Ylipainoa 15kg, kerran viikossa käyn salilla. Normaali ruokatottumus, miten nopeasti laihdun?
Kommentit (23)
Jos muutat sun normaalia ruokatottumusta, voit laihtua, miten sitä muutat vaikuttaa siihen, minkä verran ja missä ajassa.
MIkä on normaali ruokatottumus? Sun mielestä siis.
Mikä on se "normaali ruokatottumus"?
Paras keino polttaa rasvaa on syödä reilusti proteiinia ja kohtuullisen vähän kaloreita painoilla lihaksia harjoitellen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se "normaali ruokatottumus"?
Tämä on munkin kysymys. Mun normaali ruokatottumus on terveellinen aamupala, hyvä lounas, skipataan välipala ja päivällinen ja syödään suklaata sen sijasta ja sitten ehkä iltapalaksi pala leipää. Mulle normaalia, mutta ei varmasti laihdu..
Jos vähennät kaloreita niin laihdut hitaasti, siis runsaskalorisesta pudotat ns normaaliin ruokavalioon (ja olet ylipainoinen). Älä lopeta kuntoilua vaikka et laihtuisi.
Jokainen tietää normaalin ruokatottumuksen. Ei 15kg painonpudotus kuntosalilla ole mikään iso haaste. Minä pudotin puolessa vuodessa kuntosalin ja normaalin ruokatottmuksen avulla 28kg.
Kerta viikossa salilla ei tee yhtään mitään. Suosittelen salin jättämistä ja sen korvaamista päivittäisellä aerobisella liikunnalla, joka oikeasti polttaa rasvaa ja ennen kaikkea kasvattaa sitä kuntoa eli hapenottokykyä, mitä salitreeni ei tee. Juokse, hiihdä, souda...
Ruokavalioon PALJON kasviksia ja vähän hyvälaatuista lihaa. Turhat hilarit ja kaikki sokeri pois. Näillä laihdut kilon viikossa ihan huomaamatta, eikä nälkää tarvitse nähdä missään vaiheessa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää normaalin ruokatottumuksen. Ei 15kg painonpudotus kuntosalilla ole mikään iso haaste. Minä pudotin puolessa vuodessa kuntosalin ja normaalin ruokatottmuksen avulla 28kg.
Onko sinulla mitään käsitystä, paljonko tässä maassa on ylipainoisia, jotka syövät normaalisti?
Jos sun "normaalilla" ruokatottumuksella on kertynyt ylipainoa 15kg, niin ei se yksi salikerta muuta mitään. Ensin ruokailu kuntoon, eli syöt vähemmän kuin kulutat.
Liikunnasta on toki hyötyä terveydelle, mutta pakollista se ei laihduttaessa ole. Kaikkein tärkeintä on ravinnon määrä. Et laihdu vaikka kävisit joka päivä salilla, jos syöt enemmän kuin kulutat.
Mä laihdutin 20kg 5ssä kk ilman mitään liikuntaa,sios pelkällä ravinnolla aamulla puuro raejuustolla,päivällinen ja lounas 100g liha/kana/lohi kasviksia ja salaattia,välipala hedelmä tai proteiinipatukka,illalla puuro raejuustolla,juuri tuo ateriarytmi sai laihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksi eri kertaa laihtunut kymmeniä kiloja,15 kg ei ole paljon.Painoharjoittelu on tosiaan hyvä tapa estää lihasten häviäminen energiaksi.Laihaläskiys ei ole terveellistä,iso osa naisista korvaa proteiinin sokerilla.
Ei pysty vastaamaan, ellet kerro mikä sinulle on "normaali ruokatottumus". Jollekin se on kolme ateriaa päivässä ja lautasmalli. Toisille normaali on kolme ateriaa päivässä, 3-5 välipalaa, pullkahvit iltapäivällä töissä, "herkkupäivä kerran viikossa, jolloin syödään kaikkea makeaa, suolaista ja rasvaista niin paljon kuin mahaan mahtuu.
Liikutko muuten kuin kerran/ vko salilla? Kumpi voittaa: auto vai omat jalat/ fillari, hissi vai portaat?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin "normaalin " ruokatottumuksen annoskoossa. Jollekin (naiselle) on ihan normaalia vetästä aterialla 6 lihapullaa, iso kasa muussia ja ruskeaa kastiketta päälle. Mulle taas 3 lihapullaa ja kasviksia. Arvaa kumman annos on terveellisempi ja mahdollisesti jopa laihduttaa.
Itse laihduin noin kilon kuukaudessa jättämällä _kaikki_ herkut ja epäterveelliset ruoat pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa valmista vastausta?
Ei se salikäynti auta mitään. Vähennä syömistä, lisää pitkäkestoista liikuntaa kuten reipasta kävelyä. Ei se kävelykään oikeasti paljon energian kulutusta lisää mutta hieman kuitenkin. Avain on ruokavalio eli päivittäisen energiansaannin optimointi.
eee kirjoitti:
Paras keino polttaa rasvaa on syödä reilusti proteiinia ja kohtuullisen vähän kaloreita painoilla lihaksia harjoitellen.
Protauksella on moni saanut munuaisensa sököksi joten en todellakaan suosittele sitä.
Vaikka aloittaja ei laihtuisi painostaan yhtään, liikunta on silti terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
eee kirjoitti:
Protauksella on moni saanut munuaisensa sököksi joten en todellakaan suosittele sitä.
Fogelholmin mukaan proteiinia kestää aika reilusti,enkä edes tarkoittanut valtavia annoksia vaan selvästi enemmän kuin virallinen ravintosuositus - 1,5-2 grammaa/painokilo.Munuaiset kestää terveenä n. 4g/painokilo.
Ei ole olemassa valmista vastausta. Todennäköisesti paino ei ala heti tippumaan, jos ei sitten tipu esim. vatsasta reisiin. Jos kasvatat samalla lihaksia kun kulutat rasvavarastojasi, se paino vain siirtyy paikasta toiseen sinun kehossasi.
Kannattaa pikemminkin seurata ääriviivojen muutosta.