Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä joululahjaksi 2,5-vuotiaalle ja kuinka paljon lahjoja?

Vierailija
17.11.2016 |

Mitä antaisitte joululahjaksi 2,5-vuotiaalle? Onko mielestänne paha, jos annamme vain pari lahjaa?

Minusta on ihanaa antaa lahjoja tytöllemme ja nähdä hänen innostuksen, mutta meillä on pieni asunto ja paljon tavaraa jo ennestään, uudelle ei todellakaan ole tarvetta eikä tilaa. Sukulaisilta ei todennäköisesti lahjoja ole tulossa ollenkaan (ainakaan aiempina jouluina tai merkkipäivinä ei ole saanut), kummilta tulee varmaan yksi pehmeä paketti. Olemme ajatelleet ostaa yhden satukokoelmakirjan kirjasarjasta, josta lapsi pitää, ja ehkä jonkun uuden palapelin. Vaikka lapsi ei vielä ymmärrä niin paljoa joululahjojen päälle, pitäisikö meidän hankkia lapselle enemmän lahjoja vain lahjonnan vuoksi? Ainakin oma äitini oli sitä mieltä, ettei nuo riitä. Kaupassa lapsi kaiholla katsoo esimerkiksi nukkeja, mutta minä aina huomaan ajattelevani että lapsella on jo kaksi nukkea, miksi hän tarvitsisi kolmannen? tai jos hän haluaa jonkun söpön pehmolelun, muistan, että kotona on jo niitä parikymmentä. Mitä te tekisitte tai kuinka paljon teidän pikkulapsenne lahjoja saavat? Vietämme joulua vain oman perheen kesken, joten lapsi ei näe, että muut saisivat paljon enemmän tms. Viime jouluna ostimme lahjoja niin paljon, että lapsikaan ei kaikesta jaksanut kiinnostua saati avata niitä, mutta lapsi olikin vasta 1v. ja me melko uusina vanhempina villiinnyimmen lahjojen suhteen täysin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lahjaa riittää hyvin tuon ikäiselle. Muksuille on hyvä opettaakin pienestä pitäen, että materia ja lahjat ei ole kaikki kaikessa. :)

Eikö äitisi anna mitään?

Vierailija
2/4 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani aina lupailee sitä ja tätä, lupaavat esim. laittaa lapsen säästötilille pienen summan, mutta eivät kuitenkaan ole kertaakaan lupauksiaan pitäneet. Voi olla että jotain antavat, mutta todennäköisesti eivät, Sama juttu oli silloin kun itse olin lapsi, mutta enää tuo ei häiritse, olen vain pyytänyt etteivät lupailisi lapselleni suoraan mitään. Pärjäämme kuitenkin ilman heidän lahjoja, ei siinä mitään. AP 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan pari lahjaa. Lasta ei kannata opettaa siihen, että jouluna saa paljon lahjoja sekä turhaa krääsää.

Vierailija
4/4 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan pari-kolme lahjaa 2-vuotiaalle, tosin sukulaisiltakin varmasti tule. Noin pienelle riittää muutama lahja hyvin. Jo pelkkä paperin repiminen on riemu :D Itse ajattelin jotain askartelukamaa, kyniä ja muovailuvahaa ja sen semmoista. Ja ajattelin kääräistä myös rusinapaketin kääreeseen, kun muut saa suklasta ja muita herkkuja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän