Miten helpottaa vaimon oloa?
Raskaus käy kovin raskaaksi. Vielä olisi viimeiset kymmenen viikkoa jäljellä.
Kommentit (23)
Ja olla lipsuttelematta, jos nainen ei ole loppua kohden ollenkaan kiinnostunut moisesta
Ongelma taitaa olla siinä, että vaimo haluaisi tehdä muutakin kuin maata. Kuitenkin supistelee, selkää särkee ja on liitoskipuja. Lääkäri käski levätä ja laittoi sairaslomalle. Mä teen kotityöt. Ja hieron selkää ja hartioita. Onko muita ehdotuksia? Kiitos näistä! M29 ja latino
No jos raskaus on fyysisesti rankka niin siinä ei oikein auta mikään.
Jäin itsekin sairaslomalla rv 30 juuri pahojen liitoskipujen takia. Kotihommia pystyi tekemään, mutta pidempi kävely ja kaupassakäyminen oli kamalaa ja kokoajan sai pelätä.
Luulen että hänen oman henkisen hyvinvoinnin takia olisi hyvä yrittää tehdä jotain, esim pestä ja silittää vauvan vaatteet valmiiksi, se on kevyttä kotihommaa.
Seksiin ei tämä itsellä vaikuttanut eli halutessaan pystyi kyllä siihenkin.
Parhaiten autat olemalla läsnä ja kommunikoimalla avoimesti. Kannusta sairaslomalla johonkin kevyeen tekemiseen ja auta tarvittaessa. Viikot ovat aika pitkiä jos istuu vaan ja odottaa. Raskaana olevan naisen henkinen hyvinvointi on myös erittäin tärkeää eli olisi hyvä pysyä positiivisissa fiiliksissä.
Vierailija kirjoitti:
Jäin itsekin sairaslomalla rv 30 juuri pahojen liitoskipujen takia. Kotihommia pystyi tekemään, mutta pidempi kävely ja kaupassakäyminen oli kamalaa ja kokoajan sai pelätä.
Luulen että hänen oman henkisen hyvinvoinnin takia olisi hyvä yrittää tehdä jotain, esim pestä ja silittää vauvan vaatteet valmiiksi, se on kevyttä kotihommaa.
Parhaiten autat olemalla läsnä ja kommunikoimalla avoimesti. Kannusta sairaslomalla johonkin kevyeen tekemiseen ja auta tarvittaessa. Viikot ovat aika pitkiä jos istuu vaan ja odottaa. Raskaana olevan naisen henkinen hyvinvointi on myös erittäin tärkeää eli olisi hyvä pysyä positiivisissa fiiliksissä.
Kiitos viisaasta vastauksesta! Täytyy siis keksiä vaimolle jotain kivaa ja kevyttä tekemistä. Vauvan vaatteet taitaa olla jo silitettynä. M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten autat olemalla läsnä ja kommunikoimalla avoimesti. Kannusta sairaslomalla johonkin kevyeen tekemiseen ja auta tarvittaessa. Viikot ovat aika pitkiä jos istuu vaan ja odottaa. Raskaana olevan naisen henkinen hyvinvointi on myös erittäin tärkeää eli olisi hyvä pysyä positiivisissa fiiliksissä.Kiitos viisaasta vastauksesta! Täytyy siis keksiä vaimolle jotain kivaa ja kevyttä tekemistä. Vauvan vaatteet taitaa olla jo silitettynä. M29 ja latino
Ehdota vaimolle, että etsiskelee vimppoja vaatteita ja tarvikkeita netistä ja tilailee niitä. Pyydä miettimään kotiintulomenu kun saapuu laitokselta (mun mies teki sushia ja juustokakkua). Ehdota että etsii mielenkiintoisia kirjoja vaikka vauvaan liittyen ja sinä voit hakea kirjastosta. Minä luin paljon Sinkkosen kirjoja. Voitte alkaa miettimään mitä valmistaisitte pakkaseen valmiiksi ruokaa. Etsikää netflixistä hyviä sarjoja, joita voi katsoa nyt ja tulevien imetysmaratonien aikana. Osta hänelle vauvalehtiä. Eli kaikkea sellaista kivaa, missä samalla valmistautuu henkisesti vauvan tuloon.
Kivuissa on se vaara, että raskautta alkaa vihaamaan. Jos synnytyskin on sitten vaikea, niin ensihetket vauvan kanssa voi mennä pilalle, kun synnytyksenkin jälkeen olo on kuin rekan alle jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten autat olemalla läsnä ja kommunikoimalla avoimesti. Kannusta sairaslomalla johonkin kevyeen tekemiseen ja auta tarvittaessa. Viikot ovat aika pitkiä jos istuu vaan ja odottaa. Raskaana olevan naisen henkinen hyvinvointi on myös erittäin tärkeää eli olisi hyvä pysyä positiivisissa fiiliksissä.Kiitos viisaasta vastauksesta! Täytyy siis keksiä vaimolle jotain kivaa ja kevyttä tekemistä. Vauvan vaatteet taitaa olla jo silitettynä. M29 ja latino
Ehdota vaimolle, että etsiskelee vimppoja vaatteita ja tarvikkeita netistä ja tilailee niitä. Pyydä miettimään kotiintulomenu kun saapuu laitokselta (mun mies teki sushia ja juustokakkua). Ehdota että etsii mielenkiintoisia kirjoja vaikka vauvaan liittyen ja sinä voit hakea kirjastosta. Minä luin paljon Sinkkosen kirjoja. Voitte alkaa miettimään mitä valmistaisitte pakkaseen valmiiksi ruokaa. Etsikää netflixistä hyviä sarjoja, joita voi katsoa nyt ja tulevien imetysmaratonien aikana. Osta hänelle vauvalehtiä. Eli kaikkea sellaista kivaa, missä samalla valmistautuu henkisesti vauvan tuloon.
Kivuissa on se vaara, että raskautta alkaa vihaamaan. Jos synnytyskin on sitten vaikea, niin ensihetket vauvan kanssa voi mennä pilalle, kun synnytyksenkin jälkeen olo on kuin rekan alle jäänyt.
Kiitos vastauksesta ja ideoista! M29 ja latino
Jos vaimo käy kiukkuiseksi, yritä ymmärtää. Se ei ole mitään henkilökohtaista. Loppuraskaudesta vain alkaa olla aivan helvetin kypsä siihen raskauteen, ja elämänpiiirin pieneneminen rasittaa entisestään.
Muuten, tästä tuli mieleen sellainen juttu, joka pitäisi mielestäni kertoa ihan kaikille tuleville vanhemmille: Synnytyksen jälkeen ja vauva-aikana saattaa puoliso vituttaa ja ärsyttää aivan perinpohjaisesti, vaikkei sille oikeastaan olisi syytäkään. TOinen saattaa tuntua jopa vastenmieliseltä. TÄMÄ ON NORMAALIA. Ei kannata suunnitella eroa. Mitä repaleisempia yöt ovat, sitä todennököisemmin vituttaa. Inhon puolisoa kohtaan voi jättää omaan arvoonsa, ajatella, että se kuuluu asiaan. Kyllä se siitä. Kannattaa tehdä työtä sen eteen, että tuollaisista tunteista huolimatta muistaa huomioida toista positiivisesti.
Ihanaa muuten, että kyselet vinkkejä. Vaimosi on onnekas nainen.
Minulla liitoskipuihin auttoi hyvin kevyt jooga, mutta siihen melkein pitää saada kyllä ammattilaisen ohjaus, kun raskaana astangaa ei sinänsä suositella. Mutta ne vahvistavat venytykset helpotti mulla kipuja. Kuntoa pitäis nyt saada hoidettua mahdollisuuksien puitteissa. Haastavaahan se on, mutta tilanne menee niin huonoksi jos ei mitään pysty tekemään. Vesiliikunta on hyvä.
Ulkoilua raittiissa ilmassa. Vaikka sitten penkillä välillä istuksien. Hidas pyöräily turvallisella alueella ois kesällä ok, jos lumi sulaa, niin taas pääsis. Mutta ulkoilma puhdistaa pään, lupaan sen. Houkuttele vaimo katsomaan eläimiä jonnekin kotitilalle tms mitä nyt keksi ulkona. Tai talviretki pienten, terveellisten eväiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilua raittiissa ilmassa. Vaikka sitten penkillä välillä istuksien. Hidas pyöräily turvallisella alueella ois kesällä ok, jos lumi sulaa, niin taas pääsis. Mutta ulkoilma puhdistaa pään, lupaan sen. Houkuttele vaimo katsomaan eläimiä jonnekin kotitilalle tms mitä nyt keksi ulkona. Tai talviretki pienten, terveellisten eväiden kera.
Kuka sekopää lähtee viimeisillään raskaana pyöräilemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä pyöräilin synnytykseen asti. Ja tein kaikkea muutakin, josta varmaan sinä pyörtyisit. Olisin lähtenyt pyörällä synnärillekin jos äitini ei olis kerennyt tulla tähän ja mies pääsi viemään. :) Ei raskaus ole sairaus. Yllättyisit jos tietäisit mitä kaikkea raskaana voikaan tehdä, jos ei jää petin pohjalle marttyyriksi sairasta esittämään. ;)
Kiitos Ihanat Mammat! Tiesin, että saan fiksuja vastauksia teiltä, arvostan niitä kovasti. Gracias Mamacitas! M29 ja latino
Oletpa sä ihana mies! :) Valitettavasti en osaa kuvitella omaa miestä käyttäytymään noin.
Mulla supistustelua rauhoitti kuuma kauratyyny. Oli ihana illalla kietoutua viltteihin ja laittaa kauratyyny vatsan päälle. Tsemppiä teille!
Vierailija kirjoitti:
Mulla supistustelua rauhoitti kuuma kauratyyny. Oli ihana illalla kietoutua viltteihin ja laittaa kauratyyny vatsan päälle. Tsemppiä teille!
Kiitos sinullekin vastauksesta! Vaimo tykkää kauratyynystä ja se on joka ilta käytössä. M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois.
Kävit sit yläpeukuttamassa itteäs 😂 Noloo! N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä pyöräilin synnytykseen asti. Ja tein kaikkea muutakin, josta varmaan sinä pyörtyisit. Olisin lähtenyt pyörällä synnärillekin jos äitini ei olis kerennyt tulla tähän ja mies pääsi viemään. :) Ei raskaus ole sairaus. Yllättyisit jos tietäisit mitä kaikkea raskaana voikaan tehdä, jos ei jää petin pohjalle marttyyriksi sairasta esittämään. ;)
Oikein! Raikkaasta ulkoilmasta ja rauhallisesta liikunnasta hyötyy varmasti. Kaikille se kolmen ässän systeemi ei vaan sovi.
Mun mies opiskeli raskausaikana vyöhyketerapiaa kirjasta mun jalkapohjilla testaillen. Siitä tuli jokailtainen tapa, olin kyllä ikionnellinen siitä, etenkin kun jalkoja turvotti. Loppuraskaudessa se turvotus oli ihan älytöntä, ja miehen oikeita paikkoja hieromalla se turvotus laski silmissä! Olisipa vieläkin sama iltarutiini! :D
T. Äippä ja vauva 6kk
Teet ihan kaiken kotona ja annat maata. Tuot herkkuja ja kirjoja ja kaukosäätimen. Ja jos ei seksiä jaksa niin ehkä voisit lipsutella naiselle orgasmeja kun makaa sohvalla ja katsoo telkkaria.
Kääntää nämä perinteiset roolit toisin päin.