois, niin sais 50€/kk (3,5Miljrd : 6milj : 12kk) millä ostaa vähän makkaraa, niin johan elämä hymyilis!

Vierailija
9/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Vuokra 1000 euroa, vastikkeet 550 euroa. Jäisin 50 euroa miinukselle

Vierailija
10/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi sitten vuokra 8 euroa / kk. Pojalleni vuokranantaja joutuisi maksamaan. 

Vierailija
11/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi sitten vuokra 8 euroa / kk. Pojalleni vuokranantaja joutuisi maksamaan. 

Edelleen, ei koske Hämeen Perä-Perälän 1920-luvun vuokrakämppää. Jos ette jaksa lukea aloitusta lukekaa edes siihen tulleet kommentit.

Vierailija
12/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi ihan hirveä vuokra. Me asutaan nelikkoa Tampereella, kävelymatkan päässä keskustassa ja sama vuokra.

Vierailija
13/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi ihan hirveä vuokra. Me asutaan nelikkoa Tampereella, kävelymatkan päässä keskustassa ja sama vuokra.

Enpä usko. Ehkä jossain multsun neukkukuutiossa, mutta kävelymatka on sieltä jo yli tunnin keskustaan.

Vierailija
14/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, ei koske Hämeen Perä-Perälän 1920-luvun vuokrakämppää. Jos ette jaksa lukea aloitusta lukekaa edes siihen tulleet kommentit.

Ei ole helsingissä, mutta tämä on alle 10 vuotta vanha 35 neliön saunallinen yksiö kävelymatkan päässä keskisuuren kaupungin kesklustasta, vuokraan kuuluu myös autopistokepaikka. Vuokra 520 euroa kk, josta vesimaksun osuus 12 euroa, tasataan kun tasauslasku tulee. Eli vuokra on oikeasti siis 508 euroa. Pojalla on vähän pienempi yksiö alueella, jossa asunnot ovat keskustan hinnoissa oppilaitosten läheisyyden vuoksi, se on rakennettu 2002. Siitäkin kävelymatka keskustaan. 

Vierailija
15/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helsingissä, mutta tämä on alle 10 vuotta vanha 35 neliön saunallinen yksiö kävelymatkan päässä keskisuuren kaupungin kesklustasta, vuokraan kuuluu myös autopistokepaikka. Vuokra 520 euroa kk, josta vesimaksun osuus 12 euroa, tasataan kun tasauslasku tulee. Eli vuokra on oikeasti siis 508 euroa. Pojalla on vähän pienempi yksiö alueella, jossa asunnot ovat keskustan hinnoissa oppilaitosten läheisyyden vuoksi, se on rakennettu 2002. Siitäkin kävelymatka keskustaan. 

Ja miljoonannen kerran: Ei koske kaikkia asuntoja.

Vierailija
16/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää ensi vaaleissa kristillisdemokraatteja. Vaikka ette jakaisi samaa vakaumusta, niin heillä on ihimillistä politiikkaa, johon varmasti monet voivat samaistua.

Jos on niin tyhmä että opposition halpa populismi menee läpi.

Vierailija
17/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrani laskisi 500 eurolla, en tarvitsisi lainkaan asumistukea.

T: VVO:n vuokralainen, pienipalkkainen yh

Sehän kuulostaa ihan järjettömältä, että eletään "hyvinvointiyhteiskunnassa", jossa 60 % vuokralla asujista tarvitsee tukea pystyäkseen asumaan vuokralla.

Sääli, että fiksuja demareita on niin vähän ja vastaavasti suhteessa enemmän on sitten näitä kimmokiljusia, jotka ulosmittaavat kaiken mahdollisen ja vielä toisilta sukupolviltakin, jos suinkin onnistuisi.

Vierailija
18/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas nainen on esitellyt älykkyytensä tason. Lisää vaan naisia politiikkaan niin saadaan Suomi tuhottua nopeammin.

Vierailija
19/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät vastustaisi perustuloa, niin saattaisin äänestää. Tällä hetkellä kuitenkin kaikista tärkeintä olisi saada perustulo, että työttömien kyykyttäminen loppuisi ja työttömät voisivat elää ihmisarvoista elämää.

Vierailija
20/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin kauan kun yhteiskunta maksaa vuokralaisen vuokran,niin niinkauan vuokrat pysyvät korkeina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän