Onko yläasteella pihalla yksin puhuvalla aspeger?
Kävin tänään koulun pihalla ja sinne tuli koulun oppilas pyörällä. Hän laittoi pyörää telineeseen ja oli selin minuun päin kun kävelin hänen ohitseen. Yhtäkkiä kuulin hiljaista puhetta josta ei saanut selvää, sitten huomasin että sehän oli se poika joka laittoi pyöräänsä telineeseen. Hiljaista ja matalaa yksinpuhelua. Mistä tuo kertoo?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla tuli ekana mieleen asperger?
Tuli ekana mieleen.
Aika hölmö olet jos luulet että tuollaisen perusteella voi sanoa, että juu on asperger. Perehdy vähän asioihin ennen kuin alat heitellä diagnooseja ja ihmettelemään toisten käytöstä.
Sitä paitsi mitä tuo asia edes sulle kuuluu?
No kuule mitä sitten? Minäkin höpisin lapsena itsekseni ääneen joskus ja myönnän, että vieläkin saatan niin tehdä. Eikä mulla ole aspergeria vaan olen ihan tavallinen aikuinen.
Mistä tiedät jos vaikka pojalla oli korvanapit ja puhui puhelimessa? Vai katsoitko niin tarkkaan? Ehkä poika ei huomannut että joku kyylä käveli ohitse ja tuli sitten siinä höpisseeksi jotain itsekseen.
Saatan minäkin kirota itekseni koulussa et perhana kun on taas tylsiä aineita tänää...
Hah.
Viime viikolla kaupassa leipää valitessani heijasin ostoskärryä ja juttelin "vauvalle".
Monikohan ohi kulkevista ihmisistä ajatteli minulla olevan jokin sairaus tai vähintäänkin luuli minun olevan täysin sekaisin päästäni kun minulla oli "pakkoliikkeitä" ja puhuin itsekseni.
Vauva nimittäin oli isän kanssa kotona ja minä kaupassa yksin.
Jos tuo on toistuvaa, niin kyse voi olla jostain leimattavissa olevasta jutusta. Reality check: jos kaikki on onnellisia, niin miksi nostaa meteliä?
Eniveis jotkut tykkää leimata mut aspergeriksi. Jos olen rehellinen itselleni, niin skitsokirjon (eristäytyvä,psykoosipiirteinen) persoonallisuus on paljon lähempänä omaa sydäntäni.
Itsessään puhuminen on yllättävän normaalia, tehdään sitä ajatuksissa... Joskus ääneen ilman sen kummempaa. Jos sitä tekee paljon niin voi olla merkki yksinäisyydestä / alhaisesta sosiaalisesta kontaktista toisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä puhutaan nyt MTV3:lla
Tuskinpa vaan
Asperger, psykoosi, ei tajunnut että olit vieressä ja kävi ääneen läpi vaikka jotain muistettavaa asiaa... vaikea sanoa.
oliko korvanapit ja puhui puhelimeen. Itse saatan yksin nauraa kotona ja en oo mielestäni edes hullu.
Ovatko kaikki kaupungillakin näennäisesti yksin puhuvat asseja? Oletko koskaan kuullut hands free -laitteesta? Jospa tämä sinun omituiseksi leimaamasi kaveri olikin niin fiksu, että ei pyöräillyt luuri kourassa, vaan käytti tuota mainittua erinomaista laitetta.
Miten sulla tuli ekana mieleen asperger?