Tuttuun uusperheeseen tulee "rakkausvauva"
Perheen äiti kertoi tämän minulle LAPSENSA KUULLEN sanomalla näin "Ihanaa että meille vihdoinkin tulee sellainen rakkausvauva" ja kikatteli päälle. Lapsi on kouluikäinen joten aivan varmasti tajusi.
Inhottaa ja nyt jälkeenpäin hävettää, että olin niin typertynyt enkä saanut sanottua mitään.
Kommentit (42)
Ehdottomasti yksi puistattavin sana koskaan!!!!
Etkä sitten puuttunut tilanteeseen mitenkään? Ai kauheaa...
No mikä se on ja miten se eroaa tavallisesta vauvasta?
Ei kai se tarkoita ettei muut lapset oo olleet rakkausvauvoja? Tuskin hän nyt sitä tarkoitti että vain tämä uusi tulokas on. Ihanaa että saavat lapsen jos kerran haluavat.
Vanhemmat puhuvat niin ajattelemattomasti joskus lastensa kuullen, että oksat pois. Varmasti siis olen itsekin tehnyt niin. Pitäisi miettiä todella tarkkaan. Niin paljon sanoisin itsekin esim. eromme aikana tehtyjä möläytyksiä toisin.
Onko muut lapset alkuunpantu keinohedelmöityksellä?
Yrittäneet pitkää ja nyt vihdoinkin tärpäsi?
Rakkausvauva kuulostaa vahingolta, mutta jos tuttusi sanoi "Ihanaa että meille vihdoinkin tulee...", niin vaikuttaa kyllä aika suunnitellulta. Mikä tässä siis oli pointti? Miksi lapsi ei olisi saanut tuota kuulla ja miksi sinun olisi pitänyt asiaan puuttua?
Miksi ei saisi olla iloinen vauvasta? Kun meille oli tulossa rakkausvauva nykyisen mieheni kanssa niin kyllä mun lapset oli siitä innoissaan. Ja surullisia kun tulikin keskenmeno. Jäätiin ilman vauvaa. Nuorempi poika puhuu vieläkin joskus että jos meidän vauva olis syntynyt...
Tuohan tarkoittaa suoraan sitä, että edelliset lapset tuntuvat harjoituskappaleilta ja nyt vihdoinkin saadaan se molemmille uusvanhemmille tärkeä lapsi.
Oksettavaa kohdella lapsiaan noin. Mutta tärkeintähän on saada se rakkaudenhedelmä uuden puolison kanssa, vähän niistä vanhoista jotka tulivat epäkelvoista suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla iloinen vauvasta? Kun meille oli tulossa rakkausvauva nykyisen mieheni kanssa niin kyllä mun lapset oli siitä innoissaan. Ja surullisia kun tulikin keskenmeno. Jäätiin ilman vauvaa. Nuorempi poika puhuu vieläkin joskus että jos meidän vauva olis syntynyt...
Ovatko muutkin lapsesi olleet rakkausvauvoja? Vai kenties ihan vaan vauvoja tai jopa ei-toivottuja vauvoja?
Miksi uudelle olisi annettu etuliite rakkaus-? Eikö muita ole rakastettu tai etkö olisi rakastanut ihan vain vauvaa?
Rakkausvauva on itsensäkorostajien termi: tämä minun lapseni on syntynyt puhtaasti vanhempien (usein muuten uusvanhempien) välisestä erikoislaatuisesta rakkaudesta, toisin kuin muiden tavalliset vauvat, jotka ovat peräisin ihan vain tylsästä parisuhteessa, lisääntymisvietistä tai vahingosta.
Tämäkin rakkausvauva pääsee viettämään hus pois tieltä, äitillä on lapsivapaa-elämää.
Kyllähän ne muut lapset tekevät tuollaisesta kommentista johtopäätöksem, etteivät he ole niin rakkaita, kuin tuo "rakkausvauva". Typerä kommentti äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko muutkin lapsesi olleet rakkausvauvoja? Vai kenties ihan vaan vauvoja tai jopa ei-toivottuja vauvoja?
Miksi uudelle olisi annettu etuliite rakkaus-? Eikö muita ole rakastettu tai etkö olisi rakastanut ihan vain vauvaa?
Todellakin ovat rakkausvauvoja ja tietävät sen. Se meille tulossa ollut oli meidän niin että siihen sisältyi myös lapset. Olivat innoissaan saamassa pikkusisaruksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ovat rakkausvauvoja ja tietävät sen. Se meille tulossa ollut oli meidän niin että siihen sisältyi myös lapset. Olivat innoissaan saamassa pikkusisaruksen.
Miksi etuliite rakkaus? Eikö vauva ole tarpeeksi ihana tai riittävä sana?
Rakkaussisko, rakkausystävä, rakkausaviomies, rakkauskoira...
No hyi. Aika ajattelematon äiti.