Siis kaatavatko jotkut oikeasti vielä ruokajätteitä vessanpönttöön
Muistan lapsuudestani, kun eräs köyhän kaverin äiti kaatoi aina ruoantähteet, vanhan nakkikeiton, maksalaatikon jne. vessanpönttöön.
Käyttääkö joku vielä sitä nykyisin jätesäiliönä. Tuli mieleen, kun uutisissa oli rasvatukoksista viemäreissä.
Kommentit (16)
Minä useasti kaadan. En tietysti mitään kananluita tms. mutta vanhat puurot, keitot ym. kyllä ne sinne on ainakin tähän asti mennyt.
Luulenpa, että kerrostalossa asuvista osa kaataa vessanpönttöön. Keitto on siitä hankala, että kovin liemistä keittoa ei tee mieli bioroskikseenkaan kaataa. Rasvatukosten lisäksi viemäreihin ajautuva ruoka houkuttelee rottia.
Tietysti kaadan. En minä nyt esimerkiksi keittoja muovikassiin kaada ja sitten kanna vielä ulos.
Ei, koska pakastan ruuat ja sulatan sellaiset annokset, että ne tulee syötyä kerralla. Biojätteisiin menee vain kahvinporoja ja ruuanvalmistusjätettä, ei varsinaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kaadan. En minä nyt esimerkiksi keittoja muovikassiin kaada ja sitten kanna vielä ulos.
Sen jätekeiton voi kaataa esim. tyhjään maitopurkkiin ja purkki roskiin. Vessanpyttyyn vain sitä itteään ja paperiakaan ei pitäisi sulloa liikaa. Vessanpytty ei ole roskis. Putkiin kertyy ruuan rasvaa, miksi kierrättää roskat jätteenkeräykseen vedenpuhdistamon kautta?
Hei pahvit: vessanpönttöön ei pidä laittaa mitään muuta kuin mitä alapään rei'istä tulee ulos + vessapaperia. Voi luoja mitä tietämättömyyttä!
Anoppi tekee tätä.
Paapattaa kierrätyksestä ja esiintyy asiantuntijana mutta kun silmä välttää niin kippaa ruokaa pönttöön vaikka on erikseen kielletty.
No kyllä sellaista keittoa tai puuroa voi laittaa pienen määrän vessanpyttyyn,mutta mitään tukkivaa ja tosirasvasta ei tietenkään.Kyllä pytty vetää ruokaa ennen ja jälkeen paskannuksen,mutta ei siteitä,vaippoja,sukkahousuja,yms.
Mitä on sellainen keitto? Tosiaankaan mitään ruokaa ei saa pystyyn laittaa. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset. Ilmankos niitä putkien tukoksia on hirveästi. Ja rotat kiittää....Hyi saasta!
Biojätteeseen tietenkin. Nimenomaan rottien takia ei ruokaa viemäristä alas.
Miettikää nyt kun meette yöllä pissalle, istutte siinä pöntöllä ja perseestä puraisee rotta!
Ei kai, kun on biojäteatiat ym.