Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö alkoholistivanhempiin pitää yhteyttä?

Vierailija
17.11.2016 |

Olen 42v nainen, minulla on 4 alaikäistä lasta. Vanhempani ovat alkoholisteja. Ollaan yritetty tarjota heille isovanhemmuutta käymällä lasten kanssa heidän luonaan. Muutaman kerran olemme joutuneet lähtemään kesken vierailun kotiin, koska vanhempani ovat alkaneet juoneet. Äitini soittelee minulle usein. Välillä vastaan. Yleensä soittelee humalassa, ilta kuuden jälkeen tuleviin puheluihin en koskaan vastaan. Hän laittaa minulle myös tekstiviestejä omista asioistaan. Joskus sanoo, että on ikävä lapsia.
Minulle on hirveän vaikeaa vetää rajaa yhteydenpitoihin. En haluaisi olla vanhempieni kanssa missään tekemisissä mutta lasten takia koen sen velvollisuudeksi. Vanhemmat ostavat lapsille joululahjat ja lähettävät synttärirahaa. Nämä asiat ovat lapsilleni tärkeää, koska olemme vähävaraisia.
Miten itse toimisitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta olisi varmaan hyvä pitää välejä, vaikka etäisiäkin. Eikä vain lahjojen takia, vaan koska on hyvä edes jollain tasolla tuntea isovanhempansa. Jos olet itse lapsena joutunut kärsimään juoppovanhemmistasi, en ihmettele jos on vaikea pitää nyt yhteyttä. Silti, jos suinkin pystyt, pidä lasten välit isovanhempiin elossa. Oma isoisäni oli juoppo, mutta kyllä mulla on lämpimiä muistoja hänestä, ja olen onnellinen että sain tuntea hänet.

Vierailija
2/3 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien kanssa yhteydenpidon pidä olla velvollisuus, vaan halu tavata ja olla yhdessä. Jos tapaaminen tuntuu vain velvollisuudelta, niin antaisin olla.

Ap:llä tapaamiset johtuvat halusta saada lapsille lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää välit niin laita selkeät rajat! Kun menette mummolaan niin silloin ei juoda ja jos korkki aukeaa niin lähdette aina pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi