Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliittoon pettynyt, kun rakkaus ei enää riitä.

Epätoivoinen
17.11.2016 |

Hei

Taustoja

Olemme olleet yhdessä kauan, yli 10v meillä on 2 lasta. Olemme toistemme ainoat seurustelukumppanit koskaan. Ja minä olen aivan loppu.

Mieheni on minulle rakas, mutta hänessä on yksi perustavanlaatuinen vika jonka kanssa en enää kykene elämään. Kaikki nämä vuodet mies on ollut täysin saamaton mitä tulee asioiden hoitamiseeen. Niin isoissa kuin pienissäkin asioissa vastaus on joko hoidan pian tai pahempaa, valehdellaan että kunnossa on vaikka jätetään hoitamatta. Aivan kuin siitä ei koskaan jäisi kiinni.

Nyt hänen laiskuuttaan joudun kiristämään koko perheen vyötä joulua vasten ja voin itse henkisesti pahoin. En halua sen kummemmin eritellä kaikkia tapahtumia joita vuosien aikana on ollut.

Aviomies on muilta perusominaisuuksiltaan erinomainen ja ihana ihminen. Tuttavapiirissämme olemme dream team, pariskunta joka on saavuttanut kaiken ja selviää yhdessä. Tai siltä se tuntuu kaikille ulospäin näyttävän. Kun olen vuosien saatossa jutellut ongelmistamme, ne vain kuitataan sillä että "kyllä minä parhaani yritän".

En tiedä miksi kirjoitin tästä AV:lle enkä halua tsemppauksia vaan ajatuksia siitä onko toivoa enää vai pitäisikö minun viimein luovuttaa ja rakentaa itselleni elämä jossa minulla on huoltosuhde kolmen ihmisen sijasta vain kahteen.

Mitä tehdä jos 10v yhdessäolon ja lukuisien keskustelujen sekä rikottujen lupausten jälkeen mikään ei muutu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaatte kaikki hoidettavat asiat ylös johonkin, esim. muistitauluun, ja aina kun on kukin asia hoidettu, niin siitä tosite viereen ja mappiin tai johonkin, keksikää vaikka yhdessä systeemi. Mies pitää saada älyämään mihin hänen huolimattomuutensa ja huolettomuutensa on johtamassa.

Vierailija
2/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa mitään kun et kerro varsinaisesta ongelmasta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keran ongelmat ovat sinun mielestäsi niin isoja että et halua jatkaa avioliittoa, sitten siitä liitosta on lähdettävä. Eipä siinä ulkopuolisten mielipide paina. Tai ei pitäisi. Ei suhteen lopettamiselle tarvitse miettiä syitä ja oikeutusta. Se riittää, että ei halua olla yhdessä sen ihmisen kanssa enää.

Vierailija
4/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mitä tyypillisin avioliitto, ja olet tietämättäsi TÄYSIN onnellinen! Grattis!!

Vierailija
5/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota tai hyväksyä tilanne.

Ennen eroa kannattaa saada mies ymmärtämään, että jos ero tulee, se johtuu hänen saamattomuudestaan. Antaisin miehelle mahdollisuuden valita jatkaako entiseen malliin ja jää yksin vai muuttaako tapojaan ja pysyy naimisissa. Hän voi tarvita terapiaa päästäkseen eroon velttoudestaan. Jää nähtäväksi minkä verran hän on halukas panostamaan, jotta perhe-elämänne voisi jatkua. Anna pallo miehen nurkkaan.

Vierailija
6/6 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ketään muuttaa, se on vain fakta, jonka kanssa on pakko elää. Tee omat päätökseksi sen pohjalta. Miehesi on millainen hän on, persoonaltaan ja ihmisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi