Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ajatuksia herättää perheenäiti, joka ei osaa käsitellä kalaa?

Vierailija
17.11.2016 |

Hienohelma?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankeaa, syödään kalaa , miel.joka toinen päivä. Terveellistä ja parasta.

Kala-allergikoilla on tosi huono munkki.

Vierailija
22/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksen että perheen isä on kalamies ja laittaa kalaruuat.

T. Niin meillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee mieleen, että avauksen on tehnyt miniälleen kateellinen anoppi, jonka ainoa taito on ruoanlaitto ja siihen liittyvät asiat. Miniä sitten taitaakin jotain, mitä anoppi ei ja sekös anoppia korpeaa.

Vierailija
24/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kala-allergikko, en käsittele kalaa. Mutta osaan "perata" jäniksen ja riistalinnut, ei taida ap osatakaan. Hah.

Vierailija
25/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, miten hienohelmaisuus tähän liittyy? Onko sulla ap jotenkin suppea sanavarasto vai mitä? 

Vierailija
26/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opetettava positiivisesti kuten minua eräs köksä muinoin.

Vierailija
27/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en perkaa enkä muutenkaan käsittele kalaa, kun perheessä on intohimoisesti kalastusta harrastava mies. Mies käsittelee kaikki kalat ruodottomiksi ja pakastaa osan vakumoituna talven varalle. Minä yleensä teen ruokaa fileistä, paloista tai jauhetusta kalasta, mutta osaa mieskin. Miehen tekemät haukipihvit on taivaallisen hyviä.

Vierailija
28/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole hirveästi kaloja käsitellyt, kun kaupasta ostetaan lähinnä fileitä tai pakkasesta, eikä meillä ole edes mitään kunnon kalastuspaikkoja lähellä. Lapsuudenkodissa tuli ongittua lähinnä kiiskiä paskaisesta joesta.

Vierailija
29/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni hankkinut korkean koulutuksen ja minulla on perheen lisäksi vaativa työ. Kalaa en osaa käsitellä (paitsi laittaa valmiin fileen pellille ja siitä uuniin) mutta uskoisin tietäväni monista asioista enemmän kuin AP.

Tärkeämpää perheenäideille ja -isille on TIETÄÄ ruokavalioista ja lapsen kehityksestä ym kuin toteuttaa sitä ruokavaliota alusta loppuun saakka itse. Tämän puolen kun voi helposti ulkoistaa.

Olisin enemmän huolissani niistä vanhemmista jotka eivät kykene auttamaan lastaan läksyissä (myös sen kolmosluokan jälkeen). Minä kykenen.

Vierailija
30/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ei tuhlaa aikaansa merkityksettömiin asioihin. Kalan käsittely on näpertelyä. Saa sitä harrastella jos haluaa.

Vierailija
31/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastetaan miehen kanssa molemmat. Osaan tehdä hauki- ja ahvenfileistä ruodottomia myös nylkeä mateen. En silti yhtään kummeksu, jos joku ei osaa. En minäkään osaa paistaa täydellistä pihviä.

Vierailija
32/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää sellaisen ajatuksen, että mitä muita "perheenäitinormeja" on olemassa. Pitääkö osata mankeloida, vaihtaa autoon talvirenkaat, pestä pyykit asteelleen oikeassa lämpötilassa? Mielestäni on eri asia osata huolehtia siitä, että lapset saavat riittävän monipuolista ravintoa. Juu, itse en osaa tehdä kalalle yhtään mitään, eikä ole lapsiakaan. Hyvät kala-ateriat kyllä maistuu, eli kunnioitus niille jotka osaavat sellaisia tehdä!

Vierailija
33/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole hirveästi kaloja käsitellyt, kun kaupasta ostetaan lähinnä fileitä tai pakkasesta, eikä meillä ole edes mitään kunnon kalastuspaikkoja lähellä. Lapsuudenkodissa tuli ongittua lähinnä kiiskiä paskaisesta joesta.

Sama täällä. Avaan kyllä näppärästi kalasäilykepurkin ;)

Vierailija
34/34 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi voinut esittää myös muita yhtä tärkeitä kysymyksiä perheenäideille

- miksei osaa 20 piin desimaalia ulkoa

- miksei osaa luetella kaikkia Yhdysvaltain presidenttejä

- miksei osaa teurastaa kotieläimiä ja käyttää kaikkia eläimen osia hyödyksi

- miksei osaa viljellä pellavaa, käsitellä pellava langaksi asti ja kutoa siitä kangasta

- jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi