Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lankarullaa menee tilkkutäkkiin? esim 120×170cm?

Vierailija
15.11.2016 |

Osaako kukaan kertoa? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu langasta, käsialasta ja siitä minkälaisia tikkuja tekee. Kannattaa varata paljon sitä lankaa. Kun ylimääräisistä voi sitten tehä vaikka tyynynpäällisen.

Vierailija
2/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti tilkkujen koosta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla kiinni tilkkujen koosta ja lankarullien. Osta kokonainen puola.

Vierailija
4/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla selvität sen itse hankkimalla ensin kerän aikomaasi lankaa ja neulomalla siitä ensimmäisen tilkun. Kun tilkku on valmis, punnitse se ja laske, montako tilkkua tarvitset peittoon. Sitten vain yksinkertainen kertolasku, montako grammaa valmiin peiton pitäisi painaa.

Vierailija
5/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tapa laskea tämä on ostaa kerä sitä lankaa mitä aiot käyttää. Esim jos teet vaikka kolmesta väristä aina yhden tilkun niin ostat niitä värejä yhden kutakin. Sitten kudot niitä tilkkuja niin monta kun niistä saa ja laitat vieri viereen ja mittaat kuinka iso pala tuli ja sitten lasket siitä montako kerää tarvitset kaiken kaikkiaan.

Vierailija
6/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ompeleeko koneella vai käsin ja kuinka paljon tikkaa peittoa.

Jos on kyse lankakerästä, niin se on vähän pakko itse testata omalla käsialalla. Kerässä on yleensä kyllä määrä ja ohjeessa paino. Katso joku vastaava ohje ja siitä langan menekki, niin pääset aika lähelle. Siis jos lanka on samaa paksuusluokkaa.

Vierailija
7/7 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä virkkasin päiväpeiton ohuista sukkalangoista 90*200 cm:seen sänkyyn (peitolla on kokoa ehkä 150*250), lankaa meni kolmisen kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän