Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallisen työasun vaatiminen on syrjintää

Vierailija
15.11.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/20161114200027416_uu.shtml
"Romanihameesta syrjintätuomio - johtajan mukaan hame ei mahdu myyntihyllyjen väliin"
No niin, nyt on ennakkotapaus. Ei muuta kuin rohkeasti töihin vaikka supersankariasussa, ja jos pomo sanoo yhtään poikkipuolista sanaa niin ei muuta kuin leivättömän pöydän ääreen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tollasta. Suomalainen ei saa mennä tommoseen paikkaan yleensä töihin edes omassa t-paidassa. Pitää olla puhtaat työvaatteet ja tietynlaiset työkengät ja joissain paikoissa vielä hattu/huivi päässä ettei vaan pullaan putoile mitään hiuksia. Ja vaikka ei olisi edes hygieniasäädökset kyseessä niin silti kummallista. Minä olen ollut töissä ihan esim kaupassa, jossa ei pidetty mitenkään ihmeellisenä sitä, että työnantaja vaati kaikkien pitävän työvaatteita koska = yhdenmukaisuus. Asiakas tunnistaa myyjän vaatetuksesta ja se työntekijä edustaa yritystä, joten omia vaatteita ei ollut sopivaa pitää työaikana. 

Sitten joku vetelee kahvilassa romanihameessa, mikä laahaa maata ja kuljettaa kaikki paskat mukanaan ja jota ei varmasti kovin usein edes pestä kunnolla 60 asteessa että pöpöt kuolee..... yök

Vierailija
2/5 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit voivat aivan hyvin käyttää arki- ja työasuna kapeampaa hametta. Se valtava XXXL-malli on enemmän juhlavaate.

Ja kyllä, olen nähnyt romaninaisen nimenomaan kahvilatyössä. Ei hänellä ollut siellä mitään laajahelmaista hametta vaan ihan tavallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meni pieleen? En ole mikään juristi, mutta ei olisi kannattanut erikseen mainita sanaa "romani" vaan vaatia yhdenmukaista pukeutumista kaikilta tasapuolisesti, sukuun ja syntyperään katsomatta.

Vierailija
4/5 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanit voivat aivan hyvin käyttää arki- ja työasuna kapeampaa hametta. Se valtava XXXL-malli on enemmän juhlavaate.

Ja kyllä, olen nähnyt romaninaisen nimenomaan kahvilatyössä. Ei hänellä ollut siellä mitään laajahelmaista hametta vaan ihan tavallinen.

Romanin elämä on katsos yhtä juhlaa päivästä toiseen. Ja hyvin näyttää hame hyllyjen väliin mahtuvan, sisäpuolellekin mahtuu vielä vaikka moottorisaha ja öljykanisteri.

5/5 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasuvaatimus voi olla, mutta koskee vain kantasuomalaisia. Huivit, hameet ja vaikkapa neljän tuulen hattu OK, kunhan on sopivasti etninen tausta. Toiset nyt vaan ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi